siis kuinka monella pitää vanhemmilta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kysyä lupaa jonkun asian tekemiseen?

mulla tuntuu et vaikka kohta on 30v lasissa,niin tuntuu että pitää kysyä et "saanko äiti tehdä jotakin"

baariin mennään miehen kanssa,niin jo äiti varoittelee,että älkää ottako liikaa ym.monesti kysyy jos itse olen syömässä (lapset syöneet ensin) että joko lapset on saanu ruokaa,monesti tehny mieli sanoa että no ei oo kun nälässä niitä pidän.
asutaan kumpikin omaa kotia ja silti pitää olla tilivelvollinen.suuttuu jos en kerro.ja minä suutun ja huudan kuin pikku lapsi sille,jos se tivaa asioita.

äitit ovat aina äitejä,vaikka olisit jo 50v....hymyile vaan herttaisesti ja vastaile kiltisti kysymyksiin,luultavasti se on tärkeetä sun äiteelle,niinku munkin äiteelle...

Ois aika paha, jos pitäis äidiltä kysellä lupa menemisiin ja tekemisiin ja ostoksiin. Mun äiti ei tiedä maataloudesta mitään, mitähän se tietäis vastata..
Ap, mitä sun miehes on asiasta mieltä? Sano äidilles, että sun ja sun miehes mielestä teidän perheen asiat ei kuulu muille. (ja perheeseen kuuluu kaikki samassa taloudessa asuvat, joka ei tosin päde, jos äitis asuu teillä)

Alkuperäinen kirjoittaja Naisenelämää:
Meikä on melkein 40, ja mä en saa ottaa koiraa...

Mä peesaan tätä. Tosin oon 26v ja haluaisin toisen koiran, mut jännittää kuin äiti repii pelihousunsa jos otetaan.. =D Eipä se tosin oo tätä yhtäkä koiraa joutunu hoitaa ku ehkä kerran, mut jotenki sen mielestä kahessa lapsessa on jo tarpeeksi hommaa meille....

En kysy lupaa. Mut olen huomannut, että kun kertoilen äidille asioista ilmoitusluontoisesti, se ikäänkuin luulee minun kysyvän lupaa tai pyytävän rahaa. :(

Jos onkin joku tärkeä asia, minkä haluan itse päättää, kerron vasta, kun päätökseen liittyvät toimet on peruuttamattomasti tehty.

Meillä sama tilanne :). Vaikka mä muutin jo 16v kotoa pois, niin edelleen (olen 29v) ne ei vaan osaa päästää irti ja käsittää että mä olen jo ihan iso päättämään omista asioistani, vaikka heidän nuorimmainen olenkin. Äiti saattaa esim. soittaa ja kysyä että laitoinko esikoiselle tarpeeksi vaatetta kouluun päälle kun on vähän kylmä, muistinko laittaa jumppavaatteet kouluun mukaan, onko kuopuksella tarpeeksi päällä kun se on niin viluinen jne jne. Tai sitten ne soittaa että onko meillä ruokaa!!! Mun isä suuttui kun otettiin koira, ja nyt se on suuttunut kun me ollaan muuttamassa isompaan asuntoon. Jos me ostetaan jotain kalliimpaa niin heti on mun vanhemmat voivottelemassa kun tuhlaillaan, onko meillä rahaa jne... aaaarrrrgggg!
Hyväähän ne tarkoittaa, mutta vois sen napanuoran jo pikkuhiljaa katkaista. Onhan siinä tietysti etunsakkin, mun äiti käy pesemässä meillä aina ikkunat, ja viimeviikolla oli haravoinut pihan kun oli lapsenvahtina täällä :)
Meitä mieheni kanssa lähinnä huvittaa, mutta mulla joskus palaa käämit etenkin isän kanssa kun se saattaa jopa syynätä meidän laskujakin ja suuttuu ihan ihme asioista.
Just puhuin kaverini anopin kanssa, ja hän on samanlainen. Hän sanoi että kai sitä nyt jotenkin holhoo enemmän kun silloin kun omat lapset oli pieniä niin oli urat sun muut. Ja kai ne ajattelee että kun me ollaan itsekkin "lapsia" niin eihän me osata hoitaa sitten noita omia lapsia :D

ei miulla silleen ole tarvetta kysyä lupaa, mut esim. kun kieltäydyin koulupaikasta ja menin töihin, tuntu et mitähän äiti sanoo ja et jos se on kauheen vihanen olen tehny väärin tai jotn... typerää mut näi vaa on.

en ole sen jälkeen kysellyt kun olen omillani asunut ja itse itseni elättänyt. Jos taas vanhemmat olisi jotakin maksaneet, niin toki olisi ollut soveliasta kysäistä mielipidettä jonkun asian hankkimisesta. se saa päättää ja asiasta ainakin mielipiteen sanoa kuka maksaa mutta muuten täysi-ikäinen ihminen itse vastaa elämästään ja valinnoistaan

Mun äiti aina tapasi huolehtia meidän lapsista, että onko niillä tarpeeksi vaatetta päällä :D Ja muistutteli kumppareista yms. Mä alkuun vähän vetelin herneitä nenään tuosta huolehtimisesta, mutta sitten ajattelin, että äiti on aina äiti ja annoin huolehtia. Hyväntuulisesti vain hymyillen totesin sille, että Joojoo äiti :D Siitä se sitten vähitellen oppi, ettei hänen ole tarpeellista huolehtia =)

Yhteistyössä