siis mä maksaisin nyt mitä vaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
että saisin nukuttua putkeen vaikka 6-8 tuntia just nyt heti...sitte taas jaksaisin vaikka valvoakin usemaan yön..ketokaa miten te selviydytte päivistä kun on hirveä univelka?...lapset valvotaneet jo pitkään...päivisin en todelaakaan jaksa kotia hoitaa kun niiin väsy...kun sais edes yhden yön taas nukkua....harmittaa nämä päivät kun koti jää hoitamatta ja muksutkin yrittää viedä eteenpäin ihan pakollisten juttujen mukaan, ei jaksa ylimäärästä...=( vinkkejä...ja joo just nyt ei oo tarjolla apua muilta..

:hug: Minä soitin parhaalle ystävälleni, joka ei tosin itse päässyt auttamaan, mutta soitti miehelleni ja käski sen tulla kotiin lapsia hoitamaan. Minä menin hotelliin ja NUKUIN! Olin pärjäillyt 3 kuukautta niin, että kuopus heräsi yöllä 20-25 kertaa enkä saanut kertaakaan nukahdettua kunnolla. Olin niin väsynyt, etten jaksanut kuin itkeä puhelimessa ystävälleni. Jospa lykkäisit lapset isälleen ja tekisit saman tempun?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vapaaehtoinen:
missä päin vaikutat, jos vaikka joku palstalainen rientäisi apuun?

no tuntuisi oudolta jos joku outo tulisi...mutta p-pohjanmaallahan minä...

harmi, mie oon itä-suomesta. olisin voinut tulla avuksi, jos olisit ollut lähempänä. yötyötä tehneenä luulen tietäväni paljon väsymyksestä. mutta jätä kotityöt toiseen kertaan, teet vaan todellakin pakolliset. nuku päikkärit sitten kun lapsetkin on nukkumassa.
toivottavasti ensi yö olisi sinulle parempi.

v-mäisiä hommia, meillä poika teki viimiset 4 hammastaan yhtäaikaa pari viikkoa sitten, samaan aikaan oli muutto ja tytön synttärit johon tuli 50 henk, oli rikki poikki puhki olo, nyt onnellinen et hampaat suussa,koti kunnossa ja juhlat onnistu hienosti, kyllä väsytti, kahvia meni varmaan 2 pannua päivässä että jakso silmät pitää auki=) jossain vaiheessa helpottaa vaikkei just nyt siltä tuntuskaan

Alkuperäinen kirjoittaja äksypöksy:
:hug: Minä soitin parhaalle ystävälleni, joka ei tosin itse päässyt auttamaan, mutta soitti miehelleni ja käski sen tulla kotiin lapsia hoitamaan. Minä menin hotelliin ja NUKUIN! Olin pärjäillyt 3 kuukautta niin, että kuopus heräsi yöllä 20-25 kertaa enkä saanut kertaakaan nukahdettua kunnolla. Olin niin väsynyt, etten jaksanut kuin itkeä puhelimessa ystävälleni. Jospa lykkäisit lapset isälleen ja tekisit saman tempun?

mies ei vaan pysty ollen töistä pois....muuten hyvä ajatus ja sitten mulla se vika että vaikka kuin väsyny oisin en saa muualla nukutua kuin omassa sängyssä.mutta idea erittäin hyvä.

missä päin vaikutat, jos vaikka joku palstalainen rientäisi apuun?

no tuntuisi oudolta jos joku outo tulisi...mutta p-pohjanmaallahan minä...

harmi, mie oon itä-suomesta. olisin voinut tulla avuksi, jos olisit ollut lähempänä. yötyötä tehneenä luulen tietäväni paljon väsymyksestä. mutta jätä kotityöt toiseen kertaan, teet vaan todellakin pakolliset. nuku päikkärit sitten kun lapsetkin on nukkumassa.
toivottavasti ensi yö olisi sinulle parempi.

nukkuisin kyllä mutta kun meillä ei 4v. enää nuku päikkäreitä ja sillon kun vauva nukkuu neiti vaatii oman huomionsa.

mies ei vaan pysty ollen töistä pois....muuten hyvä ajatus ja sitten mulla se vika että vaikka kuin väsyny oisin en saa muualla nukutua kuin omassa sängyssä.mutta idea erittäin hyvä.

pärjäisitkö ensi viikonloppuun? mies lasten kanssa sukulaisiin/hotelliin yöksi. sinä saisit levätä omassa sängyssäsi. minkä ikäiset lapset sinulla on?

Muistan kyllä tuon tunteen. Voimahaleja sulle sinne.

Itsellä nuorimmainen nukkui todella huonosti ja oli kovinkin itkuherkkä ekat puoli vuotta ja sitten ku yöt rupes rauhottumaan niin alkoikin korvatulehduskierre.. no olipas tosi rohkaiseva teksti mut se lohduttaa ettei ole ainoa äiti joka pienokaistensa vuoksi on valvoskellut :P

pärjäisitkö ensi viikonloppuun? mies lasten kanssa sukulaisiin/hotelliin yöksi. sinä saisit levätä omassa sängyssäsi. minkä ikäiset lapset sinulla on?

4v. ja 4kk...eli vauva vielä rinnalla joten sitäpä ei kovin pitkäx aikaa voi kauas viedä.

Entäs jos lypsäisit vauvalle yöksi maitoa pulloon ja pyytäisit miestäsi hoitamaan edes yhden tai kaksi yösyöttöä? Sitten laitat korvatulpat korviin ja alat nukkua. Itse en ole korvatulppia kokeillut, mutta yksi kaveri kertoi, että oli saanut nukuttua tosi hyvin niiden kanssa samanlaisessa tilanteessa.

Entäs jos lypsäisit vauvalle yöksi maitoa pulloon ja pyytäisit miestäsi hoitamaan edes yhden tai kaksi yösyöttöä? Sitten laitat korvatulpat korviin ja alat nukkua. Itse en ole korvatulppia kokeillut, mutta yksi kaveri kertoi, että oli saanut nukuttua tosi hyvin niiden kanssa samanlaisessa tilanteessa.

varmaan pakko v.loppuna tuollaisia kokeilla...muuten voimat kyllä loppuu...ja haluan kuitenkin jaksaa muksuni hoitaa...kiitos vinkeistä ja avusta..oma pää ei enää toimi niin väsy...

4v. ja 4kk...eli vauva vielä rinnalla joten sitäpä ei kovin pitkäx aikaa voi kauas viedä.

imetä vauva illalla kun mies tulee työstä kotiin. ruokailun jälkeen mies lasten kanssa ulos leikkipuistoon/kylään/sukulaisiin, että sinä pääset nukkumaan edes pari tuntia. tätä niin kauan joka ilta, että pahimmat univelat kuitattu.

korvatulppia suosittelen vuorotyöläisenä minäkin. miten ne aivan unohtuivatkin vinkkilistastani. ;)
jos tuntuu, että korvatulpat ovat oudot (kuuluu elimistön kohinaa, sydänäänet tms.), laita tulppa vaan siihen korvaan, joka ei ole tyynyä vasten. jaksamisia sinulle!

varmaan pakko v.loppuna tuollaisia kokeilla...muuten voimat kyllä loppuu...ja haluan kuitenkin jaksaa muksuni hoitaa...kiitos vinkeistä ja avusta..oma pää ei enää toimi niin väsy...

Minäkään en olisi osannut tehdä mitään itse, pää on ihan jumissa tuossa tilanteessa ja kaikki energia menee ihan vaan hereillä pysymiseen ja lasten ruokkimiseen. Muista nyt vaan ilmoittaa miehellesi, että näin tehdään tai muuten mamma joutuu osastolle. :hug:

Sillon ko mulla oli vauva, nukkui ekat 2viikkoa erittäin hyvin. Siitä sitte alko yöhuudot, jotka sairauden myötä muuttu jatkuvaksi huudoksi. Yksin vauvaa hoidin, joskus harvoin äiti ja isä sen kanssa oli että sain nukuttua. Huusi siis koko ajan, nukkui vartin pätkiä ja monesti itki unissaanki. Kivut oli kovat. Reilun vuoden ajan, sen mitä lapsi eli, en nukkunu oikeastaan paljon yhtään. Aina oli lapsi kainalossa, vieressä, sylissä, korvat soi ja humisi. Ja kaikkea tolloa tein väsyneenä, yks asia jonka toistin kerta toisensa jälkeen oli se että vedin pöntön aina vessaan tullessa ja meinasin unohtaa vetää lähtiessä :ashamed: Enkä vielä nykyäänkään vuosien jälkeen ossaa nukkua, parin tunnin pätkiä korkeintaan ja herään. Ja yöunet muutenki 0-5tuntia. Enkä kai enempää oikeastaan enää tarvikkaan. Joskus saatan vetasta ympäri kellon.

Mutta selvää on että unta tarttee, mies hoitamaan lapsi, edes tosiaan sen pari syöttöä? Helpottaa kummasti oloa... Lohduttaudu sillä ettei tuota kauaa kestä... Ennen ku huomaakaan lapsi on jo iso. Päivä kerrallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Sillon ko mulla oli vauva, nukkui ekat 2viikkoa erittäin hyvin. Siitä sitte alko yöhuudot, jotka sairauden myötä muuttu jatkuvaksi huudoksi. Yksin vauvaa hoidin, joskus harvoin äiti ja isä sen kanssa oli että sain nukuttua. Huusi siis koko ajan, nukkui vartin pätkiä ja monesti itki unissaanki. Kivut oli kovat. Reilun vuoden ajan, sen mitä lapsi eli, en nukkunu oikeastaan paljon yhtään. Aina oli lapsi kainalossa, vieressä, sylissä, korvat soi ja humisi. Ja kaikkea tolloa tein väsyneenä, yks asia jonka toistin kerta toisensa jälkeen oli se että vedin pöntön aina vessaan tullessa ja meinasin unohtaa vetää lähtiessä :ashamed: Enkä vielä nykyäänkään vuosien jälkeen ossaa nukkua, parin tunnin pätkiä korkeintaan ja herään. Ja yöunet muutenki 0-5tuntia. Enkä kai enempää oikeastaan enää tarvikkaan. Joskus saatan vetasta ympäri kellon.

Mutta selvää on että unta tarttee, mies hoitamaan lapsi, edes tosiaan sen pari syöttöä? Helpottaa kummasti oloa... Lohduttaudu sillä ettei tuota kauaa kestä... Ennen ku huomaakaan lapsi on jo iso. Päivä kerrallaan.

voih....osanotto minulta.minun väsy ongelma tuntuu pieneltä kun ajattelen mitä olet joutunut kokemaan....mutta tottahan se on että ihminen unta tarvitsee...ja tosiaan alkaa kaikkea hölmöä tekeen väsyneenä...nytkin meinaa menää silmät väkisin kiinni...

Yhteistyössä