Siis ihanko totta neuvolasta annetaan nykyään

memmu
Kaveri sanoi mulle kerran, että sellainen lista on jossain liberon mainoskirjasessa.. Kait minäkin sen eka raskauden aikana neuvolasta sain, mutta tuon listan olen todennäkösesti ohittanut olan kohautuksella. Siitä ei kummankaan raskauden aikan ole kahdessa eri neuvolassa mulle halaistua sanaa kukaan puhunut. Eli en oikeen jaksa ymmärtää näitä "saako syödä sitä sun tätä" touhottajia.

tytönjapojanmamma
Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Aina täällä tätä samaa asiaa taivastellaan. Kyllä nyt on vaan ruokaaineita , oita ei suositella syötäväksi raskaana. Ja ihan vauvan terveyden tähden!

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Juu ja sitten saa sen Babyseven-leffan neuvolasta. ARGH! Mulla meni hermo kun se pariskunta siinä oli odottamassa esikoistaan ja vaimo muistutti miestä kun ne teki ruokaa "mulle tulee tää oma kastike ku mä oon raskaana niin mä en saa syödä homejuustoa"
:eek: :LOL:

suvi-tuuli
se on suositus-lista, toki jokainen tekee itse omat valintansa mutta kivempi olla riskeistä tietoinen ja ottaa itse vastuulleen ne mahdolliset seuraamukset. ei ole sanottua että jokainen suupala aiheuttaa jotakin tai että kaikille tulee jotain jos syö "kiellettyä" mutta yksinkertaisesti riski sikiölle on olemassa ja ainakin itse mieluummin vältän kiellettyjä ruoka-aineita kuin elän sen tiedon kanssa jos jotain olisinkin itse aiheuttanut. toki tervettä järkeä saa ja pitääkin käyttää mutta nytkin raskausaikana jouduin sairaalaan listeria-epäilyn vuoksi joten en todellakaan vähättele kyseistä listaa. mutta kukin taaplaa tyylillään...

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Juu ja sitten saa sen Babyseven-leffan neuvolasta. ARGH! Mulla meni hermo kun se pariskunta siinä oli odottamassa esikoistaan ja vaimo muistutti miestä kun ne teki ruokaa "mulle tulee tää oma kastike ku mä oon raskaana niin mä en saa syödä homejuustoa"
:LOL: samalle naurahdin minä..

maria
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Mua varoitettiin ainoastaan a-vitamiinista ja sanottiin että maksan syöntiä rajoitettava, ei muuta.
Joo tää on ihan ok. Meillä neuvolassa mainittiin tämä myös.
Ja sitten th tuumasi muista syömisistä, että käytä päätäsi :D
En ole koskaan mitään listaa saanut ja useassa eri neuvolassa olen käynyt raskauksien(6kpl, 1998-2008) aikana.

Esikoista odottaessa sain printatun A4:n siitä, mitä ei saa syödä. Tyttö siis nyt 4v.

Pienempi neiti on nyt 1v. Silloin odotusaikana sain kaksi A4:sta listaa siitä, mitä ei saa suuhunsa laittaa.
Nyt kun odotan kolmatta, niin se lista oli jo kolme A4:sta.

Mitähän se on muutaman vuoden päästä? Taitaa olla lyhyempi lista lopulta ne eväät, mitä saa kupuunsa tunkea :whistle:

Yhteistyössä