Seroquelin/ketipinorin vähennys! Apua! Nukkumiseen syönyt vuosia, en pääs eroon =(

  • Viestiketjun aloittaja koukussa
  • Ensimmäinen viesti
Mä ihmettelen lääkäreiden himoa määrätä tosta vaan tätä ja muita neuroleptejä kaikille, mä luulin että kuolema tuli kun otin 100mg nukahtamiseen, kaikki lääkärin kehut mielessä ja ei edes kolmioo pakkauksessa. Siihen loppu se. Nukun opamoxilla joskus, jos on pakko saada nukuttua, ja se on pahapaha, mutta tohon en koske enää pitkällä tikullakaan.
 
Santtu42
Mulle lääkäri määräs ketipinoria 16 vuotiaana unettomuuteen 500 mg iltaan. :/. Täytän tänä vuonna 22! Oon yrittänyt lopettaa lääkitystä viimeiset 3 vuotta ehkä yhteensä noin 5 yritystä, nyt annos tasanen 100mg jo 25mg pudottaminen vie unen :/! ÄLÄ ALOITA KETIPINORIA JOS ET OLE VALMIS SYÖMÄÄN SITÄ LOPPUELÄMÄÄSI, tunnen ihmisiä jotka on päässy eroon , mutta sinä et välttämättä pääse. AION TAISTELLA TÄTÄ KEMIKAALIA VASTAAN NIIN KAUAN ET VOITAN SEN! Onnea muille yrittäjille! Uskon kanssa että on vaikuttanut erittäin vakavasti aivojen unikeskuksen toimintaan. Olen myös erittäin katkera lääkärille, joka mainosti lääkettä joka ei aiheuta riippuvuutta.
 
"Punkero"
En sano muuta kun ketipinor pilas meikän elämän ainakin joksikin aikaan. Söin noin 3vuotta 200mg annosta ja ekan puol vuotta toimi ihan hyvin kunnes lääke alko muuttaan mun persoonaa pikku hiljaa, meikästä tuli täys mulkku läheisille ja en ajatellu muuta ku ittiä. En maksanu laskuja ja laskut meni ulosottoon ja tilit meni juopotteluun Ja kaikkeen muuhun turhaan. Viime syksynä pää oli jo niin sekasin tosta lääkkeestä ettei mitään järkiä, menin käymään psykiatrilla joka oli sitä mieltä että nostetaan tuota annosta isommaksi mutta Määpä aloinkin laskemaan tuota annosta kun se 200mg väsytti liikaa. Tammikuu ja helmikuu meni vieroitusoireissa ja se oli järkyttävää aikaa, maaliskuussa alko pää toimimaan pikku hiljaa selkeemmin ja nyt kun tuosta lopettamisesta on jo 10kk niin ei oo pää toiminu viimeiseen 3vuoteen näin selkeästi ja muutenkin on hyvä olla. joillakin varmaan lääke toimii hyvin mutta mulla 2012-2013 oli jotakin järkyttävää aikaa siis sen mitä muistan siitä ajasta kun olin niin pihalla että muistan vaan pätkiä. Vieläkin joka päivä vituttaa se että millanen paskapää sitä on ollu läheisille ja kavereille ja sit se kuinka vituilleen sitä oli vetäny raha asiat. Miettikää ja keskustelkaa lääkärin kanssa noista lääkkeistä ja olis hyvä kertoo läheisille jos alatte käyttään noita lääkkeitä niin ne ehkä huomaa jos ne alkaa vaikuttaan persoonaan jne. Ihan turha alkaa jonku kitiseen mun kirjoitusvirheistä ???? ei jaksa miettiä.
 
vierailija
Hei!

Nostan tämään Ketipinor-aiheen ylös. Olen syönyt Ketipinoria n. neljä vuotta ja haluan siitä nyt eroon. Annos on ollut 25 mg iltaisin "unen turvaamiseksi ja mielialaa tasoittamaan". Lopetin seinään ja nyt olen nukkunut yli viikon vain muutamia tunteja yössä, alkuun vain kaksi tuntia. Sydän alkaa oireilla, joten ei tämä ihan vaaratonta ole. Nyt sitten luin tätä ketjua ja löysin ainakin kaksi eri tapaa päästä eroon: annoksen vähentäminen ensin puoleen ja sitten neljännekseen tai Opamoxin tms. rauhoittavan syöminen viikon ajan lopettamisen jälkeen. Kumpiko näistä keinoista on parempi? Jaoin jo dosettiin puolikkaan Ketipinorin 10 päiväksi ja neljänneksen toiseksi kymmeneksi päiväksi. Entä jos en edelleen saa nukutuksi? Otanko rinnalle unilääkkeen (Zopinox) vai rauhoittavan (Opamox)? Riittääkö, kun syön jompaa kumpaa edellämainittua viikon vai pitääkö syödä pidempään?
 
vierailija
Hei!

Unohtui vielä myös tämä vaihtoehto, josta nettikeskustelusta luin: En syö enää Ketipinoria, mutta otan iltaisin rauhoittavan parin viikon ajan. Siirtyykö ongelma vain eteenpäin tällä systeemillä? Mikä olisi paras keino? Nyt olen siis valvonut jo toista viikkoa ja alkaa olla sydänkipuja. Hyvät neuvot olisivat tarpeen.
 
vierailija124
Hei!

Nostan tämään Ketipinor-aiheen ylös. Olen syönyt Ketipinoria n. neljä vuotta ja haluan siitä nyt eroon. Annos on ollut 25 mg iltaisin "unen turvaamiseksi ja mielialaa tasoittamaan". Lopetin seinään ja nyt olen nukkunut yli viikon vain muutamia tunteja yössä, alkuun vain kaksi tuntia. Sydän alkaa oireilla, joten ei tämä ihan vaaratonta ole. Nyt sitten luin tätä ketjua ja löysin ainakin kaksi eri tapaa päästä eroon: annoksen vähentäminen ensin puoleen ja sitten neljännekseen tai Opamoxin tms. rauhoittavan syöminen viikon ajan lopettamisen jälkeen. Kumpiko näistä keinoista on parempi? Jaoin jo dosettiin puolikkaan Ketipinorin 10 päiväksi ja neljänneksen toiseksi kymmeneksi päiväksi. Entä jos en edelleen saa nukutuksi? Otanko rinnalle unilääkkeen (Zopinox) vai rauhoittavan (Opamox)? Riittääkö, kun syön jompaa kumpaa edellämainittua viikon vai pitääkö syödä pidempään?
 
vierailija
Ota yhteyttä sua hoitaneeseen lääkäriin ja keskustele sen kans vaihtoehdoista. Lääke on kuitenkin aina lääke joten mun mielestä sun ei kannata korvata aijempaa millää jos suinki joku muu vaihtoehto löytyy.
 
vierailija
Ota yhteyttä sua hoitaneeseen lääkäriin ja keskustele sen kans vaihtoehdoista. Lääke on kuitenkin aina lääke joten mun mielestä sun ei kannata korvata aijempaa millää jos suinki joku muu vaihtoehto löytyy.
Lopetan ilman lääkärin lupaa, joten en oikein voi kysyä neuvoa häneltä. Hänen mielestään minun pitäisi syödä ko. lääkettä loppuelämäni, mutta en halua syödä.
 
vierailija
En ossaa oikee käyttää tätä, ni vahingossa aina nostan tuon sun kirijotuksen essii :). Jokatappauksessa jos ominaa lopetat, ni mun mielestä on paras tapa lopettaa vähentämällä. Syö ne lääkkeet siitä dosetista nii ku oot ne jakanu. Rauhota ilta hyvissä ajon ja tee tietyt iltarutiinit sammaan aikaan ja samassa järijestyksessä jos mahollista ja lue vaikka pejissä hetken aikaa hämärässä valaistuksessa. Syö hyvin ja ulkoile. Niilläkin on merkitystä terveeseen väsymykseen. Jos tuntuu ettei nämäkään auta nii hae apteekista melatoniinitabletteja avuksi. Se on elimistön tuottamaa hormonia joten turvallinen käyttää. Ja vielä viimesenä muttei vähäsimpänä, koita olla ressaamatta tulevaa yötä ja unettomuutta. Helepommin sanottu, ku tehty, mutta tsemppiä sulle.
 
vierailija
Itse lopetin seroquelin 2 kk sitten, annos 300 mg, lopetin täysin seinään ja hirveät vieroitusoireet noin 2-3 vko (ei pystynyt nukkumaan, ei ruokahalua, hirveä kuuma, hirveä kylmä, päätä särki, levottomuus, jne.) sitten loppuivat ja sen jälkeen ollut hyvä olo. Kuudessa viikossa jos olet ollut täysin ilman niin lääkkeen olisi myös jo pitänyt hävitä elimistöstä mutta tietysti aivojen kestää totutella. Mutta menisin kyllä lääkäriin etsimään jotain muuta lääkettä ja perinpohjaisiin tutkimuksiin esim. unitutkimuksiin. Seroquel alle 25 mg pitoisuuksina toimii samalla tavalla kuin antihistamiinit ja moniahan allergialääkkeet väsyttävät joten suosittelen kokeilemaan pahinpiin oireisiin allergialääkettä. En siis sano että tämä korjaisi unettomuuden mutta saattaisi helpottaa vieroitusoireita.
 
vierailija
Terve! Söin Ketipinoria 8vuotta ja lopetin 2 viikkoa sitten, koska voin tosi hyvin musiikkiterapian takia. Ei ole ollut yhtään mitään vieroitusoireita, vaikka niitä pahoin pelkäsin. Näinkin voi. Ollaan erillaisia...Olen nukkunut hyvin myös (noin 7 tai 6,6 tuntia yöllä ja heräessä on levollinen ja hyvä olo). Noin 3 vuotta sitten pystyin myös lopettamaan antidepressantit (myös musiikin ansioista, luulen näin). Olin syönyt niitä viimme 20 vuotta.
Minulla oli vuosikymmeniä masennusjaksoja ja itsemurha-ajatuksia (silloin kun vielä en syönyt lääkkeittä). Myös pahat univaikeudet ja hypomaniat. Ei enää, olen terve! Teraapia toi mieleen muistot vauva-ajasta ja lapsuudesta, minulla oli iso-iso-äiti kuka kuoli ja minut hoivasi (en muistanut hänet enää ollenkaan), silloin tulit mieleen vanhempien kuolemat ja suru siitä jne jne. Masennuksille ja huonolle mielialalle oli ihan järkevä syy.
 
vierailija
Mulla ollut ketipinor unta tuomaan jo monta vuotta.alussa jopa muistaakseni 200 mg.nyt n.vuoden puolittanut 25 mg. tabletin.antaa kyllä väsymyksen ja kauhean nälän.mutta unen laatua epäilen.olen aina puhunut unissani ja nähnyt unia lähes joka yö.masennusta ei enää sen jälkeen ole kun lopetin alkoholin yli 2 v.sitten.nyt on ongelmana KAMALA väsymys johon ei auta vaikka nukkuisi miten.uniapnea-suppea,tutkimus ei paljastanut mitään. En saa unta ilman ketipinor 12,5mg.mutta voiko niin pienestä tulla kauhea väsymys?nukahdan mm.kokouksissa ja leffassa...vai vaadinko päästä laajempaan uni tutkimukseen?koska eikö unissa puhuminen ja huitominen häiritse unen laatua?neuvokaa viisaammat
 
vierailija
Lopettelen juuri Ketipinoria melatoniinin ja opamoxin avulla. Olen yrittänyt aiemminkin lopettaa, mutta nyt näyttää lupaavalta. Isoista annoksista pudotus kuukausien aikana. Itselläni pieni annos ja varaan aikaa 1-2 kk pudotukseen.
 
mielimatala
Lopettelen juuri Ketipinoria melatoniinin ja opamoxin avulla. Olen yrittänyt aiemminkin lopettaa, mutta nyt näyttää lupaavalta. Isoista annoksista pudotus kuukausien aikana. Itselläni pieni annos ja varaan aikaa 1-2 kk pudotukseen.
Itse olen myös lopettanut Ketipinorin käytön vähitellen n kuukauden ajan. Ensiksi puoliksi 200mg ja sitten 50mg, lääkärin suostumuksella. ALoitin myös melatoniini käytön, joka on auttanut vähän, muttei koko yön uneen. 200 mg Ketipinoria on aina nukuttanut ja olin siis koukussa, enkä halua jatkaa. - Päätä särkee, vatsa on sekaisin ja hikoilen. Olen käyttänyt lääkettä vuosikaudet ja nyt pelottaa. MAsennukseen otan Venlafaxinia. Kuinka kauan vieroituoireet jatkuvat? Ymmärrän myös sen, että lääkettä käytetään eri "vaivoihin" eri määrillä
 
mielimatala
Lopettelen juuri Ketipinoria melatoniinin ja opamoxin avulla. Olen yrittänyt aiemminkin lopettaa, mutta nyt näyttää lupaavalta. Isoista annoksista pudotus kuukausien aikana. Itselläni pieni annos ja varaan aikaa 1-2 kk pudotukseen.
Itse olen myös lopettanut Ketipinorin käytön vähitellen n kuukauden ajan. Ensiksi puoliksi 200mg ja sitten 50mg, lääkärin suostumuksella. ALoitin myös melatoniini käytön, joka on auttanut vähän, muttei koko yön uneen. 200 mg Ketipinoria on aina nukuttanut ja olin siis koukussa, enkä halua jatkaa. - Päätä särkee, vatsa on sekaisin ja hikoilen. Olen käyttänyt lääkettä vuosikaudet ja nyt pelottaa. MAsennukseen otan Venlafaxinia. Kuinka kauan vieroituoireet jatkuvat? Ymmärrän myös sen, että lääkettä käytetään eri "vaivoihin" eri määrillä
 
vierailija
Mulle lääkäri suositteli Ketipinoria koska sillä nukkuu hyvin eikä mitään riippuvuusriskiä...ei kuulosta siltä. Nukahtamislääkkeitä olen käyttänyt, enkä jäänyt riippuvaiseksi. Opamoxia kokeilin, ei tehoa, eikä myöskään riippuvuutta, niinkuin olis kalkkitablettia syöny.
Mulle lääkärit kehuvat ketipinoria maasta taivaisiin ei mitään haittavaikutuksia ei pöhnöisyyttä ei mitään haittaa ei vieroitusoireita ei niinkun mitään haittaa,, en siedä lääkereitä. Mielummin bentsoja ja opiaatteja kuin noita paska lääkkeitä mikä tekee sinusta ihan täysin zombin ja niin kauheat vieroitus oireet lääkärit valehtelevat paljon
 
vierailija
Facebookissa on Suljettu SSRI-vieroituksen vertaisryhmä ja Julkinen SSRI-vieroituksen vertaisryhmä, joista kummastakin saa apua ja vertaistukea. Lisäksi löytyy Ketipinor/Seroquel -tukiryhmä, mutta tämä on hiukan hiljaisempi.
 
vierailija
Varsinkin REAL-DEALilla on paljon apuja toipujalle/lopettajalle (sivu 2). KIITOS niistä.

Suosittelen facebook-ryhmiä SSRI-vieroitus (julkinen ja suljettu). Niissä vähentämisohje on 10% viimeisimmästä annoksesta kerrallaan. Monethan ovat lopettaneet seinään 25 tai 12,5 mg:n kohdalla, mutta silloin vaarana on se, että joutuu palaamaan takaisin vieroitusoireiden takia. Joku onnistuukin, mutta itse e, vaan nyt mennään tuolla 10% säännöllä pitkään ja turvallisemmin.
 

Yhteistyössä