Siis kuka oikeesti syöttää perheelleen noita valmisruokia tai puolivalmiita?

  • Viestiketjun aloittaja Antieines
  • Ensimmäinen viesti
tinni
lazagnetteä (vaimitenkirjoitetaan)
pinattilettuja (pojan herkkua)
liha perunasose laatikkoa (lasten herkkua)

ja sitten tuota pikapastaa ja itelian pata aines pussi ja islannin kalapata ainekset lähes aina löytyy kaapista. kätevää ja nopeaa jos tarve veetii....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
no jos 2 lämmintä ateriaa päivässä tekee, niin kyllä saisi keittiössä huhkia melkein koko päivän jos ei ikinä ostaisi esim. just tota lasagnea.
myös kun piirakkaa teen ostan usein taikinalevyn. on niin veemäistä vääntää jotain murotaikinaa itse. :kieh:
No en mä huhki enkä silti koskaan käytä eineksiä. Yksinkertaista ja hyvää ruokaa voi tehdä tarvittaessa nopeastikin.
 
Ja kuules ihan tiedoksi että PÄIVÄHOITO JA KOULULAITOS syöttävät lapsille sitä moskaa. Joten laita lapset steinerpäiväkotiin/kouluun jos meinaat saada itsetehtyä ruokaa.
Tai sitten lapsosille eväät mukaan hoitoon ja kouluun.
 
vieras
Meillä tuo etelä eurooppalainen aikataulu ei sovi, kokeiltu on. Lapsilla harrastuksia arkena alkaa 17-18, mä oon töissä 8-16
joten 16.30 ollaan kotona, lämmitetään eilistä tai tehdään nopeasti puolivalmisteista, esim eilen seitileikkeet pakkasesta ja oolannin pakastemuusi, Heinzin kylmäkastike (noista suoraan valmiista on maksalaatikko ja pinaattikeitto ainoat mitä meillä kukaan syö ). Jos tarjoan tuohon väliin välipalan sitten harrastuksiin ja kotona ollaan klo 20,00 niin siihen aikaan ei meillä kellekkään uppoa lämmin ruoka.

Mä kyllä lasken einekseksi sellaisen ruuan joka on siis AIVAN valmis, lämmitys ja voi syödä. Puolivalmisteiksi noin lasangetet ja vastaavat jotka pitää siis valmistaa ennen ruokailua
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Alkuperäinen kirjoittaja Terveysnatsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Terveysnatsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Kyllä meillä käytetään joskus puolivalmisteita ja valmisruokiakin. Ennen oli ehdoton ei, mutta kun töihin menin niin kyllä on ollut helpotus lykätä valmisruoka uuniin/mikroon ja suoraa pöytään kiljuville lapsille! Meillä kun miehelläkin on aina töistä tullessa niin kova nälkä, että sen hermot ei kestä yhtään odottelua, vaikka ruokaa paljon tehdäänkin.
Miksei sitä voi antaa jotain pientä välipalaa kotiin tultua ja tehdä yhdessä terveellistä ja lisäaineetonta ruokaa? Sitten jaksavat kaikki odottaa kun siirtää iltaruoan ns. eteläeurooppalaiseen aikatauluun.
Tkihan se on varmasti parempi vaihtoehto syödä välipaloja pitkin iltaa kun valmisruuan saa nopeasti valmiiksi. Meillä syödään kyllä terveellistäkin ruokaa usein, mutta joskus 3-vuorotyötä tekevän äidin on pakko tarjota valmisruokaa. Ihan voitte kivittää rauhassa.
Pitkin päivää? Aamupala, lounas, välipala, toinen välipala suomalaisen päivällisen aikaan ja iltapalan korvaava kunnon ruoka. Ihan samat ateriat mutta eri järjestyksessä.
Ai että joskus iltakasilta syödään lasagnee? Meidän perheelle olis ihan pimee aikataulu... Mun meilestä iltapalan on oltava sellaista iltaruokaa, leipää puuroa tai jogurttia, hedelmiä yms. Mä ainakin näkisin pahoja unia jos söisin liian raskaasti ennen nukkumaan käymistä.. Ja hei ajattele nyt, jos tekee 3- vuorotyötä niin varmaan aikaa menee muuhunkin kun ruuanlaittoon. Ja jos puolivalmis maistuu kaikille niin miksikäs ei? Onko täällä oikeasti jotain työssäkäyviä äitejä jotka ei koskaan, ikinä "sorru" puolivalmiisiin?

Joitain yksittäisiä puolieineksiä ostellaan, mutta vähän ja harvoin. Lähinnä pakon edessä. Ne lisäaineet on täyttä myrkkyä ja haluan että lapseni joutuu niitä syömään mahdollisimman vähän.

Mulla on ranskalainen mies ja me ei koskaan syödä iltapalaa. Eikä syö kyllä kukaan muukaan näistä ranskiksista. Illallinen syödään noin puoli kahdeksan aikaan yhdessä. Sitten sen jälkeen hissuksiin aletaan valmistautua nukkumaan. Meillä ero on siinä, että annoskoot ovat keskimääräisesti paljonkin pienempiä kuin Suomessa. Eli ähkyyn ei vedetä ja ruokakin on terveellistä eikä liian raskasta. Eikä ruuan kanssa vedellä ruisleipää, joka on höystetty voilla ja juustolla kuten olen usein nähnyt suomiperheissä.
 
heidi
miä laitoin tästä samasta aiheesta aloituksen vauva puolelle ja sain sellaisen kakkaryöpyn päälle että oksat pois.mutta uskallan edelleen myöntää että meillä syödään välillä esim.hampurilaisia,lihiksiä ym.toinen päivän ruuista on aina kunnon kotiruokaa.
 
vieras
No jos 5 ateriaa tekee itse alusta loppuun, niin onhan se aikamoinen työleiri. siinä sivussa lastenhoito. ja muut työt.
Mun mielestä se on raskasta työtä. Tuossa uraäitiketjussa taas ihmeteltiin, kun se on leppoista. En tekisi mistään hinnasta kenekän toisten lasten vuoksi tätä työmäärää. (ei eineksiä meillä)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Alkuperäinen kirjoittaja Terveysnatsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Alkuperäinen kirjoittaja Terveysnatsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Terveysnatsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Kyllä meillä käytetään joskus puolivalmisteita ja valmisruokiakin. Ennen oli ehdoton ei, mutta kun töihin menin niin kyllä on ollut helpotus lykätä valmisruoka uuniin/mikroon ja suoraa pöytään kiljuville lapsille! Meillä kun miehelläkin on aina töistä tullessa niin kova nälkä, että sen hermot ei kestä yhtään odottelua, vaikka ruokaa paljon tehdäänkin.
Miksei sitä voi antaa jotain pientä välipalaa kotiin tultua ja tehdä yhdessä terveellistä ja lisäaineetonta ruokaa? Sitten jaksavat kaikki odottaa kun siirtää iltaruoan ns. eteläeurooppalaiseen aikatauluun.
Tkihan se on varmasti parempi vaihtoehto syödä välipaloja pitkin iltaa kun valmisruuan saa nopeasti valmiiksi. Meillä syödään kyllä terveellistäkin ruokaa usein, mutta joskus 3-vuorotyötä tekevän äidin on pakko tarjota valmisruokaa. Ihan voitte kivittää rauhassa.
Pitkin päivää? Aamupala, lounas, välipala, toinen välipala suomalaisen päivällisen aikaan ja iltapalan korvaava kunnon ruoka. Ihan samat ateriat mutta eri järjestyksessä.
Ai että joskus iltakasilta syödään lasagnee? Meidän perheelle olis ihan pimee aikataulu... Mun meilestä iltapalan on oltava sellaista iltaruokaa, leipää puuroa tai jogurttia, hedelmiä yms. Mä ainakin näkisin pahoja unia jos söisin liian raskaasti ennen nukkumaan käymistä.. Ja hei ajattele nyt, jos tekee 3- vuorotyötä niin varmaan aikaa menee muuhunkin kun ruuanlaittoon. Ja jos puolivalmis maistuu kaikille niin miksikäs ei? Onko täällä oikeasti jotain työssäkäyviä äitejä jotka ei koskaan, ikinä "sorru" puolivalmiisiin?
No hoh, samanlailla ne on hengissä muutkin Suomen rajojen ulkopuolella! Minä en sorru eineksiin, puolivalmiisiin enkä mihinkään muuhunkaan teollismoskaan. Teen 3-vuorotyötä myös ja meillä 3 alle kouluikäistä. Ja en näänny työtaakan alle vaikka teenkin ruoat itse. Iltaviikoilla isä lämmittää tekemäni ruoat lapsille alkuillasta, n. 19 aikaan, välipalaa (leipää, jugurttia, hedelmiä syövät n. 17 aikaan ja kaikki saa kotiutua rauhassa ja katsella pikkukakkoset tms. ja ilman nälkäkiukkua odotella kunnon ruokaa.

Eikä kukaan näe painajaisia kun hyvän aikaa ennen nukkumaanmenoa syödään kunnolla. Lapset menevät nukkumaan 20 aikaan.

Se on järjestelykysymys vain.
Ja tottumuskysymys... Mun mielestä tuntia ennen nukkumaanmenoa ei enää kuulu syödä raskaasti. En mä väittänyt että siihen kuolee, mutta ainakin mun elimistölle tekee hyvää syödä ennen nukkumaanmenoa vain kevyesti. En osaisi kuvitella tollaista järjestystä..
Viisi miljoonaa suomalaista, jotka ovat tuota mieltä, ovat siis oikeassa verrattuna kymmeniin miljooniin muunmaalaisiin.. :D
 
Ja tottumuskysymys... Mun mielestä tuntia ennen nukkumaanmenoa ei enää kuulu syödä raskaasti. En mä väittänyt että siihen kuolee, mutta ainakin mun elimistölle tekee hyvää syödä ennen nukkumaanmenoa vain kevyesti. En osaisi kuvitella tollaista järjestystä..


Viisi miljoonaa suomalaista, jotka ovat tuota mieltä, ovat siis oikeassa verrattuna kymmeniin miljooniin muunmaalaisiin..


TÄHÄN: Nää viis miljoonaa tai vähän vähemmän (ne jotka ei oo mutiaisten lapsia ) on TOTTUNEET tähän.
 
der
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Terveysnatsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Terveysnatsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Kyllä meillä käytetään joskus puolivalmisteita ja valmisruokiakin. Ennen oli ehdoton ei, mutta kun töihin menin niin kyllä on ollut helpotus lykätä valmisruoka uuniin/mikroon ja suoraa pöytään kiljuville lapsille! Meillä kun miehelläkin on aina töistä tullessa niin kova nälkä, että sen hermot ei kestä yhtään odottelua, vaikka ruokaa paljon tehdäänkin.
Miksei sitä voi antaa jotain pientä välipalaa kotiin tultua ja tehdä yhdessä terveellistä ja lisäaineetonta ruokaa? Sitten jaksavat kaikki odottaa kun siirtää iltaruoan ns. eteläeurooppalaiseen aikatauluun.
Tkihan se on varmasti parempi vaihtoehto syödä välipaloja pitkin iltaa kun valmisruuan saa nopeasti valmiiksi. Meillä syödään kyllä terveellistäkin ruokaa usein, mutta joskus 3-vuorotyötä tekevän äidin on pakko tarjota valmisruokaa. Ihan voitte kivittää rauhassa.
Pitkin päivää? Aamupala, lounas, välipala, toinen välipala suomalaisen päivällisen aikaan ja iltapalan korvaava kunnon ruoka. Ihan samat ateriat mutta eri järjestyksessä.
Olen 3-vuorotyössä ja meillä lapset menevät 20 aikoihin nukkumaan. ei todellakaan voida syödä eteläeurooppalaiseen aikatauluun. Pääsen iltavuorosta klo. 22.


Ja sun miehes on kykenemätön mihinkään. Itkee nälkäänsä eikä saa mitään aikaiseksi?
 
Äitikkä
Ne ovat pelastaneet minut! Usein työpäivän jälkeen pyöräytän knorrin lasagnen tai lasagnetten tai italianpadan tai pinaattilettuja ja hernekeittoa en ole ikinä itse tehnyt - enkä tee,vaan ostan purkkirokkaa kaupasta hyvällä omalla tunnolla.
 
vieras
Osa valmisruuista on oikein hyviä. Meillä syödään itsetehtyjen ohella usein: pinaattilettuja, maksalaatikkoa, kaali-jauhelihalaatikkoa, pataruokia (pussisellaisia) ja joskus harvemmin joitain annoksia mies syö. Pääosin tehdään ruuat maun vuoksi kyllä itse. Monet varsinkin grillattavaksi tarkoitetut puoli- ym. valmisteet ovat tosi suolaisia. Perusmaut miellyttävät enemmän. En silti itse lähtisi moralisoimaan tai halveksimaan valmisruokiakaan. Kyllä niistä energian saa ja kiire kun on niin, lapsille on parempi, että vanhemmat ovat edes vähän levänneempiä...
 
Christina
Kyllä minäkin sillointällöin käytän esim.spagettikastiketta mihin lisätään vaan vesi. Nää on niitä kiireisten päivien ruokia meillä. Tähän samaan sarjaan menee myös purkkihernekeitot, ja joskus pakastepitsat.
 
tui
Siis tarkoittaako ap sellasta lasagnee, jossa tulee paketissa ne levyt ja sit jauhelihan+maidon joukkoon lisättävä mausteseos? Mä en tajua kun mun mielestä se on NIIN hyvää ja helppoo :)
Kauheeta kun oon tota joskus vieraillekin tarjonnut enkä oo tullut ajatelleeks, että se maistuis jonkun mielestä ihan kamalalta. Ja lisään vielä, että mitään valmislaatikoita/keittoja tms meille ei osteta ja ruoka tehdään varmaan 98% ite mutta tosta lasagnesta jostain syystä tykkään paljon. Onkohan mulla jotenkin kieroutunut makuaisti??
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja der:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Terveysnatsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Terveysnatsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Kyllä meillä käytetään joskus puolivalmisteita ja valmisruokiakin. Ennen oli ehdoton ei, mutta kun töihin menin niin kyllä on ollut helpotus lykätä valmisruoka uuniin/mikroon ja suoraa pöytään kiljuville lapsille! Meillä kun miehelläkin on aina töistä tullessa niin kova nälkä, että sen hermot ei kestä yhtään odottelua, vaikka ruokaa paljon tehdäänkin.
Miksei sitä voi antaa jotain pientä välipalaa kotiin tultua ja tehdä yhdessä terveellistä ja lisäaineetonta ruokaa? Sitten jaksavat kaikki odottaa kun siirtää iltaruoan ns. eteläeurooppalaiseen aikatauluun.
Tkihan se on varmasti parempi vaihtoehto syödä välipaloja pitkin iltaa kun valmisruuan saa nopeasti valmiiksi. Meillä syödään kyllä terveellistäkin ruokaa usein, mutta joskus 3-vuorotyötä tekevän äidin on pakko tarjota valmisruokaa. Ihan voitte kivittää rauhassa.
Pitkin päivää? Aamupala, lounas, välipala, toinen välipala suomalaisen päivällisen aikaan ja iltapalan korvaava kunnon ruoka. Ihan samat ateriat mutta eri järjestyksessä.
Olen 3-vuorotyössä ja meillä lapset menevät 20 aikoihin nukkumaan. ei todellakaan voida syödä eteläeurooppalaiseen aikatauluun. Pääsen iltavuorosta klo. 22.


Ja sun miehes on kykenemätön mihinkään. Itkee nälkäänsä eikä saa mitään aikaiseksi?
Tekee ruokaa siinä missä minäkin, joten ei märise, mutta vihainen kai saa silti olla jos verensokeri alhaalla. Ihan yleinen juttu useilla miehillä. Siihen ei muutama voileipä auta. Miehillä jotka urheilevat todella paljon ja käyvät töissä. Parempi vaihtoehto se valmisruoka on kuin voileivän mättäminen puolen tunnin välein!
 
Helekutti
Meinasin alkaa jeesustelemaan "ettei meillä syödä" mutta kun juuri lykkäsin kullanrapeat seitifileet uuniin :ashamed: Ei kyllä ole mitään käsitystä koska tuollaisia on pakastinkaappiin ostettu ja kenen toimesta. Maksalaatikko taitaa olla ainut eines mitä mies pöytään hyväksyy, puolivalmisteita sitten menee jonninverran pakastevihannesten ja wokkien muodossa.

Meillä syödään päivittäin pääateria klo 21.00 tai sen jälkeen. Tää on hyväksi havaittu tapa, ei tule ylimääräistä iltanapostelua ja uni tulee mukavasti kun massussa ruokaa :)
 
lasagne on ihan hyvää vaikka ne levyt oliskin valmiita. ne levyt jokatapuksessa ostan valmiina vaikka kastikkeen tekisinkin ihan itte. makaronia en oo ees kokeillu tehdä itte..enkä taida kokeillakkaan. joten lasagne saa meillä olla puolivalmis tästä eteenkinpäin. mutta yleensä joo teen kaiken itse,se on kivaa ja ruoka parempaa. mutta en myöskään tunne pätkääkään vääräksi jos joskus väsyneenä tai kiireessä käytän valmiita tai puolivalmiita aterioita. niinkun tänään..pussista pasta-ainekset ja jauheliha sekaan. täysin valmis siis..
tuollaisia ihan valmiita aterioita kuten maksalaatikko jne. ei meillä kovasti syödä. niisson kamalasti kaikkee ei niin hyvää. ja ne on kalliita pidemmänpäälle.
 
vieras
Hei te jotka teette lasagnen kokonaan itse- ettei vaan tule syötyä eineksiä- muistattehan vääntää itse myös pastataikinan ja kaulita lasagnelevyt - kyllä ne kovat valmiit lasagnelevytkin on puolivalmisteita ;)
 
No just knårr-lasagne ehkä onkin kaikkein pahinta. Mutta meillä syödään paljon eineitä. Koska Saarioisten äidit on parempia kokkeja kuin minä. Miksi siis tuhreisin 2 tuntia keittiössä saadakseni aikaan jotain, jota kukaan muu ei syö?
 

Yhteistyössä