Siis ihan oikeesti, voinko viedä pikkusen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jätkä

Tunnettu jäsen
25.10.2004
37 008
46
48
tarhaan huomenna, kun on aivan kamala vesiripuli. Johtuen tuosta pirhanan V-penistä, ollaan annettu paljonkin jo lactaphilusta, mutta kun se ei auta. \|O

Niin ja joo-o, lääkäri ei antanut sitä toista antibioottia, kun oli korvien lisäksi nielurisat tulehtuneet.(miten se liittyy korviin, en tiedä?)

:headwall:

meillä meni kans poika antibiootista vesiripulille ja oli tosi arka ja punanen pylly :/ rela-tippoja kerkesin antaa vissii kerran kun piti jo kuuri lopettaa nokkosihottuman takia. se voi pahimmillaan johtaa sepsikseen et parempi vaan unohtaa. meille ei amoksisilliini näköjään käy.

jos vaipoissa niin veisin! kyllä meilläkin antibiootit laittaa lasten mahat sekaisin ja nuorimmaisellakin oli viimeks 10 päivän kuuri, pelkän ripulin (JOKA EI OLE TARTTUVAA) takiako pitäis olla melkein kaksi viikkoa sisätiloissa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:47 vieras kirjoitti:
jos vaipoissa niin veisin! kyllä meilläkin antibiootit laittaa lasten mahat sekaisin ja nuorimmaisellakin oli viimeks 10 päivän kuuri, pelkän ripulin (JOKA EI OLE TARTTUVAA) takiako pitäis olla melkein kaksi viikkoa sisätiloissa?
Pikkunen on jo 6v, mutta oikeesti en tiä mitä teen. :/

\

ei tarvitse sisätiloissa olla, mutta hoitoon en veisi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:47 Jätkä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:45 Lady Sharah kirjoitti:
Ethän oikeesti TOSISSASI kysy edes tuota ethän?
No kyllä meinasin kysyä. :/
Ok jos tosissas olet.
Ei kannata lasta viedä hoitoon ei. Eli hae saikkua vaikka mutta lapsen paikka ei ole hoidossa. Paranemisiin =) :wave:
jk.niin ajattele 6v kohdalta jos vatsa sekasin ja sattuu vahinko. Maailma siellä pkssa voi olla joskus julma<br><br>

itse en veisi. ja onhan se hoitopaikassakin, jos joku saa jatkuvasti olla vaihtamassa yhdelle vaippaa ripulin takia. vaik ei se tarttuisikaan muihin. ulkoontakin lähdetään vaipan vaihtoon vähän väliä.. mut kysy hoitopaikasta mitä ovt mieltä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:52 helläheluna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:50 Jätkä kirjoitti:
No kertokaas, saanko lääkäriltä sairaslomaa, lääkkeistä johtuvan ripulin vuoksi?

saat ja voithan aina sanoa että pikkuisella masu on kipeä.

Tuota,, voinkohan vaan soittaa lääkärille ja kertoa tilanteen, vai pitääköhän mun raahata pikkunen huomenna junalla lääkärille näytille,,? :snotty:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:55 Jätkä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:52 helläheluna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 20:50 Jätkä kirjoitti:
No kertokaas, saanko lääkäriltä sairaslomaa, lääkkeistä johtuvan ripulin vuoksi?

saat ja voithan aina sanoa että pikkuisella masu on kipeä.

Tuota,, voinkohan vaan soittaa lääkärille ja kertoa tilanteen, vai pitääköhän mun raahata pikkunen huomenna junalla lääkärille näytille,,? :snotty:

Taitaa riippua tk:sta. Meillä onnistuu ripulitapauksissa sairasloman saaminen puhelimitsekin. Kokeile :)

Anteeks ku edes vastaan tähän, (juu juu olo on että anteeks ku oon olemassa) mutta siis asiaan, meillä tytöllä kanssa tytöllä 3vee oli antibiootista johtuvaa ripulia, ei kyl ihan vesi-ripulia, niin vein kyllä tarhaan ku muuten oli olo tytöllä silmin nähden hyvä ja toimi normaalisti, eikä koko ajan vessassa rampannu. Sanoin päiväkodissa että on ripulilla antibiootin vuoksi, mutta muistelisin ettei sit tarhassa ollutkaan ripuloinu...
'
Mutta siis ehdottomasti saikun kannalla minäkin olen jos lapsi huonossa jamassa ja itsellä on mahdollisuus jäädä helpostikin kotiin..

Tai siis tottakai on mahdollisuus jäädä jos lapsi huonossa jamassa, koittakaa nyt ymmärtää tätä selostusta... :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 21:17 vieras kirjoitti:
Onkohan tosta kuurista ees hyötyä,siis ehtiikö lääke imeytyä jos on ripulilla.
Minä ainakin laittaisin lääkkeet vaihtoon.
Nielu ja korvat on kytköksissä toisiinsa

No jos lääke annostellaan 2h ennen ruokailua, niin imeytyyhän se. Tosin vetää vatsan sitten ripulille. :/

Jos siitä vesiripulin saa niin kuuri tulee kyllä keskeyttää!Oletko ollut yhteydessä lääkäriin?Sitä ei saa omin luvin siis keskeyttää mutta lääkärin ohjeen mukaan ja näin sen kyllä kuuluu ehdottomasti mennä.

Lapselle määrätään toinen lääke tai jos ehtinyt lähes koko kuurin syödä niin ehkä ei enää mitään muuta kun kontrolli myöhemmin. :wave:

Jos lapsella on ripuli niin hän ei ole silloin pk kunnossa. johtuu se sitten taudista tai lääkkestä. Sut varmasti soitetaan ensimmäisestä ripulista hakemaan. Mä olen tästä kerran kysynyt myös terveydenhoitajalta ja hän sanoi että tietysti lapsi on silloin kotona ja siellä pystyy paremmin huolehtimaan että nestettä tulee tarpeeksi.

\

Näin meilläkin tuossa 3viikkoa sitten. Tytöllä oli 10päivän kuuri(korvatulehdus ja keuhkoputken tulehdus) niin oli tietysti sairastelupäivät (4päivää) kotona mutta vein päiväkotiin kun muuten terve ja vatsa vaan löysällä. :whistle: