Siis mitä lapsilla PITÄISI olla päällä esim. kauppareissujen aikana, jos kerran ei voi olla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pojalla on kaksi ulkovaatesettiä, haalari+takki ja housut. kaikilla niillä se on ulkona ja päiväkodissa+kaupassa. Sama takki menee kauppareissulle kun puistoonkin. En määkään ymmärrä sitä että on joka asiaa varten oma asunsa. Tokikaan ei toppahaalarissa kannata mennä pitkille kauppareissuille. Mullakin on se samainen toppatakki kaupassa ja puistossa. Ei se likaannu sielä ulkona silleen ja meillä oo tilaakaan säilyttää jokaiselle miljoonaa takkia ja haalaria.

yleensä noilla on ollu päällä se mitä on sattunut olemaan valmiina tai sitten mikä on käteen ekana sattunu.
täällä kun ei ole niin nuukaa jos vaatteissa on vähän vaikka lehmänpaskaa kauppaan mennessä se oikeestaan kuuluu niinku asiaan. enempi katotaan kieroon jos hajuvetenä ei oo lehmänpaskan hajua vaan lemuaa ihan raikkaalle tai oikealle hajuvedelle.

No meillä on lapsilla erikseen housut ja takki kylä/kauppa/yms reissuja varten. Meillä ulkoiluhaalarit on yleensä niin kökössä etten todellakaan kehtaa niillä laittaa niitä autoon ja viedä kauppaan tai kylään. Useimmiten, esim nyt, meillä on vielä "hienostelutakit", joka muksulla on villakangastakki ja sen kanssa hienommat päähineet ja käsineet.

Meillä on varaa ostaa päiväkotihaalarin lisäksi vähän paremmat kuteet joita pistetään päälle kauppareissuille ja jos mennään jonnekin juhlaan, teatteriin tms. Ei noi tytöt edes halua päällensä mitään haalaria muuta kuin ulkoleikkeihin tai tarhaan. Ja en mäkään kyllä ostarille lähde tuulipuvussa tai muussa selkeässä ulkoiluun tarkoitetussa vaatekappaleessa.

Eikä tämä ole hienostelua pelkästään vaan ihan mukavuussyistä näin tehdään. Ostareissa tulee usein kuuma ja haalarin vetäminen pois on vähän hankalaa.. Mutta onhan takki ja housut/hame kiva päällä ja kivan näköinenkin. Miksi ei saisi olla kivan näköinen? Kyllähän me aikuisetkin, ainakin muutamat meistä, puheudumme eri tavalla eri tilanteisiin.

Me saatetaan monesti lähteä ruokakauppaan ihan pihaleikeistä, eli silloin mennään sillä (kuraisella) haalarilla. Ruokakauppareissu kestää n. 15-25 min ja sen pärjäänhaalarillakin. Ja lapset kävelee eli eivät sotke kärrejä kuraan;)
Jos lähetään kaupunkiin shoppailemaan, lapsilla joko farkut ja siistimpi takki (meilläkin nämä kirpparilta muutamalla eurolla) tai pakkaskelillä toppahousut ja takki

[QUOTE="Jenis";27352140]Ihanasti viuhuu se pointti sunkin pään yli :D Pyhätakkikin ois itseasiassa sinne kauppaan parempi kampe, kuin toppahaalari, kun niitä pyhiä viikko-ostoksia mennään toimittamaan. Mutta sä varmaan menet sinne itsekin pilkkihaalarissa, koska se on ainoa ulkovaate joka sulla on?[/QUOTE]

Joskus oon juossu pilkkihaalarissa kaupasta vaippapaketin ja joskus oon kipsutellu korkkareissa. Mutta että uhraisin ajatustakaan sille että mitä mä nyt laitan päälle kun lähden kauppaan,nounou. Menen niillä vaatteilla mitä sattuu olemaan päällä. Ihanko täällä jotkut miettii että hmmmm,me menemme nyt KAUPPAAN,mitenkähän olisi nyt parasta pukeutua...?

Meillä on varaa ostaa päiväkotihaalarin lisäksi vähän paremmat kuteet joita pistetään päälle kauppareissuille ja jos mennään jonnekin juhlaan, teatteriin tms. Ei noi tytöt edes halua päällensä mitään haalaria muuta kuin ulkoleikkeihin tai tarhaan. Ja en mäkään kyllä ostarille lähde tuulipuvussa tai muussa selkeässä ulkoiluun tarkoitetussa vaatekappaleessa.

Eikä tämä ole hienostelua pelkästään vaan ihan mukavuussyistä näin tehdään. Ostareissa tulee usein kuuma ja haalarin vetäminen pois on vähän hankalaa.. Mutta onhan takki ja housut/hame kiva päällä ja kivan näköinenkin. Miksi ei saisi olla kivan näköinen? Kyllähän me aikuisetkin, ainakin muutamat meistä, puheudumme eri tavalla eri tilanteisiin.

Mä käsitin että tässä aloituksessa tarkoitettiin lähinnä ihan normaalia kaupassakäyntiä,esim. päivän ruokaostokset Prismassa eikä mitään kolmen tunnin shoppailu- ja kahvilakierrosta Kampissa. Tottakai saa olla kivannäköinen ja jokainen pukeutukoon kuten tykkää,mutta mun päähän ei mahdu miten voi saada väittelyn aikaan siitäkin miten kuuluu pukeutua kun lähtee ostamaan voita ja vessapaperia.

Minä olen oppinut (neuroottisen) pukeutumisen isältä.
-ikinä ei pihavaatteissa mihinkään kylään/kauppaan
-ei verkkareita tai collegehousuja kylään/kauppaan
-pitää olla siisti takki ja kengät, ei siis peruslenkkareita tai kumisaappaita ellei kaatosade

Ja lista vaan jatkuu ;) siispä meillä on monenlaista ulkokamaa eri tarkoituksiin, meillä tyttöjen kamat käy läpi kaksi ennenkuin pistän ne pois .
Onhan mulla itsellänikin muutamia villakangastakkeja, toppatakkeja ja useita kenkiäkin ;)

Oliko tässä nyt siis kyse siitä miten paljon kukakin omistaa/ei omista erilaisia vaatekappaleita vai siitä että mitä kauppaan laitetaan päälle? Kaapissa roikkuu kaksi nahkatakkia,kaksi villakangastakkia,parka,kuoritakki,pitkä villakangastakki ja untsikka mutta miten ihmeessä tämä nyt kuuluu siihen että suunnitteleeko kauppapukeutumisensa etukäteen vai ei? Mä meen silti joskus tuulipuvussa vaikka kaapissa ois sata takkia. Ihan vaan siks kun se nyt sattuu olemaan päällä.

Aina sitä oppii uutta.

Minulle ei tulisi mieleenkään pukeutua kauppaan saati pukea lapsia. Omistan parempia takkeja ja rönttötoppaa, mutta kauppaan lähdettäessä laitan just sen mikä käteemän osuu.

Kaverille kerran tilitin että en viitsi paljon laittautua kun liikun vaan työmatkat ja käyn ruokakaupassa, en silleen tapaa ketään mut nyt selvis senkin outo katse. Ruokakauppaan kuuluu laittaa siistimpää päälle. Ei LOL

No, meillä on yleensä siistimmät vaatteet kun lähdetään varta vasten kauppaan siten että lapset ovat mukana. Muuten käydään työmatkalla kaupassa ilman lapsia. Jos siis koko perhe lähtee niin kaikki me vedetään vähän siistimmät kamppeet päälle.
Minua kieltämäti hävetti jotenkin sunnuntaina, kun vanhempieni luona vietetyn ulkoilupäivän päätteeksi päätin siepata lasten kanssa kaupasta seuraavan päivän eväät. En normaalisti käy kaupassa ulkoiluvaatteissa vaikka ne mulla ihan hyvännäköiset onkin. Mutta ne meidän lasten vaatteet; kumpparit, lämpimät pipot ja eriparia olevat kurahousut ja takit päällä. Näyttivät suloisen junttimaisille. :D Itselläni oli lippis ja ei meikin häivää. Oli sellainen olo että toivottavasti kukaan tuttu ei tule vastaan :D

No jos mennään kävellen kauppaan tai keskustaan bussilla shoppailemaan, niin on kyllä silloin kaksiosainen toppapuku, jonka täytyy myös olla vedenkestävä. Pihaleikeissä olleella haalarilla ei lähdetä, koska ne on yleensä niin kamalan näköisiä vaikka olisi pestykin(paitsi, jos ulkoilureissulla poiketaan kauppaan). Jos mennään autolla jonnekin, niin voi olla sitten vuorifarkutkin toppatakin kanssa, mutta yleensä kyllä silloinkin se kaksiosainen. Mitään hienostelutakkeja en enää ole ostanut, kun aiemmin on niitä ollut eikä kertaakaan olla tarvittu:)

[QUOTE="vieras";27353981]Joskus oon juossu pilkkihaalarissa kaupasta vaippapaketin ja joskus oon kipsutellu korkkareissa. Mutta että uhraisin ajatustakaan sille että mitä mä nyt laitan päälle kun lähden kauppaan,nounou. Menen niillä vaatteilla mitä sattuu olemaan päällä. Ihanko täällä jotkut miettii että hmmmm,me menemme nyt KAUPPAAN,mitenkähän olisi nyt parasta pukeutua...?[/QUOTE]

No mä kyllä mietin silloin kun ollaan lähdössä ihan mihin vaan, että miten olisi parasta pukeutua juuri siihen paikkaan mennessä. Mulla harvemmin on sisällä ulkovaatteet päällä jo valmiiksi ;) Jos olemme menossa esim. Hoploppiin, vaatetus on erilaista kuin jos olemme menossa esim. puistoon ja samalla reissulla kahville/kauppaan. Jos olemme menossa pyörällä, vaatetus on erilaista kuin jos olemme menossa autolla. Mikä tässä on niin vaikeaa? Pointti oli se, että ne penskat karjuu sitten siellä kaupassa kuumuuttaan, kun niillä on ulkoiluvaatteet päällä sisällä.

Mä kyllä hankin lapsille joka kaudeksi sekä ulkoiluvaatteet että muuhun käyttöön tarkoitetut vaatteet. Ihan kengistä ja asusteista lähtien. Nykyään on varaa ostaa ihan uutena mutta aikaisemmin ostin kirpparilta. Meneehän siihen rahaa/vaatii aikaa, ja ymmärrän ettei kaikki jaksa siihen panostaa. Tykkään itse kauniista vaatteista, niin jaksan nähdä sen vaivan.

Meillä on lapsilla paljon ulkovaatteita, joten ei sinne kauppa- tai kirppisreissulle tule haalaria laitettua. Ei lapset itsekään halua. Sitten on eri asia, jos matkalla päiväkodista kotiin poiketaan ruokakaupassa.

Alkuperäinen kirjoittaja tähh;27351266:
Miten niin ei voisi mennä ulkohaalarissa kauppaan? Mä oon kyl ihan pihalla ny...

Itse en ainakaan siksi laita haalaria, että lapselle tulee tosi nopeasti kuuma, jolloin haalari pitäisi joko riisua tai kuunnella kitisevää lasta. takki on paljon helpompi aukaista ja ottaa pois.

[QUOTE="Jenis";27354802]No mä kyllä mietin silloin kun ollaan lähdössä ihan mihin vaan, että miten olisi parasta pukeutua juuri siihen paikkaan mennessä. Mulla harvemmin on sisällä ulkovaatteet päällä jo valmiiksi ;) Jos olemme menossa esim. Hoploppiin, vaatetus on erilaista kuin jos olemme menossa esim. puistoon ja samalla reissulla kahville/kauppaan. Jos olemme menossa pyörällä, vaatetus on erilaista kuin jos olemme menossa autolla. Mikä tässä on niin vaikeaa? Pointti oli se, että ne penskat karjuu sitten siellä kaupassa kuumuuttaan, kun niillä on ulkoiluvaatteet päällä sisällä.[/QUOTE]

Mä ymmärsin tän aloituksen niin että aloittaja ihmetteli sitä miksi kauppaan täytyy pynttäytyä tai varta vasten miettiä että MITEN sinne pukeutuu ettei tule kanssaihmisiltä pahoja katseita. Kai nyt jokainen ääliökin tajuaa ettei talvella laiteta shortseja tai loskakelillä balleriinoja. Kyse ei ole nyt KÄYTÄNNÖLLISESTÄ pukeutumista vaan pukeutumisTYYLISTÄ. Eli siis jos et kauppaanlähtiessäsi laita päälle suunnitellusti jotain siistiä ja hienoa niin leimataan jotenkin juntiksi ja tyylittömäksi vaikka vaate muuten olisi säähän sopiva ja käytännöllinen. Tässä puhutaan nyt niistä "paremmista vaatteista", ei siitä osaako ihmiset pukeutua niin ettei tule liian kuuma tai kylmä. Hienostelusta puhutaan.

Yhteistyössä