Siis Facebookissa todellakin näkee, jos joku on etsinyt mua nimella :O

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ja v:tut
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
no sanopa nyt hyvin selkeästi mistä tämän tiedon olet saanut käsiisi?
Lupa sähköpostiosoitehakuihin kysyttiin ihan heti, kun fb:iin liityin! Jos tuntuu siltä, ettei sinulta kysytty, niin ehkä olet unohtanut. Sellaista sattuu.
Siis jos sinä olet antanut luvan sähköpostisi julkaisuun. Siis olet lisännyt facebook-tietoihisi s-postisi ja antanut luvan FB:lle, että se saa näkyä hakutuloksissa.

Mutta jos siis käytät vaikka gmailia tai hotmailia, niin näillä ja näiden s-postiosoitteilla ei ole mitään tekemistä facebookin kanssa.
Niillä nimenomaan on tekemistä, jos siihen on alussa luvan antanut!
Eipäs, lueppas vaikka ne käyttöehdot uudestaan ja väitä sitten vasta.

Facebookissa on erikseen kohta: Etsi ihmisiä, joille lähetät sähköpostia
Ehdotukset on erikseen ja täysin eri asia!
En ehkä osaa sitten selittää mitä tarkoitan, kun palveluun liittymisestänikin on aikaa. Tähän jankkausketjuun en enää edes jaksaisi!
Niin paljon liittymisestä aikaa, että voi muistaa asioita väärin. Älä välitä, sellaista sattuu :) :hug:

Vieras
En ehkä osaa sitten selittää mitä tarkoitan, kun palveluun liittymisestänikin on aikaa. Tähän jankkausketjuun en enää edes jaksaisi!
No ei sun kannata selittää mistään sähköpostiosoitteista, koska niillä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Usko jo :)

Siis todellakin sähköpostilla on tekemistä facebookin kanssa ja paljonkin. itsekkin olen aikoinani liittynyt facebookkiin sähköpostin välityksellä ja aluksi kirjauduinkin sisään sähköpostin kautta. Ja tuleehan sähköpostiin tiedotukset kaikesta mitä facebookissa tapahtuu...Jouduthan sinäkin kirjautumaan sisään sähköpostisoitteellasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No ei sun kannata selittää mistään sähköpostiosoitteista, koska niillä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Usko jo :)

Siis todellakin sähköpostilla on tekemistä facebookin kanssa ja paljonkin. itsekkin olen aikoinani liittynyt facebookkiin sähköpostin välityksellä ja aluksi kirjauduinkin sisään sähköpostin kautta. Ja tuleehan sähköpostiin tiedotukset kaikesta mitä facebookissa tapahtuu...Jouduthan sinäkin kirjautumaan sisään sähköpostisoitteellasi.
no ton verran on tekemistä, mutta tässä oliki kyse ehdotuksista

Ammattilainen
Voi hyvät ihmiset mitä jankkausta! Facebookissa on toiminto, jolla voi etsiä kavereita facebookista siten. että se käy läpi sun mesen tai sähköpostin osoitteet (esim gmail, hotmail tai mikä tahansa). Tässä vaiheessa sun pitää kuitenkin antaa erikseen se sun sähköpostisi tai mesen salasana.

Jos joku henkilö on näin tehnyt, niin sen jälkeen hän voin näkyä sun ehdotuksissa, vaikka hän ei olisi sua lisäännytkään kaverikseen (esimerkiksi juuri siksi, että hän ei oikeasti tunne sua vaan olette vaikka huutiskauppakumppaneita).

Ja tää on fakta! Uskoa ei ole pakko tietenkään. :xmas:

huoh
Siis tuonne liitytään nimenomaan spostin kautta, se on sinun käyttäjätunnus ja salasanakin taitaa olla sama.

Alussa kysyttiin, että saako facebook käyttää mailiosoitteita ja hyväksyessään ehdot on antanut luvan siihen.. Oot nyt yksinäs tän asian kanssa, kaikki muut sanoo, että näin kysyttiin alussa ja niin kysyttiin, justiinsa olen liittynyt

Mistäs kuvittelet, että FB osaa lähettää mailissasi oleville osoitteille kutsun kun painat tuota nappia hakusivulla, Nopein tapa etsiä ystäväsi Facebookista on tarkistaa tallennetut sähköpostiosoitteesi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Voi hyvät ihmiset mitä jankkausta! Facebookissa on toiminto, jolla voi etsiä kavereita facebookista siten. että se käy läpi sun mesen tai sähköpostin osoitteet (esim gmail, hotmail tai mikä tahansa). Tässä vaiheessa sun pitää kuitenkin antaa erikseen se sun sähköpostisi tai mesen salasana.

Jos joku henkilö on näin tehnyt, niin sen jälkeen hän voin näkyä sun ehdotuksissa, vaikka hän ei olisi sua lisäännytkään kaverikseen (esimerkiksi juuri siksi, että hän ei oikeasti tunne sua vaan olette vaikka huutiskauppakumppaneita).

Tällainen varmasti on, mutta ei siis vielä vastaa ap:n kysymykseen. Eli miten se 60-vuotias nainen oli mun ehdotuksissa, koska meillä ei ole mitään yhteistä. Eikä se tyyppi tiedä mun s-postiosoittetta eikä me olla oltu missään yhteydessä.

huoh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tällainen varmasti on, mutta ei siis vielä vastaa ap:n kysymykseen. Eli miten se 60-vuotias nainen oli mun ehdotuksissa, koska meillä ei ole mitään yhteistä. Eikä se tyyppi tiedä mun s-postiosoittetta eikä me olla oltu missään yhteydessä.
huoh, no ne kaksi hänen kaveriaan voi olla jonkun sinun kaverisi kaverin kavereita tms, on mullakin sellaisia kaveriehdotuksia, jotka on mun siskon kaverin jotain kavereita, muutaman kerran oon nähnyt

huoh
ja jos on aivan sairaasti kavereita ja kirjoittaa hakuun vaikka timo järvinen niin sulla on jokaisen tyypin kanssa se vähintään 1 yhteinen kaveri.

Tämän takia liittysin FB koska se oli mun mielestä niin ihmeellistä kun sisko näytti, että minkä tahansa nimen kirjoitti, oli listassa monien kanssa yhteisiä kavereita :)

sitä se verkosto on, joku tuntee aina jonkun, joka tuntee jonkun jne, vaikka se hassulta tuntuukin

ihme selittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:

huoh, no ne kaksi hänen kaveriaan voi olla jonkun sinun kaverisi kaverin kavereita tms, on mullakin sellaisia kaveriehdotuksia, jotka on mun siskon kaverin jotain kavereita, muutaman kerran oon nähnyt
Siinä meillä ammattilaisidiootti,

Tällöin käyttäjä on antanut facebookin luvan ottaa ne osoitetiedot, mutta ei se fb ota haltuunsa koko sähköpostia.

ass
Kun mun ystävä liittyi facebookiin ja hänellä ei vielä ollut yhtään ystävää niin facebook tarjosi hänelle monta tuttua ystävää.. .Varmasti juuri näitä jotka olivat häntä nimellä etsineet. Mistäpä se muuten olisi osannut ketään ystäväksi ehdottaa. Ja hänellä ei siis tässä vaiheessa ollut yhtään ystävää, eli ei voinut olla kyse ystävien ystävistä!

huoh
Alkuperäinen kirjoittaja ihme selittäjä:

Siinä meillä ammattilaisidiootti,

Tällöin käyttäjä on antanut facebookin luvan ottaa ne osoitetiedot, mutta ei se fb ota haltuunsa koko sähköpostia.
ja kuka väitti näin?

Jos pekka pekkala on ap:n kaveri ja hänellä on minna minnala niminen kaveri, jonka kaveri on taas Sanna Sannala joka on ap:n tämän äidin kaverin kaverilistalla niin kyllä, se ehdottelee tätäkin kaveria ap:lle

tai jos olet lähettänyt joskus sähköpostia Teppo Teppolalle niin se voi ehdottaa Teppoa kaveriksesi tai Tepon kavereita, jos ne sattuvat olemaan omien kavereidesi tai heidän kavereiden kavereita.

Ota asioista ensin jooko selvää, ennenku tuut aukomaan

huoh
Alkuperäinen kirjoittaja ass:
Kun mun ystävä liittyi facebookiin ja hänellä ei vielä ollut yhtään ystävää niin facebook tarjosi hänelle monta tuttua ystävää.. .Varmasti juuri näitä jotka olivat häntä nimellä etsineet. Mistäpä se muuten olisi osannut ketään ystäväksi ehdottaa. Ja hänellä ei siis tässä vaiheessa ollut yhtään ystävää, eli ei voinut olla kyse ystävien ystävistä!
no EDELLEEN se kaivaa niitä mailiosoitteesta

*
Mulla ehdottaa niitä jotka on (joskus olleet) mun mesekavereita tai joiden kanssa ollaan lähetetty sähköpostia. Ja todellakin alussahan FB:stä lähti kaikille tallennetuille hotmail osoitteille kutsun facebookiin joten noi on yhteydessä ja siksi niitä ehdottelee...

ap
No siis edelleen ap:llä ja tällä naisella EI ole yhteisiä kavereita!!!! Kuinka selkeästi se pitää kirjoittaa. Tämän naisen kaverit 2 kpl olivat hänen siskonsa, kenellä ei ole muita kavereita ja joku virolainen nainen, jolla ei ole mitään tekemistä minun kanssani.

vieras
Mulla oli etsi-ystävää palstalla ilmoitus johon vastasi pari, no parin sähköpostin jälkeen kun kirjauduin FB:hen se niin fb ehdotti tätä toista mun kaveriksi vaikka en ollut häntä koskaan sieltä blogannu vaan kiejoiteltiin meiltse.

Ei voi olla yhteensattumaa.

huoh
No siis edelleen ap:llä ja tällä naisella EI ole yhteisiä kavereita!!!! Kuinka selkeästi se pitää kirjoittaa. Tämän naisen kaverit 2 kpl olivat hänen siskonsa, kenellä ei ole muita kavereita ja joku virolainen nainen, jolla ei ole mitään tekemistä minun kanssani.
niin ei sun kanssasi, mut voi olla jonkun sun kaveris kanssa, tai niiden kavereiden, sä tuskin tunnet kaikkia kavereittes kavereita...

vieras
Mulla oli etsi-ystävää palstalla ilmoitus johon vastasi pari, no parin sähköpostin jälkeen kun kirjauduin FB:hen se niin fb ehdotti tätä toista mun kaveriksi vaikka en ollut häntä koskaan sieltä blogannu vaan kiejoiteltiin meiltse.

Ei voi olla yhteensattumaa. ja meillä ei ole yhteisä kaverreita emmekä tunteneet toisiamme ennekuinj meilitse tutustuimme

huoh
facebook on tosi laaja juttu, kuten kerroin, aina jonkun kanssa on yhteisiä kavereita, tai on kaverin kaveri tms. Sen takia osittain osaa myöskin ehdotella, sehän on ton tarkoituskin, löytää niitä kavereita joita ei muuten löytäisi

ap
niin ei sun kanssasi, mut voi olla jonkun sun kaveris kanssa, tai niiden kavereiden, sä tuskin tunnet kaikkia kavereittes kavereita...
No meillä ei ole yhteisiä tuttuja näiden kahden tämän naisen kaverin kanssa, kävin katsomassa.

huoh
No meillä ei ole yhteisiä tuttuja näiden kahden tämän naisen kaverin kanssa, kävin katsomassa.
mutta edelleen, sun kavereilla voi olla *en keksi hymiötä enää edes*

Yhteistyössä