Siis mikä on, että pakkanen estää ulkoilun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakkasäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pakkasäiti

Vieras
Eilenkin muutama kaveri valitti, kun eivät pääse ulos kun pakkasta täällä Etelä-Suomessa -17. Me ainakin ulkoiltiin eli käytiin hiihtämässä, pulkkamäessä ja luistelemassa. Muutamassa erässä siis noi ulkoilut ja yhteensä ulkona oltiin yli 3 tuntia! Siis ei voi kun ihmetellä, että miten tällainen pakkanen estäisi ulkoilun? Ymmärrän, että jos mittari kipuaa yli -25 niin sitten ei kyllä kärsi ulkona olla kuin hetken...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
meillä astma estää ulkoilun noilla pakkasilla, yli -15, tai

Meillä nuoremmalla on astma, mutta hoidettuna kyllä sietää pakkasenkin :)

no astmaa on aika monen tasoista, että meillä kaksi kappaletta tällähetkellä jostka eivät pysty olemaan ulkona näillä pakkasilla.

Kaveri ei ole ulkoillut lastensa kanssa kahteen viikkoon.
Ensin satoi lunta sitten alkoi alet ja nyt on kuulemma liikaa pakasta :(
Ne ei ole kyllä ikinä ulkona vaan aina löytyy joku tekosyy olla sisätiloissa.

Mun mielestä ei ole mitään järkeä mennä ulos palelluttamaan itseään ja lapsia. Mun pojan atooppinen iho varsinkin poskissa riemastuu kovasta pakkasesta vaikka kuinka rasvailis. Kylmä, kylmä, kylmä, yök.

Mä en mene ulos jos on kylmä, ellei ole pakko! Esikoinen kyllä menee vaikka millä pakkasilla, eikä sitä koskaan palele. Kuopus taas ei mene ulos jos on kylmä, ja tästä on tullut jo iso ongelma päiväkodissakin...

ihmiset vieraantuneet luonnosta. Tosin ymmärrän kyllä astman, mutta tuskin kaikilla lapsilla astmaa on. Ollaan me kyllä happihyppelyllä käyty, vaikka nytkin pakkasta -25 täällä etelässä. Kunnolla päälle niin kyllä tarkenee.

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:
Mä en mene ulos jos on kylmä, ellei ole pakko! Esikoinen kyllä menee vaikka millä pakkasilla, eikä sitä koskaan palele. Kuopus taas ei mene ulos jos on kylmä, ja tästä on tullut jo iso ongelma päiväkodissakin...

Ei päiväkodissa pahammin onneksi lapsilta kysytä menetkö ulos. Kaikki menee ja se on hyvä :)

Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaa:
eli piippua vaan ja tahallaan kohtausta hakemaan. Kun meillä ei muuta hoitoa ole kun kohtauksiin piippu

Mutta kun kohtausta ei tule ja ihan kortisonilla aamuin illoin ollaan pärjätty. Runsas liikunta on entisestään parantanut lapsen keuhkojen toimintakykyä, mutta vielä ei pärjätä ilman Flixotidea... Enkä nyt tarkoita, että, jos lapsella on taipumus saada kohtaus pakkasesta, niin eikun ulos vaan... Astmaatikkoja on monenlaisia ja muistakaa pitää ne pienet hyvässä kunnossa ja liikkukaa paljon niin keuhkotkin vahvistuvat :) Ennen vanhaan astmaatikkojen piti välttää kovaa rasitusta, mutta nykyään sitä sietokyvyn rajoissa jopa suositellaan. Älkää sulloko astmalasta lasikaappiin!

Alkuperäinen kirjoittaja kinuski:

No ihme, jos yhden kakaran mukaan sitten koko pk:n väki toimii....

Ollaan me ulkoiltu n. -20c pakkasessa, kuten tänään ihan varmasti ulkoillaan. Mutta vaikuttaa tuohon ulkoiluun mun mielestä lapsen ikäkin. 2v ei meillä ainakaan liiku ihan mahottomasti ulkona, aika nopeesti alkaa valittaa varpaiden tai sormien kylmyydestä. ( vaikka ois huopikkaat ja kahdet villasukat ) Oisko sitten ihan verenkierrosta kiinni.. Joka tapauksessa 8v on parhaillaan ulkoillu 3 tuntia putkeen 25c pakkasessa.

Luistelu tai hiihtäminen ei kyllä tulis mieleen oikein kovilla pakkasilla, ainakin mulla paleltuis alta aikayksikön varpaat! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaa:
eli piippua vaan ja tahallaan kohtausta hakemaan. Kun meillä ei muuta hoitoa ole kun kohtauksiin piippu

Mutta kun kohtausta ei tule ja ihan kortisonilla aamuin illoin ollaan pärjätty. Runsas liikunta on entisestään parantanut lapsen keuhkojen toimintakykyä, mutta vielä ei pärjätä ilman Flixotidea... Enkä nyt tarkoita, että, jos lapsella on taipumus saada kohtaus pakkasesta, niin eikun ulos vaan... Astmaatikkoja on monenlaisia ja muistakaa pitää ne pienet hyvässä kunnossa ja liikkukaa paljon niin keuhkotkin vahvistuvat :) Ennen vanhaan astmaatikkojen piti välttää kovaa rasitusta, mutta nykyään sitä sietokyvyn rajoissa jopa suositellaan. Älkää sulloko astmalasta lasikaappiin!

kyllä tämä lapsi harrastaa liikuntaa, vaikka kuinka paljon, mutta yli 15 pakkasessa kohtaus taattu.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ihmiset vieraantuneet luonnosta. Tosin ymmärrän kyllä astman, mutta tuskin kaikilla lapsilla astmaa on. Ollaan me kyllä happihyppelyllä käyty, vaikka nytkin pakkasta -25 täällä etelässä. Kunnolla päälle niin kyllä tarkenee.

Nenä jäätyy kuitenkin...

Yhteistyössä