Seurustelu, tyttö 14v ja poika 18?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti 42v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse antaisin nuorten tavata, yökyläilyä en tosin sulattaisi mutta meillä kotona saisivat viettää aikaa. Juttelisin tytön kanssa tyyliin "X on tosi mukava poika ja on tosi kiva että olette hyviä kavereita mutta...". Kertoisin että lain silmissä tuo ikäero on aika iso ja että poikaystävä voi joutua hankaluuksiin jos seksiä harrastavat, ja muutenkin elämäntilanteet niin erit että ei kannata tässä vaiheessa ruveta yhteistä tulevaisuutta suunnittelemaan ettei tule sitten iso pettymys jos tiet vievätkin eri suuntiin. Korostaisin kuitenkin sitä että pidän hyvänä asiana että ovat ystäviä ja parin vuoden päästä varsinainen seurustelukin olisi mielestäni ihan ok.

Hei, minä olin pari kuukautta alle 16 ja mies 20 kun alettiin seurustella. Eli kerkesin vähän aikaa olla 15 vuotias ja se ikäero kuulosti omastakin mielestä silloin niin isolta että ensin valehtelin vanhemmilleni että poikakaverini on 18 :D No mut joo, ollaan vieläkin yhdessä, nyt minä 20 ja mies 24, ja vanhemmatkin tietää jo hänen oikean iän :) Sehän on ihan normaalia että tytöt katselee ja seurustelee itseään muutamaa vuotta vanhempien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27830094:
Niin koska 14v SEURUSTELU on muuttunut rikokseksi? En puhu nyt seksistä kuten sä ilmeisesti puhut.

Juujuu, ihan söpösti ja viattomasti 18-vuotias sälli pitelee vaan kädestä.

Menin 18-vuotiaana 10 vuotta vanhemman miehen kanssa naimisiin. Vaikka olinkin täysi-ikäinen, en ollut kypsä avioliittoon, enkä parisuhteeseenkaan. Voisin miltei uskoa, että teinien tapailu (vailla seksiä) terveempi vaihtoehto.

Teille jotka sanotte että antakaa nuorten seurustella, kysymys kuuluu, mitä sitten kun suhde menee sille tasolle että 18 v haluaa seksiä? Siis yhdyntää. Jos hän on 14 vuotiaan tasolla, hän ei missään nimessä ole kykenevä huolehtimaan ehkäisystä. Eli aloittajan tyttärestä tulee 15 vuotiaana äiti. Tai sitten rankka kokemus abortista on edessä.
Ei 18 v jaksa kauaa hengata, ilman seksiä, jos on normaali.
Ja jos eroavat sitä ennen, tai sen puutteen vuoksi,niin millaiset jäljet se jättää 14 v tyttöön?
Syyllisyyden ainakin.
Minkä vuoksi luulette että asia on kriminalisoitu laissa? Juuri siksi että aborttien ja teini-ikisten raskaudet vähenisivät. Raskaus ei tuossa iässä ole oma valita, koska lapsi ei osaa valita tuollaisia asioita.

Teille jotka sanotte että antakaa nuorten seurustella, kysymys kuuluu, mitä sitten kun suhde menee sille tasolle että 18 v haluaa seksiä? Siis yhdyntää. Jos hän on 14 vuotiaan tasolla, hän ei missään nimessä ole kykenevä huolehtimaan ehkäisystä. Eli aloittajan tyttärestä tulee 15 vuotiaana äiti. Tai sitten rankka kokemus abortista on edessä.
Ei 18 v jaksa kauaa hengata, ilman seksiä, jos on normaali.
Ja jos eroavat sitä ennen, tai sen puutteen vuoksi,niin millaiset jäljet se jättää 14 v tyttöön?
Syyllisyyden ainakin.
Minkä vuoksi luulette että asia on kriminalisoitu laissa? Juuri siksi että aborttien ja teini-ikisten raskaudet vähenisivät. Raskaus ei tuossa iässä ole oma valita, koska lapsi ei osaa valita tuollaisia asioita.

Miksei vois oottaa JA olla ns.normaali? Ei kaikkien lukiokavereidenkaan seurustelusuhteet olleet seksuaalisia sävyltään, vaikka ikäeroa ei edes ollut jne. Eräskin tuttavapariskunta seukkasi teinistä asti ja odotti liki 7 vuotta eli avioliittoon asti sen seksin kanssa. Palstalla on monta todella nuorena, jopa ala-asteella, seksin alottanutta, mutta eikös se tilasto mene jotenkin niin, että puolet 18v on harrastanut yhdyntää eli ei todellakaan kaikki.

Ikäero ei sinänsä ole iso, myöhemmin ei haittaisi ollenkaan, mutta tässä kohtaa se tuntuu isolta. Siinä siis positiivinen asia. Negatiivinen on se, että 18-vuotias poika tuskin odottaa kahta vuotta, että saa pimperoa, joten tyttösi tulee harrastamaan seksiä niin, että poika syyllistyy rikokseen.

Mitä yhteistä voi olla 18v ja 14v. Ei yhtään mitään. Toinen on yläasteella hihittelevä pikkutyttö ja toinen ammattiin valmistuva/lukiossa oleva täysi-ikäinen. Ei ei ei...

Aika huonolta myös vaikuttaa se jos 18v on 14v tasolla tai 14v sen18v tasolla.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: fortunate ja Tepadj
Mitä yhteistä voi olla 18v ja 14v. Ei yhtään mitään. Toinen on yläasteella hihittelevä pikkutyttö ja toinen ammattiin valmistuva/lukiossa oleva täysi-ikäinen. Ei ei ei...

ainakaan mun nuoruudessa täysikäiset lukiopojat ei seukannu noin nuorten tyttöjen kans, ne oli amiksen poikia jotka korolloillaan kaasuttelivat yläasteen tyttöjen tupakkapaikan ympäri

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
ainakaan mun nuoruudessa täysikäiset lukiopojat ei seukannu noin nuorten tyttöjen kans, ne oli amiksen poikia jotka korolloillaan kaasuttelivat yläasteen tyttöjen tupakkapaikan ympäri

Totta. Sama juttu! Itse en koskaan edes vilkaissut amisviiksien perään, vaan pysyttelin oman ikäisissä. Kyllähän sen tiesi mitä noilla corolla lippispää amisviiksillä oli mielessä. Kaikki sen tiesi ja siksi niille naurettiin.

Yhteistyössä