Siis ihan oikeastiko suurimman osan mielestä on ihan ok pyöräyttää lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nää"

Vieras
Maailmaan, vaikka mies ei halua sitä. Ja mies on sitten ihan paska jannu, kun ei pyörräkkään puheitaan, vaan ei ihan oikeasti halua lasta.
Siis että miehillä ei todella ole oikeutta päättää siitä, haluaako hän lapsia vai ei, mutta teillä akoilla pitää olla jos jonkinlaista oikeutta.

Samalla vitun logiikalla miehet saa sitten raiskata, jos niiden nyt tekee mieli pillua ni sitä sitten otetaan vaikka väkisin, eihän naisellakaan saa enää olla mitään sananvaltaa omaan kroppaansa ja elämäänsä.

Jos mies sanoo, ettei lasta halua, niin silloin hän ei halua, eikä hänen tarvitse täyttää niitä isällisiä velvollisuuksiaan, ainoastaan sen takia, että jollain vatipäällä on vauvakuume, tai käy vahinko. Mun mielestä ei tarvitsisi maksaa edes elareita, jos on ilmaissut selkeästi ettei lapsi ole tervetullut.
Ja tosiaan, se vastuu siitä ehkäisystä on kummallakin, siihen on ihan turha vedota.

Jos lisääntymiskykyinen nainen, joka ei tahdo lapsia, tulee raskaaksi, hän tekee abortin. Miksi samaa oikeutta ei ole miehillä? Miksi heidät joko pakotetaan isäksi tai leimataan luuseriksi? Enemmän luuseri on akka, joka sikiää kenelle sattuu vaikka väkisin.

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja Spukka
"Siis että miehillä ei todella ole oikeutta päättää siitä, haluaako hän lapsia vai ei, mutta teillä akoilla pitää olla jos jonkinlaista oikeutta. "

Kyllä sillä miehellä on oikeus vetää vaikka kymmenen kortsua päällekäin, jo on ihme jos nainen siitä raskaaksi pamahtaa. On myös oikeus käydä steriloitavana. Jos seksiin ryhtyyn ja nainen raskaaksi tulee niin kyllä se nyt vain niin on, että nainen sen päätöksen loppupeleissä tekee ja mielestäni miehen pitää vastuu kantaa jos nainen lapsen pitää.

Eri asia on sitten se, että jos nainen valehtelee käyttävänsä jotain ehkäisyä, mutta ei sitä todellisuudessa käytä (tosin mikään ehkäisy ei taida olla 100 prosenttinen).

Suosittelen kyllä kaikille ehdottomasti isäksi haluamattomille kumin käyttöä, vaikka naisella olisikin käytössä hormonaalinen ehkäisy. On ainakin omalta osaltaan tehnyt kaikkensa ehkäistäkseen raskauden.

[QUOTE="...";28869253]Eri asia on sitten se, että jos nainen valehtelee käyttävänsä jotain ehkäisyä, mutta ei sitä todellisuudessa käytä (tosin mikään ehkäisy ei taida olla 100 prosenttinen).[/QUOTE]

Tältäkin mies voi suojautua käyttämällä kondomia.

Se, joka ei lapsia tahdo, käyttäköön ehkäisyä, niin simppeliä se on. Jos ehkäisy pettää, on yhteinen päätös tulevasta, mutta loppujen lopuksi naista ei voi pakottaa aborttiin. Yhdessä siitetty on yhdessä elätettävä.

Mulla yks lukiokaveri oli yh äidin kasvattama. Ilmeisesti tämän äiti koki niin katkeraa vihaa ex miestänsä kohtaan että oli saanut iskostettua kaverinni tälläisen kuvan: "Haluun kasvattaa kaikki lapset ihan itse, en siinä miestä tartte. Äitikin oli niin fiksu. Sossusta saa kyllä rahaa ettei senkään takia tartte miestä ja aina on elatusmaksut..."

No ei ole ok, jos nainen raiskaa miehen eikä toisnkaan päin. Millään muulla tavalla ei kyllä voi lasta väkisin hankkia. Aina voi käyttää ehkäisyä. Jos ei käytä pitää olla valmis vanhemmuuteen. Ja muistaa, että ainut varma ehkäisy on selibaatti.

Suosittelen kyllä kaikille ehdottomasti isäksi haluamattomille kumin käyttöä, vaikka naisella olisikin käytössä hormonaalinen ehkäisy. On ainakin omalta osaltaan tehnyt kaikkensa ehkäistäkseen raskauden.

Juuri näin! Naisena olen itse myös vaatinut tämän ennen kuin suhde on mielestäni syventynyt tarpeeksi ja riskeistä on yhdessä puhuttu. Nyt ollut sama ihanainen mies yli 10 vuotta ja vauva tulossa, mutta silloin kun alettiin seurusteliin en antanut ilman kumia vaikka käytin e-pillereitä ennen kuin oltiin käyty testeissä ja miehelle oli selvää se, että jos tulisin raskaaksi en pystyisi aborttiin. Miehelle asia oli ok ja aika pian siirryttiin pelkkien pillerien varaan ja aina jos olin unohtanut/mahdollisesti oksentanut pillerin kerroin siitä miehelle, jolloin yhdessä tehtiin aina päätös, kuinka riskillä mennään vai otetaanko kumi käyttöön. Meillä pillerit olivat riittävät ja raskaaksi tulin vasta kun sitä molemmat todella halusimme ja on tämä vain ihanaa näin :)

Jos mies ei halua missään nimessä lapsia, niin sitten kannattaa käydä pistämässä piuhat poikki. Ja jos ei näin halua tehdä, sitten käyttää aina ja joka tilanteessa kortsua.
Ja jos vielä pelkää, niin sitten kannattaa pitää vehkeet piilossa.

Ei tietenkään ole ja vastuu ehkäisystä on kummallakin. Mä en kyllä ymmärrä, miten nainen tulisi raskaaksi jos mies käyttää kondomia joka kerta ja huolehtii, että käyttää sitä oikein. Yhdynnän alusta loppuun asti.

Mä en ikinä huijaisi, siltikin meillä on mieheni kanssa yksi "vahinkolapsi". Kun mies laittoi kortongin päälle vasta kun oli lykkinyt ainakin 10 kertaa, se oli kyllä ihan oma vikansa.
Ei siinä mitään, me pidettiin se lapsi, meillä oli jo kolme ennestäänkin.

Mää oon kyllä siinä mielessä samaa mieltä, että jos nainen hankkiutuu raskaaks ilman miehen suostumusta (esim. jättämällä ehkäsyn salaa pois) tai raskaus alkaa vahingosta, jos mies on ilmottanu ettei missään tapauksessa halua lasta ei mun mielestä nainen voi velvottaa miestä maksamaan esim. elareita. Pitäis miehelläkin olla jotain oikeuksia, sitten jos mies ilmoittanut ettei isäksi halua ja nainen lapsen joka tapauksessa haluaa pitää niin sillon sen naisen pitäis myös hyväksyä se, että mies ei maksa edes niitä elareita.

Jos ei halua vanhemmaksi ja haluaa olla täysin 100% varma, ettei joudu, siihen ei auta kuin yksi asia:
Sitten ei harrasteta seksiä, ei ainakaan eri sukupuolta olevien kanssa. Nih.

Ei mut jos miettii jotaki saippuasarjan klassikkotilannetta jossa nainen on tyyliin jostain spermapankista ryövänny siemenet, saanut niistä lapsen ja alkaa vaatia miehen päätä vadille, mitäs sitten? O_o Mies ehkä voi todistaakin että seksiä ei ole harrastettu mut dna on dna. Jokohan Jenkeissä olis ennakkotapaus...

Naiset ja niiden pennut.. Voi vittu! Ensin päätetään miehen puolesta tuleeko lapsia ja sitten saadaan valta vielä päättää saako sitä tavata. Missähän ne miesten oikeudet ja valta on...
Ai nii, mut eihän ne mitään sellasta teidän mielestä tarvitse, täällä vallitsee joku akkojen tyrannia.

Mää oon kyllä siinä mielessä samaa mieltä, että jos nainen hankkiutuu raskaaks ilman miehen suostumusta (esim. jättämällä ehkäsyn salaa pois) tai raskaus alkaa vahingosta, jos mies on ilmottanu ettei missään tapauksessa halua lasta ei mun mielestä nainen voi velvottaa miestä maksamaan esim. elareita. Pitäis miehelläkin olla jotain oikeuksia, sitten jos mies ilmoittanut ettei isäksi halua ja nainen lapsen joka tapauksessa haluaa pitää niin sillon sen naisen pitäis myös hyväksyä se, että mies ei maksa edes niitä elareita.[/

Hyvä tietää,että joku inhimillinenkin ihminen on olemassa.

Jos itse olisin tullu raskaaksi jostain yhden yön jutusta niin olisin pitäny lapsen vaikkei mies sitä olis halunnu. Toki olisin antanut miehen valita, haluaako kuulua lapsen elämään ja tunnustaa isyytensä vai ei. Jos ei, olisin kasvattanut lapsen yksin ja mun mielestä olis väärin jos mies sitten vuosien jälkeen päättäiskin haluta olla osa lapsen elämää. Kyllä mieskin saa päättää mun mielestä haluaako kuulua lapsensa elämään vai ei ja jos haluaa niin sillon pitää oikeesti sitputua näkemään lastaan useammin kun sillon kun huvittaa tai kerran vuodessa

Kyllä ne miehetkin saa sitä seksiä harrastaa, ihan ilman mitään lääketieteellisiä toimenpiteitä. Ei nyt pitäisi joutua pelkämään, että joutuu isäksi tahtomattaan, jos tapahtuu vahinko.

Ja siis miehetkö ei teidän mukaan saisi harrastaa seksiä ikinä, ennen kun heidät on sterilisoitu tai ovat valmiita isäksi... Sitten lienee niinkin, että kun mies on valmis isäksi, saa hän panna silloin kun huvittaa ja ketä huvittaa, myöskään siitä ei ole sitten oikeuksia naisilla kieltäytyä. Joku raja tähän ämmävaltaan sentään.

• Tykkää
Reactions: Neydan ja Tepadj
Kyllä, lapsi on täysin ok maailmaan pyöräyttää vaikka vanhemmat (molemmat tai toinen) on niin idiootteja tai vammaisia etteivät osaa/kykene ehkäisyä käyttämään. Eihän se lapsen vika ole. Aina voi pistää kartongin päälle vaikka "akka" söisi pillereitä ja aina voi käydä pistämässä johdot poikki vaikka kortsua käyttäiskin.

Mies joka sitten ampuu mutta ei kanna vastuutaan... noh, kaippa se on heidän "oikeus", mutta eipä mulla mitään hyvää sanottavaa sellaisista lussukoista ole. Jos ei ole valmis hoitamaan ekaa lastaan, ei ainakaan sitten tartte niitä mukuloita koskaan lisääkään. Että jospa siinä vaiheessa edes tajuaisi mennä steriloitavaksi, niin voi kuksia ihan rauhassa jatkossa. Meille muille kun on jo peruskoulussa opetettu että jos harrastaa seksiä, nainen voi tulla raskaaksi. Ja kun se abortti ei ole mikään ehkäisykeino, niin vähän typerää se enää siinä kohtaa on vinkua kun on pulla uunissa.

Jos itse olisin tullu raskaaksi jostain yhden yön jutusta niin olisin pitäny lapsen vaikkei mies sitä olis halunnu. Toki olisin antanut miehen valita, haluaako kuulua lapsen elämään ja tunnustaa isyytensä vai ei. Jos ei, olisin kasvattanut lapsen yksin ja mun mielestä olis väärin jos mies sitten vuosien jälkeen päättäiskin haluta olla osa lapsen elämää. Kyllä mieskin saa päättää mun mielestä haluaako kuulua lapsensa elämään vai ei ja jos haluaa niin sillon pitää oikeesti sitputua näkemään lastaan useammin kun sillon kun huvittaa tai kerran vuodessa

No tämähän on selvää. Mutta jos ei, niin eipä sulla ole oikeutta haukkua miestä pataluhaksi, kun hän tekee vuorostaan omaa elämäänsä koskevan valinnan.

Ei se ihan oikeasti voi mennä niin, että miehet saa seksiä vasta sitten, kun ovat valmiita isyyteen, kun ei se naistenkaan kanssa niin mene.

[QUOTE="Nää";28869409]Hyvä tietää,että joku inhimillinenkin ihminen on olemassa.[/QUOTE]

Samaa ei voi sinusta sanoa jos todella olet sitä mieltä, että jos nainen vahingossa tulee raskaaksi on hänen joko suostuttava aborttiin tai hoidettava lapsi niin fyysisesti kuin taloudellisestikin täysin yksin.
Abortti on joo naiselle mahdollinen valinta, mutta se, että sitä vaatii seksikumppani on aikamoista. Abortti ei meinaan ihan fyysisestikään ole välttämättä mikään pikku juttu ja voi aiheuttaa pysyviä vammoja, saatikka henkinen puoli...

• Tykkää
Reactions: Spukka
Miehille pitäisi sallia vasektomia samaan aikaan kuin naisille e-pillerit, vaikka ilman vanhempien lupaa. Toki siittiöitä otettaisiin talteen ilmaiseksi.

Tämä siis siihen kun sanotaan että mies voi ottaa halutessaan sterilisaation.

Yhteistyössä