Sf-mitasta ja vauvan painosta

Tähän saakka sf-mitta on mennyt lähellä yläkäyrää. Ultrassa viikolla 30+6 kone antoi painoarvioksi 1800g. Nyt sf huitelee jo yläkäyrän yläpuolella. rv34+0 sf oli 35cm. Tuleeko jättivauva? Diabetestä ei ole, on tehty rasitukset ja kaikki sokeriseurannat. Olen normaalipainoinen ja lapsiveden määrä on normaali. Vauva on perätilassa ja maha on iso!
 
:hug: Sf-mittaan vaikuttaa niin moni asia, että pelkästään sen perusteella ei kannata tehdä painoarviota... Esim. perätilavauvalla isompi kuin rt:ssa olevalla,
äidin ruumiinrakenne; katoaako vauva lantioon vai jääkö "mahan päälle"... Onko maha kokonaan edessä vai myös sivulla.
Yleensä vauva on äidilleen ihan sopivan kokoinen! =)
 
mulla sf-mitta rvlla 30+2 oli 31, eli yläkäyrän yläpuolella mennään. Samanlailla meni esikoisenkin kanssa.. eikä sieltä mitään jättivauvaa tullut, vaan pieni ja siro 48cm ja 3230g :) saman kokoista lääkäri veikkasi tästäkin vauvasta tulevan :) ja täällä vauva on majaillu rt:ssa jo rv26 lähtien eikä oo kääntynyt. Sokrut ja kaikki ok. Esikoista odottaessa sf oli viimesillään 38cm.. aika isoks se vaan kasvo :D
 
Mulla oli sf mitta 36 viime rasksudessa viikolla 39 ja lapsi syntyi 39+6 ja oli 2565g
Eli ei toi mitta vaikuta vauvan kokoon, ei ainakaan mulla.
Esikostakin viikolla 39 sf mitta oli 35 ja vauva oli 2910g syntyessään 39+6
 

Yhteistyössä