P
pohtija
Vieras
Olen täällä miettinyt, että mitenköhän pojan ruokailu onnistuu kun hoitoon olis mentävä tuossa kohtapuoliin...
Ongelmana on siis sihtikurkku elikkä mikään "kökköruoka" ei mene alas. Poika on todella herkkä tämän suhteen, jopa leivän murut saavat aikaan oksennuksen. Hän syö ainoastaan niitä 5-6 kuukauden ikäisille tarkoitettuja soseita, karkeammat ei mene.
Nyt on siis piakkoin aika mennä päivähoitoon ja mietinkin, että saako hän hoidosta ruoan vai onko minun vietävä hänelle omat ruoat sinne. Äidinmaidonkorvikkeethan on alle 1 vuotiaille vietävä... Siis poika täyttää 1 vuotta ennen kun hoito alkaa. Periaatteessahan 1 vuotias lapsi syö samaa ruokaa kun muutkin.
Osaako joku kertoa tarvitaanko joku lääkärinlausunto asiasta vai saako soseutettua ruokaa ylipäätään? Meidän kunnassa päivähoitoon (koulunyhteydessä olevaan ryhmikseen) tulee ruoka keskuskeittiöltä eli on samaa ruokaa kun koulun puolella ja sairaalassa ja vanhainkodilla jne. Ajattelin, että kyllähän vanhainkodillakin tarvitaan soseutettua ruokaa?!
Ongelmana on siis sihtikurkku elikkä mikään "kökköruoka" ei mene alas. Poika on todella herkkä tämän suhteen, jopa leivän murut saavat aikaan oksennuksen. Hän syö ainoastaan niitä 5-6 kuukauden ikäisille tarkoitettuja soseita, karkeammat ei mene.
Nyt on siis piakkoin aika mennä päivähoitoon ja mietinkin, että saako hän hoidosta ruoan vai onko minun vietävä hänelle omat ruoat sinne. Äidinmaidonkorvikkeethan on alle 1 vuotiaille vietävä... Siis poika täyttää 1 vuotta ennen kun hoito alkaa. Periaatteessahan 1 vuotias lapsi syö samaa ruokaa kun muutkin.
Osaako joku kertoa tarvitaanko joku lääkärinlausunto asiasta vai saako soseutettua ruokaa ylipäätään? Meidän kunnassa päivähoitoon (koulunyhteydessä olevaan ryhmikseen) tulee ruoka keskuskeittiöltä eli on samaa ruokaa kun koulun puolella ja sairaalassa ja vanhainkodilla jne. Ajattelin, että kyllähän vanhainkodillakin tarvitaan soseutettua ruokaa?!