Siis kuka oikeesti syöttää perheelleen noita valmisruokia tai puolivalmiita?

  • Viestiketjun aloittaja Antieines
  • Ensimmäinen viesti
---
voi kuule... eiköhän niillekin ostajia riitä, tuskinpa niitä muuten vuodesta toiseen löytyis kaupasta ja koko ajan kehiteltäis lisää.
Mä en kans kyllä noita valmisjuttuja tykkää käyttää, teen melkein kaiken alusta itse, saa sellaista ja sen makuista kuin haluaa.
 
Gluteus maximus
Kyllä meillä käytetään joskus puolivalmisteita ja valmisruokiakin. Ennen oli ehdoton ei, mutta kun töihin menin niin kyllä on ollut helpotus lykätä valmisruoka uuniin/mikroon ja suoraa pöytään kiljuville lapsille! Meillä kun miehelläkin on aina töistä tullessa niin kova nälkä, että sen hermot ei kestä yhtään odottelua, vaikka ruokaa paljon tehdäänkin.

Hyvin on meidän muksuille ja miehelle kelvannut. Kyllä niitä syö nälkäänsä.
 
Terveysnatsi
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Kyllä meillä käytetään joskus puolivalmisteita ja valmisruokiakin. Ennen oli ehdoton ei, mutta kun töihin menin niin kyllä on ollut helpotus lykätä valmisruoka uuniin/mikroon ja suoraa pöytään kiljuville lapsille! Meillä kun miehelläkin on aina töistä tullessa niin kova nälkä, että sen hermot ei kestä yhtään odottelua, vaikka ruokaa paljon tehdäänkin.
Miksei sitä voi antaa jotain pientä välipalaa kotiin tultua ja tehdä yhdessä terveellistä ja lisäaineetonta ruokaa? Sitten jaksavat kaikki odottaa kun siirtää iltaruoan ns. eteläeurooppalaiseen aikatauluun.
 
heh
no jos 2 lämmintä ateriaa päivässä tekee, niin kyllä saisi keittiössä huhkia melkein koko päivän jos ei ikinä ostaisi esim. just tota lasagnea.
myös kun piirakkaa teen ostan usein taikinalevyn. on niin veemäistä vääntää jotain murotaikinaa itse. :kieh:
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Terveysnatsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Kyllä meillä käytetään joskus puolivalmisteita ja valmisruokiakin. Ennen oli ehdoton ei, mutta kun töihin menin niin kyllä on ollut helpotus lykätä valmisruoka uuniin/mikroon ja suoraa pöytään kiljuville lapsille! Meillä kun miehelläkin on aina töistä tullessa niin kova nälkä, että sen hermot ei kestä yhtään odottelua, vaikka ruokaa paljon tehdäänkin.
Miksei sitä voi antaa jotain pientä välipalaa kotiin tultua ja tehdä yhdessä terveellistä ja lisäaineetonta ruokaa? Sitten jaksavat kaikki odottaa kun siirtää iltaruoan ns. eteläeurooppalaiseen aikatauluun.
Tkihan se on varmasti parempi vaihtoehto syödä välipaloja pitkin iltaa kun valmisruuan saa nopeasti valmiiksi. Meillä syödään kyllä terveellistäkin ruokaa usein, mutta joskus 3-vuorotyötä tekevän äidin on pakko tarjota valmisruokaa. Ihan voitte kivittää rauhassa.
 
tossuliini
Kyllä meilläkin syödään niitä muttei nyt joka päivä kuiteskaan, tykkään ruoanlaitosta ja teen mielelläni ite ruoan alusta loppuun mutta välillä on kiva päästä helpommalla ja onhan noi meillä maistunut niin tytölle kuin ukollekin musta puhumattakaan.
 
Työäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Terveysnatsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Kyllä meillä käytetään joskus puolivalmisteita ja valmisruokiakin. Ennen oli ehdoton ei, mutta kun töihin menin niin kyllä on ollut helpotus lykätä valmisruoka uuniin/mikroon ja suoraa pöytään kiljuville lapsille! Meillä kun miehelläkin on aina töistä tullessa niin kova nälkä, että sen hermot ei kestä yhtään odottelua, vaikka ruokaa paljon tehdäänkin.
Miksei sitä voi antaa jotain pientä välipalaa kotiin tultua ja tehdä yhdessä terveellistä ja lisäaineetonta ruokaa? Sitten jaksavat kaikki odottaa kun siirtää iltaruoan ns. eteläeurooppalaiseen aikatauluun.
Ai niinkun jonkun 2-v:n kanssa joka menee kahdeksalta nukkuun?

Via-murkinat on ihan hyviä. Mä haluan tehdä vapaa-ajalla töiden jälkeen ihan kivojakin asioita, kuin vain laittaa ruokaa. Ne prioriteetit nääs.
 
Me ennen.

Nykyään ei kyllä moista moskaa enää syödä. Niissä on kauheesti lisäaineita ja muita epämiellyttäviä aineita.

Ihanaa tehdä ruokaa tuoreista raaka-aineista. Esim olen opetellut tekemään pinaattiohukaisiakin itse, ennen ostettiin aina kaupan hyllyltä valmiina. Ja kyllä ne itsetehdyt maistuvat 100 kertaa paremmilta ja tulee mukavempi mielikin niistä :)

Lasagnen tekee tosi helposti itsekin. Kuitenkin se on suurimman osan ajasta siellä uunissa, tehtiin se itse tai ostettiin kaupasta puolivalmiina.
 
Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja Antieines:
Yök. Erehdyin tekemään ruoaksi tuollaisen Knorrin lasagnen ja se on k-a-r-m-e-e-t-a.

Ei kai kukaan oikeesti syö tuollaisia moskia usein?
Se on kyllä pahaa. :x Mäkin erehdyin kerran tekemään. Nyt tuolla kaapissa on Knorrin lasagnette, enkä varmaan edes tee sitä. Ne aromivahventeet maistuu liikaa.
 
Terveysnatsi
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Terveysnatsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Kyllä meillä käytetään joskus puolivalmisteita ja valmisruokiakin. Ennen oli ehdoton ei, mutta kun töihin menin niin kyllä on ollut helpotus lykätä valmisruoka uuniin/mikroon ja suoraa pöytään kiljuville lapsille! Meillä kun miehelläkin on aina töistä tullessa niin kova nälkä, että sen hermot ei kestä yhtään odottelua, vaikka ruokaa paljon tehdäänkin.
Miksei sitä voi antaa jotain pientä välipalaa kotiin tultua ja tehdä yhdessä terveellistä ja lisäaineetonta ruokaa? Sitten jaksavat kaikki odottaa kun siirtää iltaruoan ns. eteläeurooppalaiseen aikatauluun.
Tkihan se on varmasti parempi vaihtoehto syödä välipaloja pitkin iltaa kun valmisruuan saa nopeasti valmiiksi. Meillä syödään kyllä terveellistäkin ruokaa usein, mutta joskus 3-vuorotyötä tekevän äidin on pakko tarjota valmisruokaa. Ihan voitte kivittää rauhassa.
Pitkin päivää? Aamupala, lounas, välipala, toinen välipala suomalaisen päivällisen aikaan ja iltapalan korvaava kunnon ruoka. Ihan samat ateriat mutta eri järjestyksessä.

 
Eineksistä pinaattilettuja käytetään.

Mutta ap kirjoitti Knorrin lasagnesta: onko se joku sellainen jauhesysteemi, joka kuitenkin uunitetaan itse? Vai ihan valmis eines? Me käytetään mökillä/retkillä niitä valmiskuivapastapusseja, joita keitetään 5 min. Ne ei kai ole ihan eineksiä (vaan vielä pahempia...?), mutta silti. Eines = valmisruoka, joka vain lämmitetään.
 

Yhteistyössä