Seurustelu, tyttö 14v ja poika 18?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti 42v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta jos 18-vuotias on aikuinen, voisi puhua miehestä eikä pojasta. Jos on loppuvuodesta syntynyt 18-vuotias ja alkuvuodesta syntynyt 14-vuotias ei varsinkaan silloin ikäero ole päätä huimaava. Pojat myös oikeasti aikuistuvat tyttöjä myöhemmin; tietysti tässäkin on paljon yksilöllistä vaihtelua. Kuitenkin jopa pituuskasvu saattaa olla vielä täydessä vauhdissa 18-vuotiaalla POJALLA mutta harvalla 14-vuotiaalla tytöllä enää pituus merkittävästi kasvaa.

Eihän noiden ikäero ole numeroina mitään, mutta tuossa vaiheessa se on liian suuri.
14-vuotias ja 18-vuotias on eri kehitysvaiheessa, sukupuolesta viis.

Kyllä 18-vuotias on laillisesti jo aikuinen (ja kehitykseltäänkin lähes), kun taas 14-vuotias on lapsi ja tarvitsee syystä huoltajan itselleen.

Hauskaa, kun usein kuulee nimenomaan naisten suusta poikien kehittyvän jälkijunassa ja tyttöjen taas olevan jotain pikkuaikuisia hyvinkin nuorena, mutta tuota samaa en muista kuulleeni miehen suusta ikinä.
Voisiko siitä päätellä, etteivät miehet ja pojat pidä ikäisiään naisia kypsempinä... :D
Pikkuvanhuutta esiintyy kyllä tyttöjen ja naisten keskuudessa paljonkin; luullaan olevansa hieman kypsempiä, fiksumpia ja filmaattisempia kuin ollaankaan.

"Olen vain ikäistäni kypsempi, ja noi mun ikäiset pojat on siis niin lapsellisii vielä." :cool:

Jos tuo olisi toisinpäin, että poika olisi 14 niin olisko se sittenkin niin ihanaa ja normaalia?

Mulla on 13 vuotias poika. Vaikka sillä on äänenmurros menossa ja se on jo iso poika, se on ainakin ihan lapsi vielä. Hänen ikäisensä tytötkin on lapsia vielä...

Jos tuo olisi toisinpäin, että poika olisi 14 niin olisko se sittenkin niin ihanaa ja normaalia?

Mulla on 13 vuotias poika. Vaikka sillä on äänenmurros menossa ja se on jo iso poika, se on ainakin ihan lapsi vielä. Hänen ikäisensä tytötkin on lapsia vielä...

Onko sillä oikeesti kauheen paljon eroa jääkö poikasi 13 vee tytön vai 17 vee tytön pauloihin?

zombie_punk_rocker_kinder_kostuem-zombie_kinderkostuem-zombiemaedchen-zombie_rocker_child_costume-19758.jpg

[QUOTE="hmm";27836270]Onko sillä oikeesti kauheen paljon eroa jääkö poikasi 13 vee tytön vai 17 vee tytön pauloihin?

zombie_punk_rocker_kinder_kostuem-zombie_kinderkostuem-zombiemaedchen-zombie_rocker_child_costume-19758.jpg
[/QUOTE]

On sillä paljonkin eroa. 13-14 vuotias on täysin raakile ja käy läpi murrosikää ja suuria muutoksia. Siihen ei kaivata kypsempää ihmistä manipuloimaan ja hyväksikäyttämään.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 42v;27836029:
Lopetin, mutten tietenkään yrittänyt suututtaa teinejä, vaan puhuin tyttärelleni, joka asian kyllä ymmärsi. Hmm... Eli periaatteessa tyttäreni lopetti suhteen. Ilmoitus seurustelusta ilmeisesti tehty, sellaista vihjailua on tullut. Ja kuten jo totesinkin, nuoret ovat ymmärtäneet asian. Aion seurata tytärtäni aktiivisemmin. Olen tyytyväinen ratkaisuuni.

Juu, on tehty ja toimit asian ratkaisussa oikein vaikka kuinka täällä alaikäisiin sekaantumisia puolusteltaisiin.

Hohhoi.

1. Minkään ikäisten tapailu ei ole laitonta, jos siihen ei kuulu seksi tai seksuaaliset teot.

2. Pedofiili on henkilö, joka on kiinnostunut ensisijaisesti lapsista, jotka eivät vielä ole tulleet fyysiseen murrosikään. Useimmat 14-vuotiailla on jo murrosiän muutoksia kehossaan, joten sellaisesta kiinnostumisella ei ole mitään tekemistä pedofilian kanssa.

3. Neljän vuoden ikäeron järkevyys teini-iässä riippuu täysin kyseisistä ihmisistä.

Itse tapasin 14-vuotiaana nykyisen aviomieheni, joka tuolloin oli yli 18-vuotias. Yhdessä on kuljettu 13 vuotta. En ole hyväksikäytetty, eikä mieheni ole pedofiili. Olisi ollut ymmärrettävää ja tilastojen valossa perusteltua, jos vanhempani olisivat jollain tapaa estäneet tapailumme, mutta onneksi he eivät sitä tehneet.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 42v;27829769:
Olen kuitenkin ihan varma, että olisin tehnyt tälle jo ajat sitten lopun, jos poika ei olisi mielestäni kunnollinen. Luotan kuitenkin tyttäreeni, enkä nyt haluaisi pilata tätä suhdetta. Onkohan siihen kuitenkin syytä?

Miten ajattelit tehdä tämän, jos on tarvetta?
Siis miten ajattelit pitää nuoret erossa, jos suhde ei sua miellytäkään? Pistämällä tytön arestiin ja kieltämällä myös kouluun menon?

Itse seurustelin 15-vuotiaana 20-vuotiaan miehen kanssa vuoden verran. Ja mies oli vähän pahis. Äitini ei tästä tykännyt, mutta mitenpä hän sen estääkään pystyi???

Ja kun olin 17-vuotias, aloin seurustella 26-vuotiaan miehen kanssa. Hän asui toisessa kaupungissa 300 km päässä ja käytännössä joka toinen viikonloppu matkustin miehen luokse. Mitä äitini olisi pystynyt tällekään tekemään? Ei mitään. Tosin mies oli ihan kunnollinen ja seurustelimme noin 5 vuotta silloin.

Joo ja kyllä, molemmpien kanssa harrastin myös seksiä. Ihan turha kuvitellakaan, että tyttösi tai mies jaksaisi vielä 4 vuotta pidättäytyä. Vaikka olisivat miten kunnollisia.

[QUOTE="tutkija";27829999]Ls-ilmoitusta kehiin ja pedofiliasta myös ilmoitus.[/QUOTE]

Mitä rikollista tässä on tapahtunut? Eihän tapailu ole kiellettyä? Miksi ls-ilmoitus? Miksi, miksi? Ei mitään rikollista oo tapahtunut, koska ei oo ees viitteitä seksistä.

Ääliö olet sinä.

Pyytäisin tyttöä ja miestä yhdessä vaikka syömään kotiinne . Sittenhän näkee tuleeko hän ollenkaan . Samalla voi pojalle tehdä selväksi että tyttö on alaikäinen ja seksisuhdetta ette hyväksy.

[QUOTE="Vieras";27836824]Älä ap kuuntele noita niuhoja palstamammoja :) anna nuorten olla yhdessä, keksivät keinot siihen muutenkin.[/QUOTE]

Juu, kato ap:n tytttö lopetti nyt suhteen kunnolliseen poikaan. Ja puolen vuoden päästä vaihtaa sitten 18-vuotiaaseen renttupoikaan eikä enää kuuntele äitiään, joka yrittää estää koko ajan. Vaan jatkaa seurustelua renttupojan kanssa.

"Saudit kyselevät sosiaalisessa mediassa onko kyse lapsen hyväksikäytöstä, kun yli 90-vuotias mies on mennyt naimisiin 15-vuotiaan tytön kanssa. Asiasta uutisoi Britannian yleisradioyhtiö BBC.

Twitterissä saudit ovat kyselleet myös, voisiko kyseessä olla myös laiton kauppa, sillä paikallismedian mukaan mies on maksanut yli 13 000 euron myötäjäiset.

Muitakin samanlaisia tapauksia on tullut Saudi-Arabiassa esiin viime vuosina. Paikallisen median mukaan yksi nuorista morsiamista oli niin peloissaan hääpäivänä, että lukitsi aviomiehensä makuuhuoneen ulkopuolelle ja karkasi lopulta vanhempiensa luokse.

Aviomiehen kerrotaan harkitsevan oikeustoimia saadakseen joko tytön tai myötäjäiset takaisin.

BBC:n mukaan Saudi-Arabian yleinen ilmapiiri näyttäisi olevan suotuisa sille, että naimisiin menemiselle olisi alaikäraja. Viranomaiset kertovat tekevänsä töitä alaikärajan asettamisen suuntaan.

Sen sijaan monet konservatiiviset uskonoppineet vastustavat alaikärajan asettamista. Heidän mielestään tyttö voi mennä naimisiin saavutettuaan murrosiän."

Sanoin tyttärelleni, että sitten, kunhan hän kehittyy ja on varmempi itsestään ja ikää tarpeeksi, seurustelu voi jatkua. Oma äitini oli ilmoittanut suhteesta. Olen edelleenkin tyytyväinen ratkaisuuni, enkä ole muuttamassa mitään.

Itse seurustelen 8v vanhemman miehen kanssa, joten hirveästi ei voi alkaa huutelee täällä.

Mutta kyllä minusta on aika paha että yläasteikäinen seurustelee juuri ajokortin saaneen kanssa. Tietää ainakin kuka ostaa kaikki alkoholijuomat sille tytölle.
14v saa puolestani seurustella, mutta mielellään samanikäisen kanssa sitten.

Ajat on muuttuneet, mutta siihen aikaan (90-luvulla), kun minä seurustelin 18-vuotiaan kanssa ja olin 14v, seurustelu oli suutelua ja musiikkivideoiden katselua yms. Ehkä sitten kumppani oli itsekin lapsellinen vielä, kun ei seksiä vongannut sen 2kk suhteen aikana. Toki varmaan pidemmässä suhteessa olisi senkin aika tullut, mutta minun puoleltani ei vielä 14-vuotiaana. Antaisin seurustella, koska ethän sitä estääkään voi (muuten kuin lukitsemalla tytön huoneeseensa) :)

Yhteistyössä