Siis mikä on, että pakkanen estää ulkoilun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pakkasäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ihme valitusta:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Alkuperäinen kirjoittaja piiukka:
Tuntuu että osa on kovasti vieraantunut ulkoilusta ja oikeasta vaatetuksesta. Itse en todellakaan pue itseäni tönköksi pakkasella vaan väliin pitää jäädä ilmakerroksia eli yhdet villasukat ja iso lämmin kenkä niin ei jäädy laspen varpaat. Villasukka pitää olla paljaassa jalassa ei väliin mitään kireää sukkaa. Sama toimii yläpäässäkin...

Mä en pysty laittamaan villaa ihoa vasten tai alkaa kamala kutina. Töiden puolesta joudun olemaan tuolla pakkasessa, joten en sinne kyllä senkään vuoksi mene jos ei ole pakko. Toisaalta mulla myös varpaat on hetkessä tunnottomat vaikka mitä olisi jalassa.

Mä en pysty sitä ja lapseni ei pysty tekemään tätä... Mitä te ylipäänsä VOITTE tehdä? Mitä jos oisitte lapsinenne syntyneet Siperiaan? Pakkohan sitä on siellä joskus päänsä laittaa ovesta ulos...

Niin eli minun kylmäallergisena (kylmäurktikaria) pitäisi ajatella että voivoi vaikka tuolla on pakkasta niin eihä tässä muu auta ku suomessa asuu ja ihoha on vaan kutiseva ja punanen ja olo ihan ku olis kännissä et ulos vaan... Ja no eihä siit voi ku shokkiin mennä mutta hetkessähä se on ohi ;)

Koska ulos menoon liittyy muuki ku tuo korvien väli... :D on niin monenlaisia allergioita mitä monet eivät ole edes kuulleet ja tiedän henkilöitä jotka ovat itse kylmän lisäksi allergisia esim. villalle tai sitten iho kärsii tiukemmista vaatteista (jos hankaa) joten ei asia ole niin yksipiippunen ku miltä jonku kantista näyttää!

Asun merenrannalla ( hyisevä tuuli ) ja olen raskaana ja mun kokoisia alushousuja pitkiä ei mulla ole saatikka toppahousuja ( JÄÄDYN ) ja vauva on 1v 2kk. Hyvin leikimme kotona ja päivisin 2 tuntia muiden lasten ja aikuisten kanssa perhekahvilassa.

Meillä ulkoillaan pakkasillakin. Kerrospukeutumista,villaa väliin ja päällysvaatteiden on oltava tarpeeksi reilut (1-2 kokoa normaalia isommat,mä käytän mieheni toppahousuja- ja takkia,kuopus käyttää esikoisen 2 nroa isompaa ja esikoinen kokoa isompaa),että jää ilmaa väliin,muuten tulee kyllä topattu olo ja hetkessä kylmä!Naaman päälle laitetaan kaksinkertaisesta fleecestä tehdyt kaulurit,siis ne vedetään ihan silmien alle.Päähän alumyssyt ja karvalakit ja tarvittaessa huput.Kintaat kans pakkasilla reilummat ku normisti,että mahtuu alle villalapset ja jää sitä ILMAA sinne väliin,koska se se on mikä lämpimänä pitää!Samaten pakkaskelin kengät on kokoa-kahta isommat.Asutaan pohjoisessa ja ei minusta meillä eikä kaveripiirissä ole mitenkään erikoista,että hommataan yhdet talvikamppeet ihan vaan pakkaskelejä ajatellen.Ostetaanhan muutenkin eri keleille omat vaatteensa.Ja aina niitä pakkasia kuitenkin on,toisina talvina enemmän,toisina vähemmän.Samahan se on hellevaatteiden kanssa.Ainahan ne ostetaan,mutta joskus jäävät lähes käyttämättä.Sitten ne vaan laitetaan kiertoon.

Astma on tietty asia erikseen,jos ei kestä siitäkään huolimatta että kasvot suojaa kunnolla.

Yhteistyössä