Siis hetkinen....eikö äiti saa olla nainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ja paskaa sataa taas....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vernalis - kirjoittaja ei puhunutkaan siitä, että on tyytyväinen ei niin hehkeäisiin tisseihin, vaan sanoi että hänen mielestään vasta "äitiyden merkit vartalossa" (en tiedä mitä ne ovat, kun mulla sellaisia ei ole eli hänen mukaansa en ole nainen) tekee naisen. Opetelkaa lukemaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mitä sinä harmittelet toisten rahanmenoa :D? Eiköhän meillä kaikilla ole eri tilanteita, kyllä minulla on leikkaukseen varaa, menee sitä rahaa turhempaankin. Pieni investointi omasta tyytyväisyydestä.

Oikeasti lähinnä eniten harmittelen muuttuvaa ympäristöä ja naisiin kohdistuvia entistä kovempia ulkonäköpaineita. Mitä yleisemmäksi leikkaukset muuttuvat, sitä vähemmän ihmiset osaavat arvioida, mikä on luonnollista ja normaalia. Leikkaukset tulevat normaaliksi ja entistä suurempi joukko kokee velvollisuudekseen hankkia tätä ns. normaaliutta leikkausten avulla.

Ihmiset on kauniimpia, kuin koskaan, mutta tyytymättömempiä ulkonäköönsä kuin ikinä ennen. Se on minun mielestäni aika huono kehityksen suunta. Ja se, että naiseus yritetään laittaa eri laatikkoon kuin äitiys.

Mitä sinä harmittelet toisten rahanmenoa :D? Eiköhän meillä kaikilla ole eri tilanteita, kyllä minulla on leikkaukseen varaa, menee sitä rahaa turhempaankin. Pieni investointi omasta tyytyväisyydestä.

Hyvin usein se tyytyväisyys ei vaan tulekaan siitä leikkauksesta ja on surullista, että ihmisen tyytyväisyys lähtee ulkoisista asioista, koska ne ulkoiset asiat ovat muuttuvia. Tiedä, vaikka joutuisit onnettomuuteen ja koko rintasi iho palaa. Joutuisit olemaan loppuelämäsi tyytymätön itseesi vain sen takia, koska olet kehittänyt tyytyväisyydenmittarin ulkoisiin asioihin.

Terve tyytyväisyys itseensä lähtee usein sisältäpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Aah, onpa hienoa, että tissit ei oo muuttunut mihinkään. Ehkä jopa kasvaneet ja terhakoituneet entisestään. On se hienoa, että nyt voi sanoa olevansa edelleen nainen. Menenpäs pukemaan noi verkkarit päälle ja nauttimaan ihan vain naisellisuudesta ku tissit on kunnos :)

:D

Mä olen varmaan jonkun arvuuttelemana sitten se mies, kun en kerta nainen, tiivistettynä; rinnat eivät ole muuttuneet raskauksien tai imetysten myötä, tosin ovat aina olleet sellaiset rumat ja riippuvaiset, äitiyden merkit eivät näy vartalossa eli en ole nainen enkä tule ilmeisesti koskaan sitä naiseutta kokemaankaan. Mutta hyvä tietää näin palstalta luettuna nyt, mitä se naisellisuus on :whistle:

Kukaan ei pelkillä tisseillä itsestään naisellista tee, kyllä se lähtee kokonaisuudesta. Tämän näkee hyvin tietyissä hömppäjulkkiksissa jotka käyvät ottamassa silareita tai tekemässä muita korjauksia, eivät kyllä näytä yhtään sen kummemmalta niittenkään kanssa vaikka ilmeisesti kuvittelevat itse jotenkin asian olevan muuttunut. Jos naama ja olemus näyttää ihan samalta, ei pelkät terhakkaat tissit tee ulkonäölle yhtään mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja täälläkin patalappumalli:
Onhan naíseus paljon muutakin kuin rinnat. Voi pitää itsestään huolta, jumpata ja pukeutua nätisti. Hyvin hoidetut hiuksetkin tekevät paljon. Ja iloinen hymy.

Nimenomaan, tälle iso peesi :) Kun on tyytyväinen ja onnellinen, se näkyy paljon kauemmas kuin tissit/tissien puute tai pari mahamakkaraa.

Hyvin usein se tyytyväisyys ei vaan tulekaan siitä leikkauksesta ja on surullista, että ihmisen tyytyväisyys lähtee ulkoisista asioista, koska ne ulkoiset asiat ovat muuttuvia. Tiedä, vaikka joutuisit onnettomuuteen ja koko rintasi iho palaa. Joutuisit olemaan loppuelämäsi tyytymätön itseesi vain sen takia, koska olet kehittänyt tyytyväisyydenmittarin ulkoisiin asioihin.

Tyytyväisyys itseensä lähtee usein sisältäpäin.

No meneepäs nyt syväluotaavaksi. Mä olen helvetin tyytyväinen itseeni, elämääni jne, mutta rintoihini imetyksen jälkeen en. (nythän oon tyytyväinen niihinkin kun oon taas raskaana) Se on ainut asia mitä muuttaisin.
Mulla on naamassa ruttua ja lommoa vaikka muille jakaa kun on korkeet poskipäät ja molemmissa poskissa hymykuopat, on iso nenä ja korkea otsa, ohut tukka. Roisi ulkonäkö kun luoja on harteikkuutta suonut naiseksi vähän liikaakin jne. Kaikki nämä virheet menee ja vieläpä tykkään itsestäni mutta ne tissit mä haluan takaisin mitkä mulla oli.

No puhu vaan omasta puolestasi. Olen nyt nähnyt niin monia kuvia leikkauksista ennen ja jälkeen, ettei ole epäilystäkään etten olisi tyytyväinen rintani korjautettuani.

En aio miettiä että jospa palan onnettomuudessa... Ei minun elämäni ole jos-elämää, teen juuri sitä mikä tekee minut nyt onnelliseksi.

Vastaus kysymykseen "eikö äiti saa olla nainen" voisi kai olla, että
EI SAA: Äitiyden jäljet on poistettava kehosta leikkauksen avulla. :|

Yhtä hyvin voisi kysyä, että eikö pieni- tai riippurintainen saa olla nainen? Tai eikö ole?

Tiedättehän silikooneja kannattavat, että niiden läpi ei sitten mammografiassa syöpäpesäkkeet näy, eli jos rintasyöpä alkaa silikonin alta ni ei näy seurantatutkimuksissa. Tän takia en silikoneja ottais ikinä, jotain ihon kiristyksiä roikkuvalle vatsanahalle voisin teettääkin jos ois tarve. Ja kropan treenaaminen salilla tai jumpilla tekee myös paljon paremman näköseksi.

Peesi tälle..

kyllä saa ihan vapaasti kärsiä siitä jos ulkonäköön on tullut jotain muutoksia. siihen on oikeus ihan jokaisella.
jos kroppa hirveästi muuttuu ja vielä sellaiseen suuntaan joka on kaukana vallitsevista kauneusihanteista niin musta se on asia josta saa välittää ihan samalla tavalla kuin muistakin ulkonäköasioista.
helppo se toki silloin on sanoa että muutoksista ei pidä välittää jos niitä ei itselle kovin paljon ole tullut. tuskin kovin monen elämä pelkkien tissejen, mahanahkan tai perseen leveyden ympärillä kokonaan pyörii vaikka asioista sattuisikin piittaamaan.

Ap: ei se että joku on tyytyväinen vartaloonsa vaikka rinnat ovatkin imetyksen jälkeen muuttuneet tee hänestä valehtelijaa. Hän vain ajattelee ja kokee asian eri tavalla kuin sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Tiedättehän silikooneja kannattavat, että niiden läpi ei sitten mammografiassa syöpäpesäkkeet näy, eli jos rintasyöpä alkaa silikonin alta ni ei näy seurantatutkimuksissa. Tän takia en silikoneja ottais ikinä, jotain ihon kiristyksiä roikkuvalle vatsanahalle voisin teettääkin jos ois tarve. Ja kropan treenaaminen salilla tai jumpilla tekee myös paljon paremman näköseksi.

Ne jotka haluaa luonnollisen näköiset rinnat, laitattavat usein silikonin rintalihaksen alle, joten mammografiassa tällä ei ole mitään haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja lk:
Mä haluan silikonit, mutta ei ole vielä rahaa niitä varten, kun on kaikkea muuta etusijalla :( En siis pysty tuosta noin vaan hankkimaan niitä. Pitääkö mun siis vaan tyytyä tilaani vai saanko olla marttyyri?

Kunhan et vingu ja itke ;) Jos elämänlaatusi paranee implanteilla, onhan se hyvä... ja surullista. Mutta pääasia, että elämäsi on sitten paremmalla mallilla. Oikeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

Tyytyväisyys itseensä lähtee usein sisältäpäin.

No meneepäs nyt syväluotaavaksi. Mä olen helvetin tyytyväinen itseeni, elämääni jne, mutta rintoihini imetyksen jälkeen en. (nythän oon tyytyväinen niihinkin kun oon taas raskaana) Se on ainut asia mitä muuttaisin.
Mulla on naamassa ruttua ja lommoa vaikka muille jakaa kun on korkeet poskipäät ja molemmissa poskissa hymykuopat, on iso nenä ja korkea otsa, ohut tukka. Roisi ulkonäkö kun luoja on harteikkuutta suonut naiseksi vähän liikaakin jne. Kaikki nämä virheet menee ja vieläpä tykkään itsestäni mutta ne tissit mä haluan takaisin mitkä mulla oli.

Mutta mieti asiaa syvällisemmin. Miksi juuri tissit ovat se asia, minkä haluat edelleen samaksi?

Johtuuko siitä, että se on isoin asia mihin olet itse ollut tyytyväinen itsestäsi ulkoisesti ja nyt kun olet menettänyt sen, niin se vaikuttaa sun elämääsi enemmänkin? Luettelit paljon asioita, joista paistaa, että olisit toivonut ehkä toisenlaisia piirteitä, mutta olet oppinut ilmeisesti elämään ja tykkäämään itsestäsi, ehkä olet kulminoittanut koko itsetunnon kysymyksen rintoihisi, koska ne on NE mitä voit ylpeällä itsetunnolla "näytellä". Nyt kun olet menettänyt ne, se on iso pala. Ihan arvioohan tämä on näin nettikeskustelun puolesta, eli älä pahastu jos menee pahasti metsään.. Mutta mieti asiaa.

Jos saisitkin itsetuntosi sellaiseksi, ettei elämäsi ole kulminoitunut mihinkään ulkoiseen asiaan niin rajusti, ehkä pääsisit itse helpommalla. VOisit kokea olevasti tyytyväinen itseesi, vaikka sattuisi vieläkin pahempaa. Et olisi riippuvainen ulkoisista asioista elämässäsi. Totuus on kuitenkin se, että ihminen vanhenee, eikä kukaan 60v nainen ole enää edes silikonirinnoilla samanlainen kuin nuorena ja jopa ne terhakkaat silikonirinnat ovat rumia, kun ihokin on jo valahtanut. Eli ei kannata tyytyväisyyttään mitata ulkoisilla asioilla.

Kyllä näkyvät mammographiassa, näin minulle on useampi lääkäri sanonut. Myös syövän sairastaneille naisille usein laitetaan silikonit.

Onhan rinnat osa kehoa, ja jos on nuorena saanut lapset (tissit rupsahtaneet) niin ymmärrettävää, ettei haluais näyttää lörppötissiltä koko lopun elämäänsä.Tissien korjaus on mun mielestä sama juttu, kuin vaikka laittais hampaat uusiks.

Alkuperäinen kirjoittaja S:

Kyllä näkyvät mammographiassa, näin minulle on useampi lääkäri sanonut. Myös syövän sairastaneille naisille usein laitetaan silikonit.

Jaa, no, näin mulle sanoi kirurgian ylilääkäri, joka nimenomaan vastaa rintasyöpäpotilaiden leikkaushoidosta tällä alueella. Ja ainakin täällä silikonit laitetaan lihaksen päälle ihonalaiskudoksen alle, oon töissä leikkaussalissa missä näitä tehään, ja näissäkin leikkauksissa mukana ollut.

Piparisuu;
Mähän just sanoin tuolla aiemmin että rinnat on mulle ollut aina se paras osa minua. Ja niiden avulla mä olen monen itsetuntosuon läpi laahmannut. Niiden menettäminen vituttaa niin rankasti ja vaivaa omaa mieltäni niin paljon etten edes tunne itseäni omaksi ryhdikkääksi itsekseni niissä lerpakkeissa jotka imetyksen jälkeen taas astuu kuvioihin.
Emilyn ihmetteli että kuka niitä tissejään peilistä ihastelee; tämän raskauden alussa kun rintani paisuivat takaisin pyöreiksi ja terhakoiksi, minä oikeasti ihastelin niitä peilin edessä ja hehkutin miehellekin että "Jee, mulla on taas tissit". Koko mieliala on noussut humisten kun taas on nuo pallot tuossa kuten tähänkin asti.
Ja totta totisesti olisin halunnut syntyä kauniiksi, mutta en syntynyt, persoonallisen näköisenä, söpönä ja seksikkäänä olen itseni vasta aikuisiällä oppinut näkemään. Mutta en tosiaan olisi tarvinnut kaikkea sitä vikaa mikä tässä kropassa minua ennen vaivasi. Mieheni ansiosta olen saanut terveen itsetunnon ja olen alkanut uskoa olevani ihmisen näköinen. Paljon tähän vaikuttaa se, että olin koulukiusattu ja ensimmäinen 6 vuotta kestänyt suhteeni oli suoraan helvetistä, ulkonäköni poljettiin siinä suhteessa suohon.

Ja kuten jo sanottu, kohotusleikkaus on se mihin menen, en ota silikoneja. Kohotusleikkauksenkin jälkeen vanhenen normaalisti, mutta en halua 30-vuotiaana vihata rintojani peiliin katsoessa kun niistä ennen olen tykännyt. Minusta minä olen kohotusleikkaukseni ansainnut ja minun sinne kannattaa mennä jotta saan asialla mielenrauhan itselleni ja itsetuntoni takaisin alastomana.
Ja haluan painottaa että miestäni käy vain kiittäminen, on aina vain kehunut minua, koskaan ei ole minua haukkunut tms. Rinnoistanikin on koko ajan tykännyt, mutta minä itse en ole sokea niiden muutokselle.

Tiedättehän silikooneja kannattavat, että niiden läpi ei sitten mammografiassa syöpäpesäkkeet näy, eli jos rintasyöpä alkaa silikonin alta ni ei näy seurantatutkimuksissa.

Eikö?
Tuosta meille ei oo sanottu mitään koulussa...

Rytkäätys:

Ok, eli en sit arvailujeni kanssa mennyt ihan metsään. Sun kannattaisi ehkä oppia yrittämään saada itsetunto myös muualta kuin rinnoistasi. Kuten teksteistäsi huomaat itsekin, miehesi on vallan tyytyväinen suhun, olet omannäköisesi ja varmasti ainakin miehestäsi kaunis. Ehkä hitaalla "parantumisella" opit hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet, etkä katso itseäsi rintojesi kautta. En usko, että leikkaus auttaa sua, vaikka ehkä ainakin hetkellisesti helpottaa, enkä siis kritisoi, jos ja kun menet leikkaukseen. Ei leikkaus ole huono juttu kuitenkaan. Mutta kun itsekin havaitset itsetunnonpuutteet ulkonäöllisistä asioista, niin kannattaa itsensä vuoksi hyväksyä itsensä ja pitää itsestään myös siten, ettei se ole kulminoitunut rintoihin. Jos annat itsesi yhä edelleen mitata itseäsi rintojen kautta, tulet kärsimään siitä vielä myöhemminkin. Kohotetutkin rinnat latistuu jossain vaiheessa ja jos et silloinkaan ole hyväksynyt omaa itseäsi rinnoista huolimatta, tulet taas hetken päästä katsomaan samaa tilannetta kuin nyt. Taasko uusi kohotusleikkaus tai ehkäpä jo silikoonit.. Jne.

Eli pyrin sanomaan, että usko mieheesi. Olet taatusti omanlaisesti kaunis ilman kohotettuja rintojakin.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Tiedättehän silikooneja kannattavat, että niiden läpi ei sitten mammografiassa syöpäpesäkkeet näy, eli jos rintasyöpä alkaa silikonin alta ni ei näy seurantatutkimuksissa.

Eikö?
Tuosta meille ei oo sanottu mitään koulussa...

Kaikkea ei opi koulussa, töissä ne asiat oppii, tekemällä ja kuulemalla. Aika pintapuolisesti kaikki koulussa läpi käydään.

Itselläni on ollut AINA vatsamakkaroita, pömppä (näyttää että ikuisesti raskaana).
olinpa minkä painoinen tahansa, löysä vatsa on ja pysyy, aina ollut.

Eli kuten Emilyn kertoi tottuneensa rintoihinsa, itse olen tottunut vatsaani.
Raskaus tms. ei sitä ole muuttanut, koska vatsani aina ollut "löysä", pömppä. Jopa hyvin, hyvin laihanakin, teinpä vatsalihaksia tai en.

Ehkä ihmisiä ahdistaa se vartalon muuttuminen, eikä niinkään nyt rintojen muoto tms.?
On vaikea tottua "uuteen" kroppaan? Sitten ajatellaan, että korjataan se sellaiseksi mitä oli?
Valitettavaa, ettei koskaan voi korjata tismalleen samanlaiseksi ja ikäkin tulee meitä muuttamaan. Ikinuori, ikitimmi ei ole kukaan. Se on joko hyväksyttävä tai sitten totuttava ikuisiin leikkauksiin...

Rytkäätys:

Ok, eli en sit arvailujeni kanssa mennyt ihan metsään. Sun kannattaisi ehkä oppia yrittämään saada itsetunto myös muualta kuin rinnoistasi. Kuten teksteistäsi huomaat itsekin, miehesi on vallan tyytyväinen suhun, olet omannäköisesi ja varmasti ainakin miehestäsi kaunis. Ehkä hitaalla "parantumisella" opit hyväksymään itsesi sellaisena kuin olet, etkä katso itseäsi rintojesi kautta. En usko, että leikkaus auttaa sua, vaikka ehkä ainakin hetkellisesti helpottaa, enkä siis kritisoi, jos ja kun menet leikkaukseen. Ei leikkaus ole huono juttu kuitenkaan. Mutta kun itsekin havaitset itsetunnonpuutteet ulkonäöllisistä asioista, niin kannattaa itsensä vuoksi hyväksyä itsensä ja pitää itsestään myös siten, ettei se ole kulminoitunut rintoihin. Jos annat itsesi yhä edelleen mitata itseäsi rintojen kautta, tulet kärsimään siitä vielä myöhemminkin. Kohotetutkin rinnat latistuu jossain vaiheessa ja jos et silloinkaan ole hyväksynyt omaa itseäsi rinnoista huolimatta, tulet taas hetken päästä katsomaan samaa tilannetta kuin nyt. Taasko uusi kohotusleikkaus tai ehkäpä jo silikoonit.. Jne.

Eli pyrin sanomaan, että usko mieheesi. Olet taatusti omanlaisesti kaunis ilman kohotettuja rintojakin.

Ei mun elämä tai itsetunto ole niistä rinnoista kiinni, ja tykkään kyllä itsestäni muuten. Mutta mietin liikaa rintojani kun ne roikkuvat ja häiritsevät. Mutta minusta se on hyvin pieni "paha" mennä leikkaukseen jos siitä saa hyvän mielen, esim. joku kärsii ylipainosta ja laihduttaa, saa siitä hyvän mielen, joku toinen valkaisee hampaansa joista on kärsinyt jne. Ei nyt tehdä tästä elämää suurempaa ongelmaa.
Uskon että oon miehen mielestä maailman seksikkäin nainen, en edes epäile sitä. Mutta itse en tykkää riippareista TÄSSÄ IÄSSÄ (ihan sama olis jos näyttäs siltä 40-vuotiaana) siks otan sen kohotuksen kun tiedän ettei se oo sit luonnottoman näköinen 20 vuoden jälkeenkään kun muukin keho ränsistyy.

Minä en tiedä, onko tässä keskustelussa nyt menty tarkoituksella harhapoluille vai mikä on homman nimi, mutta vastaan nyt itse tuohon aloittajan viestin perusideaan.

Eli minun mielestäni hän oli toista ketjua lukiessaan kokenut, ettei äitiyden "pilaamaa" vartaloa saa surkutella. Ja itse olen ollut havaitsevinani saman ilmiön. Mielestäni silikonien ja muun plastiikkakirurgian mukaan vetäminen on aika absurdia.

Tämä on nyt omalla tavallaan kaukaa haettua, mutta tehdäänhän korjausleikkauksia onnettomuuksissakin vaurioituneille ihmiskuontaloille. Miksi näette äitiyden erilaisena tuollaisen tapauksen rinnalla? En itse sano juuta enkä jaata, mutta kiinnostaa minkä eron te siinä näette, mikäli näette.

Yhteistyössä