Siinä meni taas yks haave :(

  • Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti
"surullinen"
Huoh... Kyllä voi välillä olla perseestä tää pk-seudun ulkopuolinen asuminen :/

Haluaisin ihan hirveästi hakea yhteen kouluun, mutta julkisilla ei pääse kulkemaan, ja toisen auton ostaminen ja varsinkin kulujen maksaminen opintotuella ei kyllä millään onnistu :(

Harmittaa ihan vietävästi, juuri kun olin löytänyt sen mitä luulen oikeasti haluavani tehdä, ja sitten saa kaatuu noin typerään asiaan...
 
"a p"
[QUOTE="vieras";24194643]Mikähän ala sitten on? Eikö sitä voi opiskella sitten yhtään lähempänä?

Kimppa kyyti?[/QUOTE]

No tuo on lähin tuon alan koulu, matkaa noin 40km. Seuraavat onkin sitten reippaasti yli sadan km:n päässä.

Kimppakyytihän olis tietty ihannevaihtoehto, mutta mä en vaan käsitä miten se onnistuu, enhän mä voi etukäteen tietää että onko siellä koulussa joku samalta suunnalta.
 
"vieras"
Aina kannattaa kuitenkin hakea, käytännön asiat järjestyy kyllä :) ja jos sattuu niin ihmeellisesti, että ei järjesty, opiskelupaikkaa ei tarvitse ottaa vastaan. Mitään ei häviä, jos hakee
 
pha
Asioilla on tapana järjestyä. Jos "ihan hirveesti" jonnekin kouluun haluat, niin haet sinne ja odotat, pääsetkö sisään. Jos pääset, niin keksit kyllä ratkaisun kulkemisongelmaan, oli se sitten kulkujärjestely tai soluasunto läheltä.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";24194693]Meet osan matkasta julkisilla ja loppumatkan fillarilla, jota säilytät siellä vaihtopisteellä?[/QUOTE]

Aamulla tämä onnistuiskin, mutta iltapäivällä viimeinen bussi opiskelupaikkakunnalta kotiinpäin lähtee jo klo 13, eli kotiin en pääsisi millään.

Mä oon niin miettinyt ja pohtinut ja pyöritellyt kaikki vaihtoehdot mielessäni, selannut matkahuollon aikataulut sata kertaa läpi, eikä mikään tunnu onnistuvan :(
 
pha
[QUOTE="vieras";24194683]Aina kannattaa kuitenkin hakea, käytännön asiat järjestyy kyllä :) ja jos sattuu niin ihmeellisesti, että ei järjesty, opiskelupaikkaa ei tarvitse ottaa vastaan. Mitään ei häviä, jos hakee[/QUOTE]

Täsmälleen. Hölmöintä on heittää kirves kaivoon heti alkuunsa ja olla edes yrittämättä. Pahimmillaan voi loppuelämänsä jossitella, että "olishan musta tullut vaikka mitä, mutta kun ei sinne kouluun päässyt millään." Jos tosissaan jotain haluaa, asiat panee järjestymään.:)
 
"a p"
Asioilla on tapana järjestyä. Jos "ihan hirveesti" jonnekin kouluun haluat, niin haet sinne ja odotat, pääsetkö sisään. Jos pääset, niin keksit kyllä ratkaisun kulkemisongelmaan, oli se sitten kulkujärjestely tai soluasunto läheltä.
No soluasunto nyt ei käy millään muotoa, olen perheellinen, mulla on mies, kaksi alle kouluikäistä lasta ja koira. En oikein keksi enää mitään kulkujärjestelyä, no tietty jos taivaasta nyt tipahtais rahaa että vois ostaa auton... Huoh.
 
"shihtzu"
[QUOTE="a p";24194738]No soluasunto nyt ei käy millään muotoa, olen perheellinen, mulla on mies, kaksi alle kouluikäistä lasta ja koira. En oikein keksi enää mitään kulkujärjestelyä, no tietty jos taivaasta nyt tipahtais rahaa että vois ostaa auton... Huoh.[/QUOTE]

No kaverin mies opiskelee talvet toisella paikkakunnalla ja asuu viikot siellä solussa ja on viikonloput kotona ja heillä on 3 lasta, joista nuorin menee nyt kouluun ja 2 muutakin alakoululaisia vielä ja hyvin onnistuu.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";24194716]Aamulla tämä onnistuiskin, mutta iltapäivällä viimeinen bussi opiskelupaikkakunnalta kotiinpäin lähtee jo klo 13, eli kotiin en pääsisi millään.

Mä oon niin miettinyt ja pohtinut ja pyöritellyt kaikki vaihtoehdot mielessäni, selannut matkahuollon aikataulut sata kertaa läpi, eikä mikään tunnu onnistuvan :([/QUOTE]

Missä hevonkuusessa se opiskelupaikka sitten on, vai asutteko itse jossain korvessa? Soita vaikka sinne koululle ja kysy millä muut opiskelijat kulkee, jos viimeinen bussi lähtee 13.00? Oisko niillä järjestettynä jotain yhteiskuljetusta tms.? Et ole varmaan ainoa, joka kulkee pitemmästä matkasta koululle.
 
"vieras"
[QUOTE="shihtzu";24194783]No kaverin mies opiskelee talvet toisella paikkakunnalla ja asuu viikot siellä solussa ja on viikonloput kotona ja heillä on 3 lasta, joista nuorin menee nyt kouluun ja 2 muutakin alakoululaisia vielä ja hyvin onnistuu.[/QUOTE]

Se onkin perheen isä, nyt on äidistä kyse eli... :D
 
Onko koulua edes joka päivä klo 13:n jälkeen? Voisitko järjestää osan koulusta etänä? Osan viikosta menet omalla autolla, osan bussilla/kimppakyydillä?

Minua aina vähän jurppii, kun heti aletaan synkistelemään, vaikka oikeasti ei ole ollenkaan kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja mietitty. =)
 
Jos on kyse korkeakoulusta, niin varmaan on usein mahdollista lähteä jo klo 13 kotiinpäin. Ainakin Yliopistossa näin.

Entäs jos voisit tuoda pyörän koululle ja polkea osan matkasta lähimmälle bussipysäkille? Kun opit tuntemaan ihmisiä koulusta, niin varmasti kimppakyytimahdollisuuksiakin tulee. Onko koululla facebook-yhteisöä, jossa voisit jo etukäteen kysellä? Tai mitäs jos hankkisit skootterin? :D

Pyri ihmeessä kouluun, kyllä ne asiat järjestyy!
 
"Niin"
Opintolainalla auto? Ammatti on kyllä niin iso asia elämässä että en jättäis kouluttautumatta unelma-ammattiin siks että bussi ei kulje. Jonkun hätävara-autonräpsän saa tonnilla.

Mites miehen kulkeminen, voisko hän vaihtaa halvempaan autoon?

Tosin jos oot jo päättäny että mikään ei onnistu, niin turhaan mä tässä selostan, ole sitten ilman sen alan koulutusta.
 

Yhteistyössä