No niinhän se on aikuisilla miehilläkin punasta ja vaaleenpunasta päällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myrskyn silmässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myrskyn silmässä

Vieras
..niin mikä jottei siis pienelläkin poikalapsella..hmm..kävi mietityttää vaan eilisestä ketjusta ja siis tosiasiahan on,että pieni vauva ei ymmärrä mitä on päällä,kuhan tuntuu iholla mukavalta,se on ne lapsen vanhemmat jotka kauhistelevat, pukevat oman maun mukaan-ettei sitten taas muut voi kauhistella asiaa miksi on pinkkiä päällä.Jos kerta te jotka puette sinistä pojalle,punasta VAAN tytölle niin miksi ette anna yhtäläillä niiden jotka tekevät päinvastoin-pukea heidän oman makunsa mukaan..niinhän tekin teette.Opetatteko lapsellenne suvaitsevaisuutta,varmasti opetatteMutta missä määrin.?Raja tulee vastaan väreissä,vai?.Ja vielä loppuun..vauva ei välitä tosiaan tippaakaan..sitten kun oma tahto voittaa äitylin ja isukin tahdon,on asiat aivan toisin kuin ennen..:)Kannattaa siis opettaa lapset jo pienestä pitäen hyväksymään erilaisuudet,vaikkakin vaan vaatteet ja niiden värit mitä kelläkin voi ja saa olla,sillä meitä vanhempiahan ei voi enään kukaan muuttaa,eihän..;)

Mä tapailen miestä jolla on punavalkonen toppatakki ja punanen pipa. Mun pojallani on muutama punanen paita.
Vaaleenpunasta ei kuitenkaan poika suostu pitämään, poikavauvalla esim. vaal.pun kauluspaita tosi söpö. :heart:

saahan sitä lapsella käyttää mitä värejä haluaa... itse en vaaleanpunaista laittais mistään hinnasta pojalel päälle.. tosin en kyllä tytöllekkään :D
enkä kyllä oikein aikuisten miestenkään päällä vaaleanpunaisesta innostu.. samaan kastiin menee vaalean violetti...
punainen sopii kummalle vain... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Mä tapailen miestä jolla on punavalkonen toppatakki ja punanen pipa. Mun pojallani on muutama punanen paita.
Vaaleenpunasta ei kuitenkaan poika suostu pitämään, poikavauvalla esim. vaal.pun kauluspaita tosi söpö. :heart:

Munkin miehellä on naisten takki käytössä,:D Siis niin huvittavaa kuin se ehkä joistakin olisikin,niin hän on kyllä edelleen pitänyt kiinni seksuaalisesta suuntautumisestaan,takki ei ole siis vaikuttanut mitenkään :D

Tarjouduin sonnustautumaan pinkkeihin bootseihin, nahkahousuihin ja nahkatakkiin, jotta lapsemme eivät luulisi pinkin olevan vain tyttöjen väri, mutta vaimoni ei innostunut ajatuksesta.

Mä olen rajannut poikien vaateväreistä oikeastaan vaan vaaleanpunaisen ja vaalean liilan pois.Ja näitäkin värejä kuitenkin löytyy esim. kauluspaitojen muodossa kaapista,mutta siis tavallisia oleskeluvaatteita ei näissä väreissä ole.Niin se vain on,että vaikka kuinka itse yritän olla avarakatseinen tässäkin asiassa niin ei vaan luonnistu multa se,että pinkkiä tai liilaa pojille ostaisin.Tytöille taas menee koko väriskaala,mutta poikien arkivaatteista rajautuu noi kaksi pois. :ashamed: :saint:

Mun aikuisesta miehestäni, jolla on vaaleanpunainen t-paita, näkee että hän on mies. Sen sijaan alta vuodenikäisestä vauvasta ei välttämättä näe että hän on poika, jos hällä tyttöväriset vaatteet.

Ja mä haluan että mun lapsen sukupuoli on tunnistettavissa.

Kyllä mä voisin 3v pojalle (jos mulla poika ois) vaaleanpunaisen pikeepaidan vaikka laittaakin, koska hänestä kyllä jo sitten näkee että kyseessä on poika.

Punaistahan löytyy esim. palomiesten, sotilaiden ja kuninkaallisten vaatteista ............ ihan höpöhommaa, ettei kaikki värit vois olla kaikkien käytettävissä.........

Miksi lapsen sukupuoli pitää olla tunnistettavissa? Kyllä se sitten tulee esiin kun lapsi osaa itse puhua ja kävellä. Minusta on vanhanaikaista erotella tytöt ja pojat selkeästi eri leireihin uniformuilla, jotka ovat merkkinä siitä miten sukulaiset voivat hellitellä lapsiani joko kauniiksi neideiksi tai vahvoiksi herrasiksi. Ehkä tyttöni haluaakin vahvaksi neidiksi? :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 80:
Miksi lapsen sukupuoli pitää olla tunnistettavissa? Kyllä se sitten tulee esiin kun lapsi osaa itse puhua ja kävellä. Minusta on vanhanaikaista erotella tytöt ja pojat selkeästi eri leireihin uniformuilla, jotka ovat merkkinä siitä miten sukulaiset voivat hellitellä lapsiani joko kauniiksi neideiksi tai vahvoiksi herrasiksi. Ehkä tyttöni haluaakin vahvaksi neidiksi? :)

No mun mielestä on tyhmää lokeroida kaikki vauvat vauvoiksi, sillä mun mielestä ne vauvat ovat kuitenkin joko tyttöjä tai poikia, vaikka kuinka yrittäisimme kasvattaa lapsista sukupuolineutraaleja tjtn. joihin jotkut ääripäät siis ryhtyvät.

Ja mä nyt vaan haluan että mun lapsetani näkee kumpaa sukupuolta hän edustaa...enkä ymmärrä mikä siinä on niin kummallista?!

Eikä vaaleanpunainen väri paidassa tee tytöstä yhtään sen vähemmän vahvaa neitiä, kuin sininenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 80:

Todella hienosti sanottu!*nostaa lätsää*

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
2,5-vuotias poikani totesi juuri äskettäin, että punainen on mun suosikkivärini. Punaista yritän suosia - kunnes tulee muita suosikkivärejä.

Ihana!Ja toi että lapsi itekkin tykkää,mutta jossain tapauksissa oman vanhemman luulot/ajatukset yleensäkin sukupuolten välisistä eroista estää käyttämästä jotakin väriä,on niin väärin.Ja sitten hiekkalaatikolla aikuisten jutuissa pyöritellään aihetta ja kauhistellaan kun poika laskee iloisena liukumäkeä liila/pinkki toppapuku päällä..hmm.

Alkuperäinen kirjoittaja Pläääääh!:
Punaistahan löytyy esim. palomiesten, sotilaiden ja kuninkaallisten vaatteista ............ ihan höpöhommaa, ettei kaikki värit vois olla kaikkien käytettävissä.........

Totta turiset!

no mä lienen toinen omituinen joka haluaa että lapsen sukupuoli tunnistetaan..
lisäksi kun noi lasten vaatteet nyt vaan sattuu olemaan suht selkeästi joko tyttöjen tai poikien vaatteita.. fakta on se että mä katson ihmetellen sekä miestä että poikalasta mikäli päällä on vaaleanpunainen paita missä pieniä sydämmiä ja hihoissa ja kauluksessa rusetti... ehkä se on vain mun rajoittuneisuutta sitten...

Yhteistyössä