Siis mitä mä nyt teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OnniKeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

OnniKeiju

Aktiivinen jäsen
21.08.2005
9 831
-1
36
Tuo poikasen kaveri... Menossa eskariin. Eilenki oli aamu ysistä lähtien meillä, kävi kahen aikaan kotona ja oli heti meillä takasin. Viiden jälkeen lähti kotiin ku me lähettiin kylään. Sanoin muutamaan otteeseen että eikö hänenki oo aika mennä jo kotiin syömään, mutta lapsi tuumas että "ei meillä oo mitään ruokaa"

Tänään oli taas aamulla ovella yheksän jälkeen, käännytin kotiin vielä, ku meillä oltiin yökkäreissä...

Jos mun lapsi painelis tuolla tavalla pitkin kyliä ni kyllä mä vähintään haluisin tietää missä menee ja kenen kans... Yhesti nähny tän lapsen äitin... Koskaan ei lasta tulla hakemaan ktoiin...

Saako teillä eskariin menevät painella menemään miten huvittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Etkö vois puhua lapsen vanhempien kanssa? Mua ainakin huolestuttais, jos noin vanha sanoo, ettei heillä ole ruokaa.

no arvaa huolestuttaako. Mutta lapsen puheista päätellen molemmat vanhemmat on töissä. en tiiä kenen kans lapsi on kotona.

Noihin aina joskus törmää. Meillä eskariin menijä vierailee n. 2 tuntia kerrallaan kaverinsa luona. Samassa pihapiirissä asuva toinen kaveri taas saa olla meillä vaikka aamusta iltaan. Kotoa ei soiteta välillä syömään vaan ilmeisesti luotetaan et kyllä lapsi meillä ruokitaan. Ja lapsi aina syö hyvällä ruokahalulla oli eväänä mitä tahansa. :whistle:

Esikoinen oli juuri tuollainen, kaipasi koko ajan samanikäisten kavereiden seuraan ja oli enemmän kavereiden luona kuin meillä kotona - eikä meille niitä kavereita niin usein pyydelty, kun oli vauva kotona. Lähettele vaan kotiinsa, jos ei teidän suunnitelmiin mahdu =) Ruoka-ajatkin voivat olla erilaiset kuin teillä, siksi tuo "ei meillä oo mitään ruokaa"

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Etkö vois puhua lapsen vanhempien kanssa? Mua ainakin huolestuttais, jos noin vanha sanoo, ettei heillä ole ruokaa.

uskoa tuon ikäisen sanaa että ei ruokaa jos vaiohtoehdot on mennä kotiin tai olla kaverin luona?

Kyllä meillä tuleva eskarilainen saa itekseen kulkea..asutaan maalla eli sinänsä turvallisempi ympäristö kuin kaupungissa..tosin aamuisin ei lähetä kenenkään oven taakse ja kyllä täytyy kotona käydä tasasin väliajoin..
Jos ei näy lähetään kattelemaan..tosin ei tuo käy kuin tuossa naapurissa jossa kaveri..ja viereisessä leikkipuistossa..eli pyörii tässä sadan metrin säteellä :) Kauemmas ei saa mennä ilmoittamatta ja eipä kyllä yleensä silloinkaan..

Mä kyllä kävisin keskustelemassa kyseisen lapsen vanhempien kanssa, koska aika outoa että noin kauan voi olla kotoota pois ilman että kukaan kaipaa..

Jos on koko päivän ollut teillä syömättä niin aika huolestuttavalta kuulostaa. Ja jos tosiaan ei vanhemmat yhtään näytä kaipaavaan kotiin. Mä ilmottaisin sosiaaliviranomaisille. Kuulostaa heitteillejätöltä.

Yhteistyössä