Sietämättömän kipeät peräpukamat!!!! APUA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Saattaa joidenkin mielestä kuullostaa provolle, mutta sitä tämä ei todellakaan ole!! Mulla on jo muutaman vuoden ajan ollut peräpukamia. Olen vasta parikymppinen nainen..

Nyt sitten yksi peräpukama on tullut ulos, (kooltaan n. 5mm x 5mm) Tänään se on sitten kipeytynyt niin paljon, etten pysty ulostamaan!!!! Pissaaminenkin on täyttä tuskaa, itkien joudun pissaamaan, kun kirvelee niin pirusti!!

Tää on niin noloa, hävettää... Kehtaako tämmösestä edes ottaa yhteyttä lääkäriin? Auttakaa, mitä teen???

Tottakai menet lääkäriin, ja mitä pikemmin sen parempi. Hoidettava ne on nolotkin vaivat ja lääkärit on tottuneet moiseen työhön :)

Sinä sentään tiedät mistä vaivasta on kyse, kun mulle tuli ekat pukamat vähän sua nuorempana niin luulin että se on joku sukupuolitauti joka on levinny jo perssilmäänki :laugh:

Ja silloin ei ollut internettiä mistä tehä itsediagnooseja. Eli lääkäriin oli mentävä, ja tietenki osu nuori mieslääkäri...Mutta se oli tosi asiallinen ja mukava eikä nauranu mun tyhmyydelle ollenkaan. Ainakaan päällepäin :D

Nyt ihan ensihoidoksi ensin peset lämpimällä vedellä ja intiimipesunaineella peppusi. Samalla voit varovasti työntää pullahtaneet pallurat takaisin reikääs. Sitten laitat jotain hoitavaa rasvaa sinne, jos on bepanthenia, niin se on hyvä. Sitten apteekista pukamavoidetta hankkimaan! Voi mennä ohi itsekseen jos ei todella paha ole vielä.
Vältä pitkäaikaisia kyykkimisiä tai pyllysi kylmettämistä. (Minä sain ekan pukamani koulun joulujuhlassa jossa istuttiin kylmillä urheilukentän penkeillä!)

Joka päivä suihkuttelet lämpimällä ja rasvailet. Olisi hyvä jos vatsasi toimisi sopivasti. Ettei ole ummetusta eikä sitten taas mitään ripuliakaaan että koko ajan jotuu olemaan pyyhkimässä.

Jos ei ohi mene niin sitten vaan rohkeasti lääkäriin. Voit toivoa että pääset naislääkärille kun sinulla on tällainen vaiva.

Hae apteekista puuduttavaa peräpukama rasvaa, sitä se lääkärikin sulle vaan määrää. Jos et halua selittää vaivojasi apteekin henkilökunnalle niin katsot yliopistonapteekin sivuilta tuotteen valmiiksi ja haet sen sitten aamulla.

Tai sitten menet vain apteekkiin ja ostat pukamavoidetta. Puuduttaa pukaman, poistaa kivun ja pukamat. Mulla tuli synnytyksen jälkeen kans tosi kipeitä pukamia ja sillä voiteella hävisivät :) ei ollu kallista eikä tarvi reseptiä :)

Otat nyt panadolia 1 gramman ja buranaa 800mg. Sitten kun helpottaa kipu, niin voit koittaa työntää sen ulos tulleen pukaman hellästi takaisin. Jos kestät laittaa siihen jotain kylmää (kylmällä vedellä kostutettu pyyhe) päälle, niin se supistaa niitä verisuonia ja on helpompi painaa se takaisin. Apteekista saat pukamarasvaa, jotka myös pienentää sitä. Ja sitten soittelet terveyskeskukseen, jos vaiva jatkuu.

hei.olen kärsinyt kovista peräpukama kivuista monta vuotta.jos vatsa kovalla heti pullahtivat ulos.on 3 kertaa hirtetty niitä pois.huomasin että särkylääkkeet tekevät ne.lopetin kaikki särkylääkkeet.nyt vatsa hyvä,pukamat ei vaivaa.eikä tule haavoja jotka vuotaa verta.vettä kannattaa juoda pari litraa päivässä.huomasin että join liian vähän.kuituja ja salaatteja paljon.peräpukama helvetti takana.itse pystyy vaikuttamaan omalla elämän tavalla pukamiin.

Yhteistyössä