Siis Facebookissa todellakin näkee, jos joku on etsinyt mua nimella :O

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ieras
Alkuperäinen kirjoittaja Naw2012:
Mulle ehottelee jatkuvasti yhtä tyyppiä jonka kans kävin samat koulut lukioon asti. Ei yhteisiä tuttuja, enkä ole ollut missään tekemisissä tuon tyypin kans. Jostain syystä fb on vaan keksiny että ehottaapa jatkuvasti sitä...
Jos sillä on sama sukunimi kuin jollain sun kaverilla :D

Sori, toi oli vaan niin kaukaa haettua...

:O
Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Mulle ehottelee jatkuvasti yhtä tyyppiä jonka kans kävin samat koulut lukioon asti. Ei yhteisiä tuttuja, enkä ole ollut missään tekemisissä tuon tyypin kans. Jostain syystä fb on vaan keksiny että ehottaapa jatkuvasti sitä...

Kuten täällä on jo monet kerrat sanottu, sinulla voi olla joku kaveri, jonka kaverina on joku tämän lukiokaverisi kaveri

Olette kenties olleet samassa koulussa, mutta et tunne häntä, hänen joku kaverinsa tuntee kuitenkin sinun kaverisi

ieras
Alkuperäinen kirjoittaja :O:

Kuten täällä on jo monet kerrat sanottu, sinulla voi olla joku kaveri, jonka kaverina on joku tämän lukiokaverisi kaveri

Olette kenties olleet samassa koulussa, mutta et tunne häntä, hänen joku kaverinsa tuntee kuitenkin sinun kaverisi
No minä puhuin aikanaan kaverittomasta tädistäni. Kenenkään selitykset ei osu tähän, mutta odotan edelleen, josko joku pystyy jotenkin kumoamaan sen selityksen, että Facebook ehdottaa häntä kaverikseni ihan vaan sen takia, että käy katsomassa mun profiilia :)

joku
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Lisäys vielä: Nuo huutiskauppakumppanit eivät ole kavereitteni kavereitakaan eli nimenomaan sähköposti on se juttu!
Täh? En ymmärrä..

Miten Facebook voi tietää, että olet vaihtanuy s-postiosoitetta jossain täysin toisessa järjestelmässä?
Huoh! En ole perehtynyt asiaan, mutta kyllä se vaan tietää. Ei ehkä kaikista järjestelmistä, mutta joistakin.
enpä usko, että sähköposteilla on mitään tekemistä tän asian kanssa.
Mulle tuli kerran sähköpostiin facebookista viestiä joltain ihmiseltä jota en tunne. Sähköpostiin jota en ole facebookkiin edes antanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Entäs näin?:
Sama verkosto/ryhmä? Joitain samoja tietoja, joita kysytään profiilissa? Jos fb löytää jonkun yhteisen tekijän, saattaa ehdottaa kaveriksi.
Minä kans veikkaan tuota samaa verkostoa / ryhmää monissa tapauksissa. Esimerkiksi mulle ehdottaa joskus ihmisiä, että olemme käyneet saman yliopiston :p Joo-o, se onkin melko varma merkki siitä että tunnemme.

vv
Ettekö te oikeasti koskaan lue niitä käyttöehtoja? Siellä ihan selvästi sanotaan, että FB etsii sopivia ihmisiä antamiesi tietojen perusteella. Eli jos olet ilmoittanut käymiäsi oppilaitoksia, työpaikkoja tai yhteisöjä, niin FB vertailee niitä muiden antamiin tietoihin ja jos esim. oppilaitos ja valmistumisvuosi täsmää, ehdottaa ystäväksi. Samoin aiemmin kun hyväksyit jonkun kaveriksi FB kysyi mistä tunnet henkilön ja jos merkitsit sukulaiseksi FB ilmoitti samalla paikkakunnalla olevia samalla sukunimellä olevia kavereiksi olettaen että hekin ovat sukulaisiasi. Lisäksi siellä lukee hyvinkin isoilla kirjaimilla, että FB toimii yhteistyössä ainakin Gmaili, Yahoon ja Hotmailin kanssa niin, että heillä on lupa "vakoilla" sähköpostisi osoitetietoja ja näin ollen ehdottaa kavereiksi ihmisiä joille olet lähettänyt tai jotka ovat lähettäneet sinulle sähköpostia.

Sen sijaan se, että olet hakenut jotain henkilöä, ei ole peruste kaveriehdotukselle, vielä toistaiseksi.

ieras
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Ettekö te oikeasti koskaan lue niitä käyttöehtoja? Siellä ihan selvästi sanotaan, että FB etsii sopivia ihmisiä antamiesi tietojen perusteella. Eli jos olet ilmoittanut käymiäsi oppilaitoksia, työpaikkoja tai yhteisöjä, niin FB vertailee niitä muiden antamiin tietoihin ja jos esim. oppilaitos ja valmistumisvuosi täsmää, ehdottaa ystäväksi. Samoin aiemmin kun hyväksyit jonkun kaveriksi FB kysyi mistä tunnet henkilön ja jos merkitsit sukulaiseksi FB ilmoitti samalla paikkakunnalla olevia samalla sukunimellä olevia kavereiksi olettaen että hekin ovat sukulaisiasi. Lisäksi siellä lukee hyvinkin isoilla kirjaimilla, että FB toimii yhteistyössä ainakin Gmaili, Yahoon ja Hotmailin kanssa niin, että heillä on lupa "vakoilla" sähköpostisi osoitetietoja ja näin ollen ehdottaa kavereiksi ihmisiä joille olet lähettänyt tai jotka ovat lähettäneet sinulle sähköpostia.

Sen sijaan se, että olet hakenut jotain henkilöä, ei ole peruste kaveriehdotukselle, vielä toistaiseksi.
Minä vaan edelleen mietin tota mun tätiä. Mikään näistä ei päde siihen mun tätiini... Nyt tää tosiaan vaivaa muakin :D Onneksi en ite ole käynyt kattomassa kenenkään profiilia sen enempiä :D

Alkuperäinen kirjoittaja :O:

Ei ole yhtään yhteistä kaveria. Mut yhteinen koulu on. (Ei kuitenkaan ehottele muita joilla yhteinen koulu.)

Joskus lukenu myös semmosen väitteen että fb ehottelee kavereiksi herkemmin semmosia joilla on vähän kavereita. En tiedä sit, mutta itellä on vähän kavereita, en tiedä tuosta toisesta.

Yhteistyössä