Siis kuinka monen kolmekymppisen miehen äiti....?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häh?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Häh?

Vieras
hoitaa täysin poikansa raha-asiat??

Täällä se on arkipäivää, vaikka onkin uskomaton juttu.

Olen asiasta miehelle maininnut, että nyt tuo asiapaperinsa (pankkitunnukset, ym. tärkeä paperit) kotiin pois äitinsä luota ja hoitaa laskunsa ja pankkiasiointinsa itse.

Anoppi on ihan mukava ihminen (mitä nyt takaapäin kuulee aina välillä juttuja), mutta rupeaa jo pikkuhiljaa ärsyttämään ettei ole mitään yksityisyyttä.
Mieheni on kahden pienen lapsemme isä, mutta silti äitinsä vaan hoitaa poikansa jutut.
On jopa kiusallista, kun anoppi tietää sentilleen paljonko mieheni siirtää rahaa tililleni (tai päinvastoin) ja mihin me rahamme kulutamme.
Kahden liitossamme onkin kolme aikuista.

Siis ihan oikeasti. Tämä on jotenkin niin sairastakin.
Olen miehelle asiasta sanonut ihan suoraan useastikin, mutta jotenkin asia aina vaan "jää" ja "unohtuu" ja äiti siellä edelleen pyörittää miehen asioita.

Miten tuon ukon kalloon saa taottua, että ei tämä enää normaalia ole?
Mies ei ole holhouksen alainen, vaan ihan "normaali" 30v. suomalainen mies.
Eikä tuo mikään mammanpoikakaan ole. Riitelee välillä hyvinkin kovasti äitinsä kanssa.

(Ja vielä suolaa mausteeksi: Minä en ole ikinä nähnyt miehen tilitietoja ja kun pyysin niitä nähtäväkseni, niin ne ei minulle kuulemma kuulu ollenkaan, koska siellä "ei ole mitään nähtävää")

Minä en oikeasti enää tiedä mitä tässä voisi enää sanoa, että asiat muuttuisivat?
Tämä on jotenkin niin utopistinen tilanne, että olen ihan pihalla koko asian suhteen.

Totta, tuo on aivan sairasta! Miten sä ylipäätän olet joutunu tuohon kuvioon? En ikinä tekis lapsia miehelle, joka ei osaa huolehtia pankkiasioistaan. Onko taustalla peliongelmaa, ulosottoa tai muuta selittävää?

Mun mies on 24 v, 3 vuoden kasvatustyön jälkeen on pikkuhiljaa kaikki miehen asiapaperit ym. siirtynyt anopilta MEIDÄN KOTIIN ja mies on alkanut ITSE hoitamaan asioitaan.

Kun me pohdittiin ekaa asuntolainaa, niin miehen eka lause oli että "täytyy soittaa porukoille". Kaikki veroilmoitukset yms. se kiikutti heti äidilleen, veroilmoituksen sen mutsi tekee edelleen mutta saa kyllä pian alkaa tekemään senkin itse... oon sanonut sille että mitäs sitten kun äiti kuolee, osaatko hoitaa mitään sit ITSE?

Anoppi ja appi on muuten ihan ok, mutta en mä vaan käsitä tollasta sairaanloista paapomista... aikuinen mies se jo on eikä vauva. Karvat nousee pystyyn äideistä jotka kasvattaa mammanpoikia. Helppoa ei ole tulevalla puolisolla kun mies ei osaa tehdä mitään itse, tai on vaan tottunut 5 tähden ylläpitoon...

Itse taas olen hoitanut omat asiani tyyliin 15-vuotiaasta. Meidän pojille kyllä opetetaan että itse saavat omat asiansa hoitaa likasukkapyykistä veroilmoitusten hoitoon....

[QUOTE="vaimoke";27469017]Mun mies on 24 v, 3 vuoden kasvatustyön jälkeen on pikkuhiljaa kaikki miehen asiapaperit ym. siirtynyt anopilta MEIDÄN KOTIIN ja mies on alkanut ITSE hoitamaan asioitaan.

Kun me pohdittiin ekaa asuntolainaa, niin miehen eka lause oli että "täytyy soittaa porukoille". Kaikki veroilmoitukset yms. se kiikutti heti äidilleen, veroilmoituksen sen mutsi tekee edelleen mutta saa kyllä pian alkaa tekemään senkin itse... oon sanonut sille että mitäs sitten kun äiti kuolee, osaatko hoitaa mitään sit ITSE?

Anoppi ja appi on muuten ihan ok, mutta en mä vaan käsitä tollasta sairaanloista paapomista... aikuinen mies se jo on eikä vauva. Karvat nousee pystyyn äideistä jotka kasvattaa mammanpoikia. Helppoa ei ole tulevalla puolisolla kun mies ei osaa tehdä mitään itse, tai on vaan tottunut 5 tähden ylläpitoon...

Itse taas olen hoitanut omat asiani tyyliin 15-vuotiaasta. Meidän pojille kyllä opetetaan että itse saavat omat asiansa hoitaa likasukkapyykistä veroilmoitusten hoitoon....[/QUOTE]

Sä oot sit alkanut uudeks äidiks tolle 'miehelle'. Puhutkin kasvatustyöstä :D

Ja ap. Miksi ihmessä olet mennyt tekemään tuollaisen mammanpojan kanssa lapsiakin? Ei tullut mieleen ennen suhteen vakavoitumista että ehkä on jotain pielessä miehessä joka ei ota vastuuta omista raha-asioistaan ja päästää äitinsä lähemmäs itseään kuin vaimonsa?

Alkuperäinen kirjoittaja täh;27468992:
Totta, tuo on aivan sairasta! Miten sä ylipäätän olet joutunu tuohon kuvioon? En ikinä tekis lapsia miehelle, joka ei osaa huolehtia pankkiasioistaan. Onko taustalla peliongelmaa, ulosottoa tai muuta selittävää?

Miehellä oli vuosia sitten nimi pilalla (n. 1000€:n vuoksi), mutta kun ne laskut sai maksettua, on ollut todella tarkka (jopa vainoharhainen) että laskut ym. varmasti maksetaan.

Toivottavasti tähän tulisi nyt jotain "uusia" näkökulmia, joita itse en osaa vääntää miehelle.

Ja kyllä. Ärsyttää niin perkuleesti, kun tämä asia ei vaan muutu.

Ja ap. Miksi ihmessä olet mennyt tekemään tuollaisen mammanpojan kanssa lapsiakin? Ei tullut mieleen ennen suhteen vakavoitumista että ehkä on jotain pielessä miehessä joka ei ota vastuuta omista raha-asioistaan ja päästää äitinsä lähemmäs itseään kuin vaimonsa?

Vaimo en ole ja tämä tilanne aukesi minullekin vasta "jokunen" aika (n. 6kk) sitten.
Luulin että mies hoitaa itse asiansa.
Meillä on siis täysin erilliset tilit.

Niinpä, kaikkea sitä.... tosin mä en tee mitään asioita miehen puolesta sentään :D

Mutta siis ainakaan meillä kyse ei oikeasti ole siitä että mies ei OSAISI tehdä noita asioita, vaan siitä, että kun palvelu on aina pelannut niin kuka hullu saavutetuista eduista helpolla haluaiskaan luopua. Ja kun äiti oikeen pyytää vielä että "tuo ne lappus tänne sit niin mää laitan ne..." arghhh.

Huh...äiti ja poika turhan tiiviissä väleissä! Kyllähän teiden perheen raha-asiat kuuluu sulle ja miehellesi, eikä miehelle ja äidillensä...olisko aika jo irtaantua?!

[QUOTE="vaimoke";27469057]Niinpä, kaikkea sitä.... tosin mä en tee mitään asioita miehen puolesta sentään :D

Mutta siis ainakaan meillä kyse ei oikeasti ole siitä että mies ei OSAISI tehdä noita asioita, vaan siitä, että kun palvelu on aina pelannut niin kuka hullu saavutetuista eduista helpolla haluaiskaan luopua. Ja kun äiti oikeen pyytää vielä että "tuo ne lappus tänne sit niin mää laitan ne..." arghhh.[/QUOTE]

No okei, sulla sentään tuo miehenpuolikas on 'vasta' 24, eli se voi vielä kasvaa tosta pois, mutta jos vielä kolmikymppisenä on sama tilanne niin se on O-U-T-O-A.

Ap, aivan sama ootko vaimo vai et, yhteinen talous ja yhteiset lapset silti! Ette sit vissiin oo kovin hyvin tutustunut ennen hynttyiden yhteen lyömistä jos et edes tiennyt tosta miehen tampioudesta raha-asioissa kuin vasta hiljattain.
Pistä mies tajuamaan että aikuisen kuuluu itse huolehtia asioistaan äläkä anna asian unohtua. Ja älä anna miehen laittaa sun huolehdittavaks kaikkea.. tosin tuskin tekee sitä jos salaisee sulta tiliäänkin.

Mun äidillä ei oo ollu pääsyä mun tilitietoihin päivääkään sen jälkeen kun täytin 18. Eikä oo penniäkään myöskään sinne sen jälkeen laittanut eikä oo tarvinnut. Aikuinen mies tienaa sen mitä tuhlaa ja hoitaa itse vastuut.

Munkin miehellä oli pitkään yhteinen tili äitinsä kanssa. Oli siis sama tili joka oli avattu jo lapsena. Äiti näki tilitiedot ja siirsi tarvittaessa rahaa tilille! (Kiva palvelu...) Mies ei uskaltanut käyttää korttia esim. baarissa ettei äiti näkis... :o Käytti siis vain käteistä.
No, kun menimme naimisiin sanoin et nyt tämä kyllä saa loppua ja hankimme yhteisen tilin.

No ei kai tuo sen kummempaa ole kuin se, että vaimo hoitaa kaiken. Tälläkin palstalla on useampi vaimo, joka huolehtii kaikki laskut ja pankkiasiat ja mies ei puutu mitenkään muuten rahaa kuin töissä käymällä. Liian helpolla pääsee miehet.

Siis myös sinä siirrät rahaa miehen tilille? Laita niihin siirtoihin viestiksi jotain älytöntä, kuten maksu seksipalveluista ja mitä nyt mieleen tulee. Voi olla, että anoppi ehdottaa pojalleen, että poika hoitaa itse raha-asiansa.

Tää on yleisempää kuin luullaan. Monilla miehillä on vielä reilusti päälle parikymppisinä tili, jonne äidillä on nettipankkitunnuksia myöten kaikki oikeudet. Näitä oikeuksia myös käytetään - yksi esim. kehui lähtevänsä baariin niin äiti tyhjensi rahat tililtä. Aikuiselta ihmiseltä! Ihan normaali perhe oli, ei mt-ongelmia tai uskontosyitä.

Sitten taas kaikki naiset on poistanut vanhempien oikeudet tilistä suunnilleen heti silloin 18-vuotispäivänä.

Nyt kun mietin niin oma äitini taisi minulle sanoa, että mennään pankkiin ja varasi ajankin, mutta 24 v. veljeni tilille pääsee edelleen. Mitäs tää muuten on? Siskollakin oli sama juttu. Ihan normaali veli minulla kuitenkin on.
Veljeäni ei muka häiritse...

Meillä ei tuota ongelmaa ole, mutta miehen nelikymppisellä siskolla (sinkku) ja äidillä on yhteinen Visa, jota sisko käyttelee aika surutta. Sisko on siis lehtori pk-seudulla, anoppi perhepäivähoitaja parin sadan kilometrin päässä. Että kyllä ne naisetkin osaa...

[QUOTE="Alkup.";27469036]Miehellä oli vuosia sitten nimi pilalla (n. 1000€:n vuoksi), mutta kun ne laskut sai maksettua, on ollut todella tarkka (jopa vainoharhainen) että laskut ym. varmasti maksetaan.

Toivottavasti tähän tulisi nyt jotain "uusia" näkökulmia, joita itse en osaa vääntää miehelle.

Ja kyllä. Ärsyttää niin perkuleesti, kun tämä asia ei vaan muutu.[/QUOTE]

Eli hän on taipuvainen sössimään raha-asiansa? Joku tässä hommassa silti haisee, ehkä niitä velkoja on vieläkin, joita anoppi ja poikansa haluavat pimittää sinulta?

Miksi ap ei voi mennä itse hakemaan anopilta papereita pois? Miksi ap ei voi laahata miestä pankkiin ja laittaa siellä yhteistä tiliä/ vaihtaa käyttöoikeudet tileille siten, että raha-asiat muuttuvat perheen yhteisiksi? (Esim. meillä on omat tilit ja miehellä nettipankkitunnukset, jotka myös minulla tiedossa, ja miehellä käyttöoikeus minun tililleni jotta voin käyttää omaa tiliäni hänen nettipankkitunnuksillaan.)

Tulee mieleen, että äidin ja pojan välillä on rahaliikennettä, jota ei miniälle ole kerrottu? Kumpaan suuntaan?

[QUOTE="vieras";27469634]Siis myös sinä siirrät rahaa miehen tilille? Laita niihin siirtoihin viestiksi jotain älytöntä, kuten maksu seksipalveluista ja mitä nyt mieleen tulee. Voi olla, että anoppi ehdottaa pojalleen, että poika hoitaa itse raha-asiansa.[/QUOTE]

Voi ei anoppia tuollainen häiritse!
Kyllä se anoppi taitaa mielellään pitää "käyttöoikeudet" tileihin itsellänsä.
Aivan kuten toisen täysi-ikäisen lapsensa tilioikeudet.

Miehen veli on parikymppinen nuorimies ja anoppi on suoraan sanonut, että hän määrää mitä veli ostaa ja milloinkin. Velikään ei ole holhouksen alainen..

Ja ei tämä provo ole. Valitettavasti.

Yhteistyössä