Tänne Elleihin kirjoitteli aikoinaan erittäin fiksuja kommentteja nimimerkki Inhorealisti - siis nythän on niin, että tämän em. nimimerkin on ottanut käyttöönsä joku pikkuriikkisillä aivoilla varustettu mies jostain herratiesmiestä. Säälittävää. ""Inhorealisti"", joku sinulle jo kirjoittikin, että et edes Sinä voi olla niin tyhmä, että sinusta on ok käydä tankkaamassa jonkun pienituloisen naisen ruokapöydässä itsesi - ilman että osallistut syömisiesi maksamiseen mitenkään. Olen toista mieltä. Kyllä voit. Siis olla juuri niin tyhmä.
Moni nimittäin verhoutuu tyhmyyden ja ymmärtämättömyyden taakse näissä asioissa. Vaikka tietääkin ihan hyvin missä mennään.
Minä en ole pienituloinen yh-äiti. En ole silti koskaan onnistunut törmäämään näihin Inhorealisteihin, jotka ovat käsi pitkällä ottamassa - mutta eivät antamassa. En anna kovinkaan suurta arvoa, jos joku vie ""yh-äidin lapsineen"" kerran puolessa vuodessa 5 euron pizzeriaan. Hohhoijaa. Se ei tuo sitä peruseinettä pöytään, katsos.
Minun mieheni ovat antaneet arvon sille, että minä viitsin nähdä sen vaivan, että laitan hyvän ruoan ja tarjoan sen. Minä en maksa kauppalaskuja, jos mies on mukana kaupassa. Minä en maksa ravintolassa. Mutta minä maksan, jos mies ei ole mukana. Minun miehelleni on kunnia maksaa minunkin osuuteni - hänhän on minun MIEHENI. Ja minä suon hänelle tämän jäänteen kivikaudelta - hän tuntekoon itsensä mieheksi pitäessään huolen naaraastaan.
PS. hänen ei tarvitse osallistua sen kummemmin kotitöihin. Ja minä taidankin lähteä tästä valmistelemaan sunnuntaipäivälliseksi kesäkurpitsapastaa lohella.