seurustelu miehen kanssa jonka entinen nainen kuoli

Tapailen miestä jonka entinen naisystävä kuoli auto-onnetomuudessa. Mies ei itse tätä minulle kertonut vaan kuulin muualta. Mies ei tiedä että minä tiedän tästä. Hän on aktiivinen ja pyytää treffeille usein silti minua vaivaa onko hän yli tapahtumasta. Huhun mukaan hänellä olisi sitoutumiskammoa mutta itse en tälläistä huomaa. Teenkö tästä nyt ongelman vai onko tämä ongelma ? Annanko asian olla ja odotan haluaako hän puhua asiasta ? Olisi kiva jos jollain olisi kokemusta tai hyviä neuvoja...
 
***
Tapailen miestä jonka entinen naisystävä kuoli auto-onnetomuudessa. Mies ei itse tätä minulle kertonut vaan kuulin muualta. Mies ei tiedä että minä tiedän tästä. Hän on aktiivinen ja pyytää treffeille usein silti minua vaivaa onko hän yli tapahtumasta. Huhun mukaan hänellä olisi sitoutumiskammoa mutta itse en tälläistä huomaa. Teenkö tästä nyt ongelman vai onko tämä ongelma ? Annanko asian olla ja odotan haluaako hän puhua asiasta ? Olisi kiva jos jollain olisi kokemusta tai hyviä neuvoja...
Mä toivoisin, että mies kertoisi itse tapahtuneesta, se olisi jonkinlainen merkki siitä, että asia on käsitelty eikä vain kuopattu. Ja ehkä se kertoisi, että ollaan riittävän läheisiä, että hän haluaisi asian jakaa.

Sitoutumiskammopuheisiin en viitsisi takertua, hän ei varmaankaan ole löytänyt sopivaa kumppania. Valikoivuus ei ole sama asia kuin sitoutumiskammo.
 
mitäpä jos....
Vaan menisit ja tutustuisit mieheen paremmin? Kyllä hän puhuu jos haluaa ja tuntee voivansa puhua asiasta. Traagisesti rakkaansa menettänyt ei välttämättä koskaan siitä surusta yli pääse ja ei ole edes tarvettakaan, mutta sen surun kanssa oppii elämään.
Sinä tässä olet tuosta asiasta ongelmaa tekemässä.
Anna miehelle mahdollisuus tutustua ja ehkä hänkin näkee sinussa jotain muutakin kuin pelkän parin illan panon. Ehkä hän haluaa kanssasi treffeille sen takia, että haluaa sittenkin sitoutua juuri sinuun? Mitä menetät jos menet miehen kanssa treffeille ja vietätte yhdessä aikaa? Et mitään.

Tuollaisen kokemuksen kokenut ei kaipaa sääliä osakseen vaan kaipaa rinnalleen ihmisen joka ymmärtää, että joskus tulee niitä huonojakin päiviä jolloin suree mennyttä, mutta antaa kuitenkin aikaa toiselle saada ajatukset taas kasaan.
 
"Vieras"
Mies ei syystä toi toisesta ole asiaa kertonut, mutta en minä ihan heti alkaisi vetämään johtopäätöksiä siitäkään mitä kylillä juorutaan. Tapaile miestä ja vedä omat johtopäätöksesi.

Omasta miehestänikin kuulin kyliltä vaikka mitä juttuja, mutta hän on kultaisin, herttaisin ja ihanin kenet olen tavannut. Joillakin on vain taipumus puhua pahaa. Kyllä minunkin miestäni eräs sanoi sitoutumiskammoiseksi, narsistiseksi kusipääksi, mutta ei asia ole näin ollut. Tiedä sitten miksi noin valehteli.
 
Ollaan me tavattu jo monesti ja ihaninta on se että ei ole hiljaisia hetkiä ja huumorintaju on niin samanlainen että arvaa etukäteen mitä toinen aikoo sanoa :) Kiitos vastauksista ! Eli käyttäydyn niinkuin en tietäisi ja annan suhteen ja avautumisen edetä omalla painollaan :)
 
älä sano
että tiedät. Itselläni on kuollut tapaturmaisesti puolet perheestäni enkä halua että kukaan saa tietää. Haluan itse kertoa miten veljeni ja siskoni kuolivat ja miten itse pelastuin. Mulla on tapahtuneesta aikaa 15 vuotta eikä kukaan muu siitä tiedä kuin muutama hyvä ystävä.
 

Yhteistyössä