Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:Alkuperäinen kirjoittaja Estu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:Mulle tuli tästä aloituksesta jotenkin huono mieli...
Ymmärsin kyllä pointin, ja olen ehdottomasti hyvien käytöstapojen kannalla ja sitä mieltä, että ne tulisi kotona lapselle opettaa, mutta... Kuitenkin. Niiden arvosteltujen lasten puolesta tuli paha mieli, vaikkei ne varsinaisesti heihin kohdistuneetkaan ne arvostelut, vaan vanhempiinsa, mutta silti...
mulle tuli myös semmonen olo, etten haluaisi omien lasten vierailevan tommosessa paikassa.ei ne lapset aina kaikkea muista ja pieniähän tommoset 7-vuotiaat vielä on. vaan mistäs mä tiedän vaikka omien lasten kavereiden vanhemmat ajattelis mun lapsista noin...
En mä ainakaan ajattele pahaa sellaisista lapsista, jotka eivät kaikkea muista. Eikä lapsi voi kaikkea osata, jos ei ole kotona opetettu.
Minä esim. huomautan lempeästi, että "Kävitkös sä Ville pesemässä kädet? Voit laittaa vaikka sitä sammakkosaippuaa". En todellakaan ala rähjätä, että "Ville, eikö sulle oo kotona opetettu, että kädet pestään ennen ruokailua?!?!?"
Eri asia on sitten, jos Ville alkaa irvistellä mulle sen jälkeen, kun olen kauniisti pyytänyt häntä käsien pesulle.
Joo, mutta jotenkin tää tämmönen "julkinen" arvostelu vaan tuntu ainakin mun mielestä semmoselta... Jos mun lapseni olisivat kyläilyikäisiä, eivätkä käyttäytyisi toivotulla tavalla, niin mä kyllä kuulisin siitä ihan mielelläni, koska meillä on kotona tarkat tavat, ja toivoisin niitä noudatettavan muuallakin... Joten jos kuulisin näistä ongelmakohdista, niin voisin keskustella niistä lasten kanssa.
Se on totta, että jos asia oikein kovasti riepoo, niin siitä voisi asiallisesti huomauttaa vanhemmille.
Enkä mä lähtisi huomauttamaan mistään vessan vetämättä jättämisestä tms, mutta irvailuista ja niskoitteluista/tottelemattomuudesta kyllä.