Siis kuinka monen kolmekymppisen miehen äiti....?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä täälläkin se on anoppi joka mielellään pitää miehen asiat tiedossaan ja huollossaan.... eihän se edes antaisi miehen hoitaa moniakaan asioita itse, sillä on vähän semmonen asenne että mies ei osaa kumminkaan mitään.

Ei näillä aikuisilla veljeksillä ole käynyt mielessä että he voivat HALUTESSAAN ihan itse ilman äitinsä suostumusta käydä poistamassa sen käyttöoikeuden tältä omaan tilinsä. Tai jos tämä ei jostain syystä onnistu niin ainahan voi avata uuden tilin ja siirtää kaiken rahaliikenteen sille tilille. Ei tähän tarvitse äidin lupaa. Joskus se napanuora vaan pitää katkaista...

Omasta mielestäni se, että perheessä toinen mies/vaimo hoitaa talouden raha-asiat on ok. Kunhan myös tämä toinen osapuoli osaa hoitaa ne. Eli tietää missä tunnukset, paperit yms. Onhan se helpompi hallita koko perheen taloutta. Näin näkee kokonaistilanteen kuinka paljon käytettävissä ja molemmille tottakai yhtäpaljon rahaa säästöön. Tai sitten raha-asiat hoidetaan yhdessä.

Mutta tuo, että ns. ydinperheen ulkopuolinen eli toisen äiti hoitaa on kyllä outoa. Joten omasta mielestäni se että vaimo hoitaa raha-asiat on hiukan eriasia kuin että äiti.

[QUOTE="myy";27469995]Ei näillä aikuisilla veljeksillä ole käynyt mielessä että he voivat HALUTESSAAN ihan itse ilman äitinsä suostumusta käydä poistamassa sen käyttöoikeuden tältä omaan tilinsä. Tai jos tämä ei jostain syystä onnistu niin ainahan voi avata uuden tilin ja siirtää kaiken rahaliikenteen sille tilille. Ei tähän tarvitse äidin lupaa. Joskus se napanuora vaan pitää katkaista...[/QUOTE]

Taitavat veljeksetkin olla niin aivopestyjä, etteivät osaa saati saa aikaan moista ihmettä.

Taidanpa minäkin viedä omat raha-asiani oman äitini hoidettavaksi. Hän saa sitten päivitellä miehen kuullen meidän rahankäyttöä ja sitä kuinka vähän mies osallistuu meidän perheen kuluihin.
Tämä voisikin olla ainut keino millä miehen saa nolostumaan ja tajuamaan tilanteen naurettavuuden.

Täytyy muistaa kertoa anopille, että on yhteydessä seuraavaksi minun äitiini, kun makselee laskuja tai siirtelee rahaa eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Häh?;27468974:
(Ja vielä suolaa mausteeksi: Minä en ole ikinä nähnyt miehen tilitietoja ja kun pyysin niitä nähtäväkseni, niin ne ei minulle kuulemma kuulu ollenkaan, koska siellä "ei ole mitään nähtävää")

tossa kohtaa pitäis hälykellon jo kilkattaa. jos mutsilla ei oo mitään salattavaa niin miks et saa nähdä teidän perheen talouden tiliotteita. itse en luottais pätkääkään.

kaveri teki miehensä kirjanpidon, laskutuksen ja verojutut. kun ero tuli huomattiin et on kavaltanut 10 000€ ja jättänyt firman laskut maksamatta. emännällä ei oo ittellään mitään omaisuutta eikä tulojakaan joten mies ei saa koskaan rahojaan takas.

eli hoitakaa itse raha-asianne tai ainakin pitäkää vahti mitä siellä tilillä tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Häh?;27468974:
On jopa kiusallista, kun anoppi tietää sentilleen paljonko mieheni siirtää rahaa tililleni (tai päinvastoin) ja mihin me rahamme kulutamme.

Siis jos anoppi hoitaa kokonaan miehen raha-asiat, niin miten mies kuitenkin siirtää rahaa sun tilille? Vai soittaako mies äidilleen, että "mutsi hei, siirräs Pirkon tilille 150 €"?

Kaikenkaikkiaan erittäin outo kuvio..

minunkin mieheni joka on 33v , mieheni mutsi maksa laskut , siirtää luvatta rahaa omalleen tiille tässäkin kuussa 500 € ei hajuakaan mihinkäs ne on menny, ei ollu kovi paljon laskuja täs kks ja nyt on alle 200€ jäljellä, mietityttää , nuuskii tiliä monesti päiväs, ja selostaa miehelleni että minä vaimona en maksa mitään , että mieheni elättää minut joka onkin valetta.
arvatkaa vaan jos mua ärsyttää !

Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt miniä;28469831:
minunkin mieheni joka on 33v , mieheni mutsi maksa laskut , siirtää luvatta rahaa omalleen tiille tässäkin kuussa 500 € ei hajuakaan mihinkäs ne on menny, ei ollu kovi paljon laskuja täs kks ja nyt on alle 200€ jäljellä, mietityttää , nuuskii tiliä monesti päiväs, ja selostaa miehelleni että minä vaimona en maksa mitään , että mieheni elättää minut joka onkin valetta.
arvatkaa vaan jos mua ärsyttää !

Eikö tuo ole jo rikos? Jos ei ole velkakirjaa, niin ainakin se on veropetos (ei varmaankaan jää alle 3000 vuodessa?).

Mä en menisi naimisiin tai tekisi lapsia miehen kanssa, jonka raha-asioita en tiedä. Ap:n tapauksessa on ihan mahdollista, että mies on pyytänyt itse tuota järjestelyä, koska on edelleen ulosotossa. Ap:n kannattaa nyt ehdottomasti katsoa, ettei itse maksa miehen velkoja osallistumalla miestä enemmän yhteisen talouden menoihin.

Minulla on ratkaisu:
Yksi kaunis päivä istutat miehen autoon ja menette miehen kanssa pankkiin. Joko siihen samaan pankkiin jonka asiakas jo olette, tai sitten uuteen pankkiin. Avaatte miehellenne uuden tilin, tai siis mies avaa. Sinä olet henkisenä tukena. Sille tilille ei laiteta käyttöoikeuksia muille kuin miehelle. Ja nettipankkitunnukset otatte samalla.
Sitten soittelette firmoihin laskutukseen jotta kaikki laskutusosoitteet ovat jatkossa teidän kotiosoitteenne. Näin laskut eivät eksy anopille.
Mies ei varmaan uskalla sanoa äidille suoraan haluavansa vaihtaa laskunmaksun itselleen. Näin ei tarvitsekaan. Ette ole tilivelvollisia anopille laskuista tai tiliasioista.

Yhteistyössä