Seurusteltu pari kuukautta, mies lähdössä EXän ja lasten kanssa matkalle. Kiukuttaa!!!

• Viestiketjun aloittaja "omppu"
  • Ensimmäinen viesti
"omppu"
Ollaan oltu ystäviä jo pidempään, mutta nyt ystävyys muuttui jokin aika sitten seurusteluksi. Mies on ollut exästään erossa jo vuosia, heillä on kolme lasta.

Nyt kun ollaan oltu enemmän yhdessä, kävi ilmi, että mies on kuukauden päästä lähdössä exänsä ja lastensa kanssa kaupunkilomalle yhdessä! Olivat suunnitelleet tämän jo ennen kuin me aloimme olla yhdessä, on kuulemma sekä taloudellisempaa että helpompaa, kun on kaksi aikuista jakamassa kulut ja lastenhoidon. He olivat kumpikin sinkkuja kun päättivät tästä matkasta, mutta nythän mies ei enää ole sinkku!!!

Mies ei tajua, miksi olen vihainen. He ovat olleet exänsä kanssa ystäviä erosta lähtien, ja miehestä tämä o ihan ok. Matkaa ei kuulemma peruta, kun lapsille on jo kerrottu ja matkat kai varattu ja maksettukin.

Oikeesti inhottaa ja suututtaa, käsittämätöntä ettei voi tajuta että tuo ei vaan enää käy!!!

"Vieras"
Pohjalla teidän suhde jos,et luota ukkoon...minusta tuo on aivan mahtavaa, lasten kannalta varsinkin. Kyllähän se voi harmittaa ettet pääse mukaan, mutta muista syistä kiukuttelu kääntyy sinua vastaan..

Hämmentää
Varmasti juu. Mutta en minäkään alkaisi reissua tuossa vaiheessa ja tuosta syystä perumaan. Jos sua epäilyttää se miehen ja exän suhde niin kyllähän se vispilänkauppa onnistuisi joka tapauksessa, olivat reissussa tai eivät.

• Tykkää
Reactions: tassun
Miten niin se ei enää vaan käy?

Lasten reissuko pitäisi perua vanhempiensa kanssa siksi, että iskällä sattuu nyt sitten olemaan uusi nainen kainalossa?

Mä en todellakaan peruisi reissua, jos olisin tuo mies. Enkä todellakaan edes ehdottaisi reissun perumista, jos olisin tuon miehen uusi nainen.

"Mariska"
Miksi ei käy? Mitä ihmeen järkeä perua jo varattua ja maksettua, lasten odottamaa reissua sen takia että isä uusi nainen ei tykkää... huoh. Varsinkin, jos tosiaan ootte seurustellu vasta 2kk, älytöntä sinulta kiukutella moisesta asiasta.

"vieras"
Jos asuvat erillisissä huoneissa, niin mikä tuossa? Useamman lapsen kanssa joutuu yleensä ottamaan useamman huoneen.

Parempi lopettaa koko suhde, jos lapset eivät saa mennä sinun edellesi, etenkin kun asia on sovittua ennen sinua ylipäätään.

"omppu"
No he ovat exänsä kanssa muutenkin paljon tekemisissä, viettävät lasten juhlat ym. yhdessä. Mun mielestäni siihen pitää tulla nyt loppu, koska miehellä on uusi puoliso. Ilmeisesti tällä naisella on ollut joku mies jossain välissä, joka ei pannut pahakseen että näillä vielä niin tiivistä yhteydenpitoa, mutta mulle se ei kuitenkaan sovi.

Jos on erottu, niin pitääkö niiden olla tekemisissä muuten kuin lasten takia pakollisista asioista? Mun mielestäni tuollainen ystävyyden ylläpito on aika outoa.

[QUOTE="vieras";28823498]Jos on jo vuosia sitten eronnut, niin en usko "vanhan suolan janottavan". Joku syyhän siihen on, että aikoinaan on erottu, enkä jaksaisi olla mustasukkainen. EX on kuitenkin osa perhettä, kun on yhteisiä lapsia.[/QUOTE]

Ex ei todellakaan ole osa perhettä. Ei ainakaan meillä. En todellakaan usko, että miehenikään pitää kummankaan exiä perheenjäseninä. Välit on hyvä kyetä säilyttämään yms. mutta mutta... kyllä Datan exän reissukaverina toimii hänen nykyinen miehensä, ei Data.

"vieras"
Parempihan se on olla ystäviä. Myös lasten kannalta. On varmaan paljon turvallisempi olo, kun tietää, että vanhemmat ovat hyvissä väleissä. Fiksut ihmiset eroavat ennen kuin alkavat vihata toisiaan. Naurettavampaa se on, että ei olla tekemisissä kuin pakolliset asiat.

[QUOTE="omppu";28823507]No he ovat exänsä kanssa muutenkin paljon tekemisissä, viettävät lasten juhlat ym. yhdessä. Mun mielestäni siihen pitää tulla nyt loppu, koska miehellä on uusi puoliso. Ilmeisesti tällä naisella on ollut joku mies jossain välissä, joka ei pannut pahakseen että näillä vielä niin tiivistä yhteydenpitoa, mutta mulle se ei kuitenkaan sovi.

Jos on erottu, niin pitääkö niiden olla tekemisissä muuten kuin lasten takia pakollisista asioista? Mun mielestäni tuollainen ystävyyden ylläpito on aika outoa.[/QUOTE]

No et kai sä nyt vielä sentään mikään puoliso ole? Tehän olette vasta seurusteluasteella.

Ja mikä sen upeampaa, kuin että ne lasten juhlat jne. onnistuu saman katon alla ollen. Kyllä se lapsi ne molemmat vanhempansa juuri niihin juhliin yms. tärkeisiin tilanteisiin tarvitsee, vaikka vanhemmat eivät enää keskenään suhteessa olisikaan.

Mä ymmärrän hyvinkin ystävyyssuhteen ylläpidon ex:ään. Ja siis VARSINKIN silloin, kun on niitä yhteisiä lapsiakin.

"eräs"
[QUOTE="omppu";28823507]No he ovat exänsä kanssa muutenkin paljon tekemisissä, viettävät lasten juhlat ym. yhdessä. Mun mielestäni siihen pitää tulla nyt loppu, koska miehellä on uusi puoliso. Ilmeisesti tällä naisella on ollut joku mies jossain välissä, joka ei pannut pahakseen että näillä vielä niin tiivistä yhteydenpitoa, mutta mulle se ei kuitenkaan sovi.

Jos on erottu, niin pitääkö niiden olla tekemisissä muuten kuin lasten takia pakollisista asioista? Mun mielestäni tuollainen ystävyyden ylläpito on aika outoa.[/QUOTE]

Sori nyt vaan mut jos olette seurustellu pari kuukautta niin et todellakaan ole vielä uusi puoliso etkä oikeutettu sanomaan saako mies mennä matkalle vai ei... Ymmärtäisin hieman paremmin jos yhdessäoloa olisi pari vuotta...

"omppu"
Kyllä se mun mielestä on vähän kummallista, jos se exä on kaikkialla mukana. Miehellä on sisaruksia, ja näillä lapsia, ja se ex on ilmeisesti hyvä ystävä sisarten kanssa. Kivaa mulle sitten, että jos mennään niiden sisarusten lasten synttäreille tms., niin miehen ex on kaikkialla paikalla... Minusta olis korrektia tehdä nyt "tilaa" mulle miehen uutena kumppanina ja tän exän jättäytyä pois kuvioista. Niillä on jotain yhteisiä kummilapsiakin, joiden juhlissa ovat kai joskus yhdessä käyneet. Exä vois keskittyä omaan elämäänsä ja antaa meidän olla pari rauhassa!

Määä
[QUOTE="omppu";28823539]Kyllä se mun mielestä on vähän kummallista, jos se exä on kaikkialla mukana. Miehellä on sisaruksia, ja näillä lapsia, ja se ex on ilmeisesti hyvä ystävä sisarten kanssa. Kivaa mulle sitten, että jos mennään niiden sisarusten lasten synttäreille tms., niin miehen ex on kaikkialla paikalla... Minusta olis korrektia tehdä nyt "tilaa" mulle miehen uutena kumppanina ja tän exän jättäytyä pois kuvioista. Niillä on jotain yhteisiä kummilapsiakin, joiden juhlissa ovat kai joskus yhdessä käyneet. Exä vois keskittyä omaan elämäänsä ja antaa meidän olla pari rauhassa![/QUOTE]

Ai sen eksän pitäis luopua omista ystävistään sinun takia?

"omppu"
[QUOTE="mei";28823522]Minä en usko että kuukauden aikana ei yhteisen peiton alle kammettaisi!!!!!!!!!!!!!!

Tsemppiä ap,sinuna juoksisin aika lujaa....[/QUOTE]

Ei ne kuukaudeksi ole menossa, vaan kolmeksi päiväksi. Mutta ei se aika ole tässä se pointti mulla, vaan yleensä, että menevät yhdessä. Mun mielestä tosta kuultaa läpi se, että mä en ole tärkeä miehelle, kun se ei ota mun mielipidettäni ollenkaan huomioon.

ratkaisu
Tää haisee vähän. Tiputtelet lisätietoa sua ärsyttävistä asioista ja katsot miten ihmiset reagoi jne. Jos et oo provo niin lopeta tuo suhde tai päädy lempatuksi. Teillä ei oo tulevaisuutta pariskuntana. Lasten kannalta hyvä niin.

"Vieras"
Jättäisin miehen, sillä moinen ei vaan kävis minulle.
Etkö luota mieheesi....?? En mikään nyt ehkä hyvällä katsoisi jos koko ajan sopisivat uusia reissuja vaikka uusi parisuhde, mutta nyt kyseessä sovittu reissu ennen seurustelun alkua ja vieläpä lapsille luvattu...suotakoon olisi ok lasten mieli pahoittaa siksi kun parin kuukauden seurustelun jälkeen uusi kumppani sitä vaatisi...aikamoista oman edun lasten edun edelle pistämistä...hyi!!

"vieras"
[QUOTE="omppu";28823539]Minusta olis korrektia tehdä nyt "tilaa" mulle miehen uutena kumppanina ja tän exän jättäytyä pois kuvioista[/QUOTE]

Jos on yhteisiä lapsia, niin todellakaan ei tarvii antaa "tilaa" lasten parhaan kustannuksella, vaan niissä sukujuhlissa, kummilasten synttäreillä ja omien lasten juhlissa voi todellakin käydä. Johan se tulee esimerkiksi niiden kummilasten vanhemmille vaikeaksi, jos pitää järjestää useat juhlat kun ennen keskenään seurustelleet eivät voi olla paikalla samaan aikaan. Älytöntä!

Jos ei kestä sitä, voi etsiä itselleen kumppanin, jonka ex ei enää ole kuvioissa. Yhteiset lapset sitoo jollain tavalla yhteen loppelämäksi, ja pitää vaan hyväksyä se.

Joku lomailu exän kanssa menee jo ehkä yli, mutta kun lapsille on jo luvattu ja matka varattu, niin vaikea sitä on peruakaan.

"Hmm"
[QUOTE="omppu";28823539]Kyllä se mun mielestä on vähän kummallista, jos se exä on kaikkialla mukana. Miehellä on sisaruksia, ja näillä lapsia, ja se ex on ilmeisesti hyvä ystävä sisarten kanssa. Kivaa mulle sitten, että jos mennään niiden sisarusten lasten synttäreille tms., niin miehen ex on kaikkialla paikalla... Minusta olis korrektia tehdä nyt "tilaa" mulle miehen uutena kumppanina ja tän exän jättäytyä pois kuvioista. Niillä on jotain yhteisiä kummilapsiakin, joiden juhlissa ovat kai joskus yhdessä käyneet. Exä vois keskittyä omaan elämäänsä ja antaa meidän olla pari rauhassa![/QUOTE]

No tuo yhteinen matka kuulostaa hiukan oudolta, koska mies seurustelee kanssasi.
Matka suunniteltu jo ennen ja te ette ole kauaa toisianne tuntenut.
Tulee sellainen ajatus mieleen, että mies ei ole vakavissaan kanssasi

Mutta tuo juhlissa käynti.
Miehen exällä on kyllä oikeus käydä kylässä missä haluaa, vaikka tulee ero, niin ei siinä tarvitse siltoja poltella joka paikkaan.
Jos hän on sisarusten kanssa ystävä, niin hän on. Et sinä voi määrätä, kuka saa miehesi sisarusten kanssa olla ja kuka ei.
Jos et tätä kestä, niin etsi toinen mies

Yhteistyössä