J
Jaa
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja M:Ei sun kiertos ja henkinen tilas vaikuta muiden raskautumiseen....
Mulla tuli kans tää mieleen. Toiset on henkisesti paljon vahvempia kuin toiset.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja M:Ei sun kiertos ja henkinen tilas vaikuta muiden raskautumiseen....
Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja :Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ei ne heti raskaaksi uudelleen tulevat mitään PALAUTUNEET ole vielä. Menkat vain alkaneet, mutta ei se mitään täydellistä palautumista tarkoita. Vuosi menee siihen, että kroppa on palautunut täysin raskaudesta ja synnytyksestä. Itse en tekisi omalle kropalleni sitä, että en antaisi yhtään hengähdystaukoa. Älytöntä mun mielestä takoa niitä lapsia tota tahtia.
Toisille se sopii toisille ei. Mulle ei ole yhtään ylipainoa, ei raskausarpia (vaikka sain täysiaikaiset kaksoset), ei koskaan verenpainetta, synnytykset helppoja ja nopeita. En minä mitään kroppaani ajatellut, kyllä mun kroppani on hyvin raskaudet kestänyt. Tosin kaksosten jälkeen tehtiin sterilisaatio...
Juu niin on munkin kroppani ollut hyvinvoiva ja hyvässä kunnossa, ei ylipainoa eikä mitään ja raskaudet olleet normaaleita ja synnytykset sujuneet hyvin ilman mitään komplikaatioita. Ei ongelmaa verenpaineissa tai missään. Mutta en silti elä harhaluulossa etteikö kropan sisällä ois jos jonkinmoista muutosta joista minä en tunne enkä näe mitään. Onhan sieläl jo pelkästään sisäelimetkin sikin sokin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja =):Alkuperäinen kirjoittaja bud:Alkuperäinen kirjoittaja =):Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ei ne heti raskaaksi uudelleen tulevat mitään PALAUTUNEET ole vielä. Menkat vain alkaneet, mutta ei se mitään täydellistä palautumista tarkoita. Vuosi menee siihen, että kroppa on palautunut täysin raskaudesta ja synnytyksestä. Itse en tekisi omalle kropalleni sitä, että en antaisi yhtään hengähdystaukoa. Älytöntä mun mielestä takoa niitä lapsia tota tahtia.
kuten sanottu.. Mun kroppa on paremmassa kunnossa nyt vuosi kuopuksen syntymän jälkeen kun oli ennen esikoisen odotusaikaa.. Tuotahan kukaan ei tiedä muuta kuin kokemuksestaJa siitä mä voin puhua
![]()
Ja sähän et sisälles näe. Ei ole suolisto+muut elimet kyllä ehtineet palautua täysin normaaliin tilaan.
No mutta kyllähän mä nyt tuntisin jos jotain olisi vialla, ja jos nyt aletaan saivartelemaan niin mulla on otettu KAHDEN perättäisen raskauden jälkeen röntgenit mahasta ja kaikki oli okJos sä oot päättäny olla tekemättä lapsia putkeen niin älä toki muille siitä kiukuttele =)
Ei se tarkoita, että jotain olisi VIALLA. Mutta ihan taatusti se kroppa EI ole palautunut siitä raskaudesta ja synnytyksestä ja piste. Siihen menee vuosi ja sillä hyvä, vaikka en minä itsekään ole mitään TUNTENUT olevan eri tavalla. Olisin voinut vaikka pullakahvit keittää kätilöille heti salista tultuani.
Alkuperäinen kirjoittaja helposti:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko täällä ketään jolle on tehty sektio ja tullut heti perään uudelleen raskaaksi? Kestikö kroppa hyvin?
Itse en, mutta ystäväni sai ensimmäisen sektiolla ja lasten ikäero on 1v1kk. Raskauden kroppa kyllä kesti, mutta synnytyksessä (toinen tuli alakautta) tuli vähän ongelmia kun istukka ei meinannut irrota sektioarven takia.
Alkuperäinen kirjoittaja SANON VAAN..:...että juuri luin erään psykologin haastattelun, jossa hän sanoi että jokaisen lapsen pitäisi saada olla se pienin perheessä noin kahden vuoden ajan. ihan vaan sen vuoksi ettei tarvitsisi kasvaa isoksi niin pienenä....miettikääpä sitä. vaikuttaa väistämättä myös sen isovelin/siskon mieleen jos uusi vauva puskee perheeseen vaikka itsekin olisi vauva vasta.
Alkuperäinen kirjoittaja SANON VAAN..:...että juuri luin erään psykologin haastattelun, jossa hän sanoi että jokaisen lapsen pitäisi saada olla se pienin perheessä noin kahden vuoden ajan. ihan vaan sen vuoksi ettei tarvitsisi kasvaa isoksi niin pienenä....miettikääpä sitä. vaikuttaa väistämättä myös sen isovelin/siskon mieleen jos uusi vauva puskee perheeseen vaikka itsekin olisi vauva vasta.
Juu, eka seksikertakin oli 7 kk synnytyksestä, eli ei olisi onnistunut senkään vuoksi![]()
Alkuperäinen kirjoittaja huh:Alkuperäinen kirjoittaja helposti:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko täällä ketään jolle on tehty sektio ja tullut heti perään uudelleen raskaaksi? Kestikö kroppa hyvin?
Itse en, mutta ystäväni sai ensimmäisen sektiolla ja lasten ikäero on 1v1kk. Raskauden kroppa kyllä kesti, mutta synnytyksessä (toinen tuli alakautta) tuli vähän ongelmia kun istukka ei meinannut irrota sektioarven takia.
Tämä on todella typerää. Minulle lääkäri sanoi sektion jälkeen, että vähintään vuoden pitää antaa kropan palautua. On kuulemma vaarallista tulla heti raskaaksi sektion jälkeen ( komplikaatoiden riski on todella suuri äidille ja lapselle)
Alkuperäinen kirjoittaja SANON VAAN:Mua myös säälittää ne lapset ja ärsyttää vanhemmat jotka ei ajattele yhtään sitä miten vauvan tulo vaikuttaa edelliseen vauvaan.
Alkuperäinen kirjoittaja bud:Alkuperäinen kirjoittaja SANON VAAN..:...että juuri luin erään psykologin haastattelun, jossa hän sanoi että jokaisen lapsen pitäisi saada olla se pienin perheessä noin kahden vuoden ajan. ihan vaan sen vuoksi ettei tarvitsisi kasvaa isoksi niin pienenä....miettikääpä sitä. vaikuttaa väistämättä myös sen isovelin/siskon mieleen jos uusi vauva puskee perheeseen vaikka itsekin olisi vauva vasta.
Tää on myös mun kanta tähän asiaan. Säälittää ne pienet isosiskot ja veljet. Toki vuosien päästä varmaan kivaa, että on lyhyellä ikäerolla, mutta sitä ennen EI.
Alkuperäinen kirjoittaja bud:Alkuperäinen kirjoittaja SANON VAAN..:...että juuri luin erään psykologin haastattelun, jossa hän sanoi että jokaisen lapsen pitäisi saada olla se pienin perheessä noin kahden vuoden ajan. ihan vaan sen vuoksi ettei tarvitsisi kasvaa isoksi niin pienenä....miettikääpä sitä. vaikuttaa väistämättä myös sen isovelin/siskon mieleen jos uusi vauva puskee perheeseen vaikka itsekin olisi vauva vasta.
Tää on myös mun kanta tähän asiaan. Säälittää ne pienet isosiskot ja veljet. Toki vuosien päästä varmaan kivaa, että on lyhyellä ikäerolla, mutta sitä ennen EI.
Alkuperäinen kirjoittaja ...:Alkuperäinen kirjoittaja huh:Alkuperäinen kirjoittaja helposti:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko täällä ketään jolle on tehty sektio ja tullut heti perään uudelleen raskaaksi? Kestikö kroppa hyvin?
Tämä on todella typerää. Minulle lääkäri sanoi sektion jälkeen, että vähintään vuoden pitää antaa kropan palautua. On kuulemma vaarallista tulla heti raskaaksi sektion jälkeen ( komplikaatoiden riski on todella suuri äidille ja lapselle)
Ja tämä taas on vanha ohje.
Mulle lääkäri sanoi, että nykyisin ei anneta enää suoria ohjeita vaan asia on tapauskohtainen. Jos kaikki on mennyt hyvin ja sektio sujunut niin kuin pitää, niin voi raskautua vaikka heti uudestaan. Hän vielä lisäsi, että JOTKUT lääkärit ovat kuitenkin sitä mieltä, että n. vuosi kannattaa olla seuraavaan SYNNYTYKSEEN mutta se on makuasia.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko täällä ketään jolle on tehty sektio ja tullut heti perään uudelleen raskaaksi? Kestikö kroppa hyvin?