\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2006 klo 17:21 saara kirjoitti:
Ei mennyt ap:n pointi ohi. mutta hän nimen omaan kirjoitti että vain pe iltana mies juo, ja minun mielestäni ei liikaa, vaik vetäis perskännit. Ja kirjoitin ihan yleiselläkin tasolla, kun täällä vähän jokaisella palstalla napistaan miehen juomisesta,. Minä todellakin ymmärrän, jos on alkoholisti,että siitä ollaan huolissaan. Mut jos ihminen joka juo kerran viikossa, menisi esim. aa kerhoon, hänet naurettaisiin ulos sieltä (tiedän tapauksen, no ei ihan naurettu mut..) että paikat menee oikeilta alkoholisteilta. Mutta kyllä mun mielestä on turhan napisijoita paljon tästä aiheesta, vaikka oikeasti ei ongelmaa olisikaan, naisia jotka vaan periaatteesta on alkoholia vastaan, niin mieskään ei saisi ottaa. Tuntuu että täälläkin paljon. Mut jokaisen oma asia! Älkää kuitenkaan liikaa rajoittako miehenne (tai vaimonne) tekemisiä (esim.juomista) koska jokainen täällä tekee omat päätökset elää, eikä toinen voi toista kahlia oman mielensä mukaan.
Minun lapseni ei ole nähnyt minua humalassa koskaan, ei edes pullo kädessä, jos olisit lukenut kaikki kirjoitukseni, niin olisit huomannut että kirjoitin juovani muutaman oluen pe iltaisin, KUN LAPSI NUKKUMASSA. Silloinhan sitä juodaan, ei kaskellä päivää, jos ei alkoholisti. En sanonut itse juovani perskännejä joka perjantai, (muutaman vain) mutta kirjoitin että ei ole minun mielestäni liikaa, yhden kerran viikos vaik joiskin kännit.
Nyt tämä aihe saa osaltani olla. Se on ihan sama mitä tänne kirjottaa, aina joku ymmärtää väärin ja vetää herneet nenään.
Alkoholista on silloin riippuvainen jos ei voi olla ilman sitä alkoholia vaikka se olisi ruokalusikallinen viikossa. Ja kyllä perjantai-illan perskännit miehellä on aika haitallisia jos esimerkiksi vain miehellä on ajokortti ja on sovittu lauantai aamulle menoa ja kaikki meneekin pilalle alkoholin takia kun ei ole selvää kuljettajaa, pettymys lapsille ja äidille. No tästä taisi nyt kuulua pientä omakohtaista kokemusta läpi...
Minusta Saara sinun kirjoituksesi kuulostaa todella kummalliselta. Ei kai kukaan kielläkään muutamaa olutta ottamasta, mutta on itsekästä omalla toiminnallaan, oli se sitten juomista tai muuta, aiheuttaa harmia omalle perheelleen vain ajattelemalla omien tarpeidensa tyydyttämistä. Epäilen kyllä että aika harvassa ne vaimot on jotka aiheetta miehilleen naputtaa. Miehillä kun vaan se elämä aika usein perheestä huolimatta näyttää pyörivän ensin sen oman navan ympärillä ja vasta sitten ajatellaan muita.
Meillä mies saa juoda saunaoluensa ja käydä baareissakin kavereidensa kanssa, ei joka viikonloppu ja silloin kun siitä on etukäteen sovittu eikä siitä meille muille perheen jäsenille ole haittaa. Ja samat säännöt koskee minuakin.
Toivottavasti sinä Saara muistat että lapsellesi jää humalaisesta äidistä ikäviä muistoja joita ei millään pyyhitä pois.