Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:Täälläpä ne osoittavat suoraan lapseen (jonka nimen ja iän/sisarukset/vanhempien välit yms olen jo saanut kuulla aikaisemmin) ja nimeltä huomauttaa jotakin lapsesta.![]()
Juuri näin!
Se ei voi olla sallittua.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:Täälläpä ne osoittavat suoraan lapseen (jonka nimen ja iän/sisarukset/vanhempien välit yms olen jo saanut kuulla aikaisemmin) ja nimeltä huomauttaa jotakin lapsesta.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja kippe:Alkuperäinen kirjoittaja No:kyllä vaan täälä puistossa kertoilevat pph:t kaikenlaista hoidokeistaan...sairaudet,nukkumisongelmat,hoitoajat,ihan vapautuneesti.
Mullakin yks pph (puisto)tuttu, joka kertoilee mulle hoidokeistaan/perheistään aika vapaasti...
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja Pph:Lasten asioista saa puhua niin, että lasta tai perhettä ei ole mahdollista tunnistaa. Mutta tapauksista saa puhua, kuten varmaan röntgenhoitajatkin.
Tapauksista saa puhua.
Vaan täälläpä puhutaan näin: tuo Veetikin tuossa, se käy jossain psykologilla, kun se ei oo nukkunu kunnolla vanhempiensa eron jälkeen. Millan äidillä on taas uusi mies. Tuo Joonas on kyllä yks pirulainen, muttei mikään ihme, kun sen isä on juoppo ja äiti vielä teini.
Kai mä tajuan eron siinä, puhuuko siten miten saa, vai siten miten ei saa.
Alkuperäinen kirjoittaja ++:no kai te olette valittaneet asiasta pph ohjaajalle?vai jauhatteko vaan täällä asioista..
Alkuperäinen kirjoittaja ++:no kai te olette valittaneet asiasta pph ohjaajalle?vai jauhatteko vaan täällä asioista..
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Alkuperäinen kirjoittaja ++:no kai te olette valittaneet asiasta pph ohjaajalle?vai jauhatteko vaan täällä asioista..
Mun lapset ei oo pph:lla - en jaksa valittaa ohjaajalle.
Oon kyllä kertonut perheelle, jonka lapsi on tuolla pph:lla hoidossa, että kaikki asiat juorutaan koko pihalle. Tehköön he sitten valituksen jos haluavat. Ja myös päiväkodin johtajalle kerroin, kun kuopukselleni hoitopaikkaa suunniteltiin.
Ja toki oon sanonut itse pph:lle myös.
Alkuperäinen kirjoittaja No:entäs jos pph on yksityinen,kenelle siitä valitetaan?
Alkuperäinen kirjoittaja No:entäs jos pph on yksityinen,kenelle siitä valitetaan?
Alkuperäinen kirjoittaja onkohan ihan totta:Mitenköhän nyt on. Oletteko varma että lain edessä on vaitiolovelvollisuus? Että sen rikkomisesta voi joutua oikeuteen? Sellainen on loppujen lopuksi TOSI harvassa ammatissa - esimerkiksi opettajilla ei ole sellaista lain mukaan vaikka kuinka toisin väitetään.
Eri juttu jos on allekirjoitettu vanhempien kanssa sopimus vaitiolovelvollisuudesta. Sellainen sopimukseen perustuva vaitiolovelvollisuus on monessa hommassa.
Alkuperäinen kirjoittaja onkohan ihan totta:Mitenköhän nyt on. Oletteko varma että lain edessä on vaitiolovelvollisuus? Että sen rikkomisesta voi joutua oikeuteen? Sellainen on loppujen lopuksi TOSI harvassa ammatissa - esimerkiksi opettajilla ei ole sellaista lain mukaan vaikka kuinka toisin väitetään.
Eri juttu jos on allekirjoitettu vanhempien kanssa sopimus vaitiolovelvollisuudesta. Sellainen sopimukseen perustuva vaitiolovelvollisuus on monessa hommassa.
Ahaa, kyllä, olet oikeassa! Vaikka tuo nyt koskee vain tilannetta jossa pph on kunnan sosiaalihuollon työntekijä eikä yksityinen ja itsenäinen, mutta siitä kai tässä ketjussa on kysymys. Muissa tapauksissa kai sitten sopimus vanhempien kanssa pitäisi sisällään myös tuon vaitiolovelvollisuuden.Alkuperäinen kirjoittaja toinen pph:Kyllä ihan varma:
Laki sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeuksista:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2000/20000812
Alkuperäinen kirjoittaja juu:Ahaa, kyllä, olet oikeassa! Vaikka tuo nyt koskee vain tilannetta jossa pph on kunnan sosiaalihuollon työntekijä eikä yksityinen ja itsenäinen, mutta siitä kai tässä ketjussa on kysymys. Muissa tapauksissa kai sitten sopimus vanhempien kanssa pitäisi sisällään myös tuon vaitiolovelvollisuuden.Alkuperäinen kirjoittaja toinen pph:Kyllä ihan varma:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen pph:Alkuperäinen kirjoittaja juu:Ahaa, kyllä, olet oikeassa! Vaikka tuo nyt koskee vain tilannetta jossa pph on kunnan sosiaalihuollon työntekijä eikä yksityinen ja itsenäinen, mutta siitä kai tässä ketjussa on kysymys. Muissa tapauksissa kai sitten sopimus vanhempien kanssa pitäisi sisällään myös tuon vaitiolovelvollisuuden.Alkuperäinen kirjoittaja toinen pph:Kyllä ihan varma:
Päivähoitoasetus:11 §
Sosiaalilautakunnan tulee lasten päivähoidosta annetun lain 28 §:n 1 momentissa säädetyn, päivähoidon harjoittamista koskevan ilmoituksen saatuaan välittömästi suorittaa tarkastus päivähoitopaikassa sekä huolehtia siitä, että päivähoitopaikka ja siellä annettava hoito vastaavat päivähoidolle asetettuja terveydellisiä ja muita vaatimuksia.
Edellä 1 momentissa tarkoitetuista päivähoidon harjoittajista sosiaalilautakunnan on pidettävä luetteloa. (17.6.1983/550)
Kuvittelisin tätä kautta lain koskevan myös yksityistä palvelutuottajaa