Siis kuinka paljon odottavat vetää massaa, kun sormukset ei mahdu raskausaikana käteen saatikka synnytykseen mennessä

  • Viestiketjun aloittaja äitiiiiiiii
  • Ensimmäinen viesti
pikkuprinsessa
hittolainen!! Minähän olen tehnyt jotain oikein kun sormukset mahtui loppuun saakka sormeen, vaikka tämmönen hillottömän kokoinen virtahepo olen muuten. Esikosta tuli painoa noin 13 kiloa, kuopuksesta puoli kiloa. Jee!!! Kerranki onnistuin jossakin!! Olen sittenkin hyvä äiti!! :D
 
pikkuprinsessa
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuprinsessa:
hittolainen!! Minähän olen tehnyt jotain oikein kun sormukset mahtui loppuun saakka sormeen, vaikka tämmönen hillottömän kokoinen virtahepo olen muuten. Esikosta tuli painoa noin 13 kiloa, kuopuksesta puoli kiloa. Jee!!! Kerranki onnistuin jossakin!! Olen sittenkin hyvä äiti!! :D
Tosin.... minulle ei tullut turvotusta!
 
mii
On voitu jo sanoakin, mutta turvotus on eriasia, kuin lihominen.
Lihoessa elimistöön kertyy läskiä. Turvotus on elimistöön kertyvää nestettä, jolle ei kotikonstein kovin paljon voi.
Vaikka ei lihoisi läskisti yhtään, voi silti olla turvoksissa ja pöhöttynyt.
 
Kattoin just sitä riskitapaukset sarjaa tossa viikolla ja siel oli se valtava raskausmyrkytys sillä yhdellä odottajalla... muutamassa päivässä häneltä putos 18 kg painoa synnytyksen jälkeen.
On siinä elimistö kovilla todella. On se vaan suuri ihme, miten senkin kroppa kestää!!!
 
mulla
tuli painoa kilo ja kymmenen jäi sairaalaan. Silti sormukset ahdisti loppuraskaudessa. Lihominen ja turvotus on tosiaan eri asioita. Ei se ole läskiä siellä sormissa ja nilkoissa:D
 
piip
painoa tuli about 20 kiloa, mutta sormukset pyöri sormissa. synnyttämään mennessä sormukset jäi kotiin hukkaamisen pelossa. nyt sormukset eivät käytössä hygieniasyistä eli kakkapyllyn jatkuvan pesemisen takia :)
 
mulle tuli 10kg sormukset meni loppuun asti kiristeli kylläkin mutta mun ongelma olikin kengät piti ostaa isompaa kokoa kun turpos jalat.
joo ja mulle jäi ne 10kg ei tippunut paino toisinko esikosta tuli 15kg ja 10 jäi laitokselle :(
 
Ei hitto mikä viisas taas liikkeellä, kun tällainen aloitus tulee.

Mun ei tarvinnut ottaa sormusta pois, mutta turvotusta oli. Neuvolassakin sanottiin, että paino tippuu varmaan aika paljon heti synnytyksen jälkeen. Ja niin siinä kävikin, n.15 kilosta oli lähtenyt pois 12kg parissa päivässä. Näytti varpaat ihanan hoikilta, kun niitä sairaalasängyssä maatessani ihailin :D

Että jos sulla ap ei ole ollut turvotusta, niin se ei tarkoita etteikö toisilla voisi olla. Jokaisen kroppa reagoi omalla tavallaan raskauteen.
 
Yhtä juttua en muuten ymmärrä. Siis kun raskauden aikana normaalipainoisen odottajan paino saa nousta (ehkä jopa pitääkin), niin miksi pitää brassailla sillä, että en lihonut yhtään raskausaikana. Jotenkin menee yli hilseen, että ne kauneusihanteet pitää vetää mukaan tähänkin asiaan. Mutta kai sitä biologiaa vastaan pitää koettaa taistella, no matter what.
 
tiltu
Alkuperäinen kirjoittaja tuskainen:
Alkuperäinen kirjoittaja +:
Mä olen saanut olla onnellinen kun mihinkään ei sattunut koko aikana eikä tarttenu narista. Mutta mä kyllä liikuinkin ja söin terveellisesti. Herkkuja ehkä max 1x/kk ja paljon hedelmiä etc. Joskus tosi rasittavan kuuloista kun odottavat äiti sanoo jo alkuviikoilta lähtien, että nyt sattuu sinne ja nyt tänne. Ymmärrän niitten miehiä, että eihän sellaista kukaan jaksa kuunella 9 kk. Kantsis varmaan pitää huolta itsestään.
Olen hyväkuntoinen, normaalipainoinen, syön terveellisesti ja olen kaikin puolin terve. Ja tietääkseni minulla on vielä korkea kipukynnys. Siitä huolimatta sain jo aikaisin vaivoikseni aivan käsittämättömät kivut, jotka estävät liikkumisen. Ja aiheuttavat ilmeisesti verenvuotoa.

Kerropa minulle miten minun olisi pitänyt pitää huolta itsestäni? Tai tulepa kertomaan se minulle seuraavien kipujen iskiessä, niin saisit sellaisen reaktion minulta, ettei kukaan uskoisi sitä minusta.
minä haluaisin myös tietää, miten olisin voinut välttää vuodelevon? eli millä elämäntavoilla olisin voinut välttää rv29 alkaneet kipeät supistukset ja kohdunsuun kypsymisen?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ZikZik:
Vaikka en oo mitenkään erityisesti mässäilly, niin on noita kiloja silti tullut... :D
niinhän ne laihduttajatkin sanoo ja ei laihdu...
Mä voin puolustautua sillä että mulla oli raskausajan diabetes ja ruokavalio oli tarkka. Painoa tuli silti ylipainostakin huolimatta 16 kg! Mutta arvaas mitä, synnytyksen jälkeen niistä oli 2 kg jäljellä että ei tainnut läskiä olla.
Ja myönnän kyllä että en liikkunut. Se johtui ennenaikaisista supistuksista ja älyttömistä liitoskivuista. Ja minulla on korkea kipukynnys ettei se mitään turhaa valitusta ollut.
 
Ket
Alkuperäinen kirjoittaja äitiiiiiiii:
ei mun vaan tarttenu ottaa pois turvotuksen takia. mutta mä lihosinkin vaan 7 kg koko odotuksen aikana.
Paino ei ole noussut kuin 7,5 kiloa (nyt viikkoja 35 kasassa), mutta ensin alkoi turvota jalat, joskus heinäkuussa, ja nyt on muutamina päivinä olleet myös sormet turvoksissa, niin että ei sormus mene sormeen. Ei tämä ainakaan mistään lihomisesta ole tullut.
Kaiken lisäksi lapsi/maha on minulla iso, eli muualle ei ole tullut juurikaan lisää massaa. S-koon vaatteet menee edelleen, vaikkakin äitiysversioina.
 
rapu
mulla mahtui hyvin kaikki 11 sormusta sormiin koko raskauden, eipä turvotellut tai muuta, sitten otin pois kun lähin synnyttämään kun sairaalasta sanottiin ettei koruja kannata jättää päälle
 
Työäiti
Kyllä mun 20+ kiloani olivat läskiä, koska laitokselle ei jäänyt paljon. Turvotuksesta en kärsinyt. Jos ei voi liikkua ja syöminen auttaa oloon niin eiköhän siinä tulosta synny. Mutta pääsee niistä eroonkin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Turvotus ja lihominen on tosiaan ihan sama asia :whistle: :headwall: :LOL:
no eikös se esim. liika suolaisen syöminen, suolaisten herkkujen, juuri kerrytä sitä nestettä kroppaan. Ja tietty, jos ei liiku yhtään. Suurin osa odottavista äideistähän jää aikaiselle saikulle kun sattuu sinne ja tänne.

Mä olen saanut olla onnellinen kun mihinkään ei sattunut koko aikana eikä tarttenu narista. Mutta mä kyllä liikuinkin ja söin terveellisesti. Herkkuja ehkä max 1x/kk ja paljon hedelmiä etc. Joskus tosi rasittavan kuuloista kun odottavat äiti sanoo jo alkuviikoilta lähtien, että nyt sattuu sinne ja nyt tänne. Ymmärrän niitten miehiä, että eihän sellaista kukaan jaksa kuunella 9 kk. Kantsis varmaan pitää huolta itsestään.
Mulle tuli raskauden aikana n. 22kg, suurin osa turvotuksen aiheuttamaa. Söin terveellisesti, join paljon vettä ja liikuin ihan loppuun asti aina kun vaan jaksoin. Mutta silti turvotus vaan lisäänty päivä päivältä. Lopussa siitä sai kiittää raskausmyrkytystä. Eli ei johtunu laiskottelusta ym. Turha syyttää tollasesta, jos et ite ollu turvoksissa.
 
Ket
Mulla nyt vaan vauva painaa röörejä niin ettei nesteet kierrä kehossa kunnolla. En todellakaan syö suolaista ruokaa, yritän juoda runsaasti jne. Kävelyllä nyt ei tule ihan joka päivä käytyä. Turvotusta on heti aamusta jo vähän, päivän mittaan tulee enemmän.
 
Mulle ei mahdu vieläkään vihkisormus sormeen, vaikka vauvakin tupsahti maailmaan kohta 7 kk. sitten. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sagwa:
Ja ajatella, joillakuilla se turvotus iskee vasta pari päivää synnytyksen jälkeen :eek: . Ei mahtunut sairaalasta lähtiessä jalkaan ne kengät, joilla sinne kävelin. Sormus oli aika lailla jumissa...
Juuri näin, mä painoin 72kg sairaalaan mennessä ja parin päivän päästä 74kg sieltä lähtiessä. Tuli sit sairaalassakin vedettyä sitä "massaa" :xmas:
 

Yhteistyössä