sentään saatte yrittää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jeeee, hyvähyvä!!*taputtaa käsiään* ONNEA YRITYKSEEN JA UUTEEN SEIKKAILUUUN!!! :D

Mulla pitäis aamulla alkaa menkat.....saa nähä miten käy...jännittäää ihan hurjana....

HUH! Sitä puuhailee muutaman päivän muuta ja sitten kun avaa koneen niin hupsista, täällähän on tapahtunut paljon!

Onnea inkku ja @nna, miten jännää!! Kummasti on pohdiskelu kääntynyt käytännöksi! Sehän on hienoa, molemmilla:) Älkää vaan kuvitelkokaan että voisitte jättää raportoimatta miten teille käy:) Pidän peukkuja molemmille!!

Lyhyt vierailu oli tämä, nyt ruokaa suuhun! Kivaa viikkoa!

Menkat alkoi aamulla...eli eka kierros ohi....Nyt taidetaan nauttia kesästä, toisistamme ja ihanaisesta esikoisesta!!Saa nähdä koska taas yritellään!!HYVÄÄ KESÄÄÄ JA ONNEA INKULLE YRITYKSEEN!!! :D

Onnea vain Inkulle78 :) asioiden uudesta tilasta.

Täällä sitä samaa vanhaa yhä edelleen. Mies vauvakuumessa, minä edelleen yltiöinhorealistisella 'ei kiitos meille' -kannalla. Hieman on varmaan helpompaa näin päin, mieshän voi hankkiutua isäksi vielä harmaahapsenakin, joten en sentään asetu hänen biologisen kellonsa tulpaksi. Toisaalta ainahan on vaikea jos näin isossa kysymyksessä ollaan ihan eri mieltä.

Eräs työkaveri toi tänään pilttinsä kahvitunnilla kaikkien 'ihasteltavaksi'. Ihan ihme juttu muuten: sellaiset 40-50 naiset olivat ihan innosta lääpällään ja kävi melkein tukkanuottasille siitä kuka seuraavaksi saa paijata lasta. En hämmästellyt pelkästään sitä, miten vieras vauva voi kenestäkään olla niin perinjuurin ihmeenihana että sitä on PAKKO saada pitää sylissä, mutta ennen kaikkea järkytyin taas kerran siitä, miten vauva on sellaista 'yhteistä omaisuutta' jonka kimppuun kuka tahansa höyrähtänyt täti-ihminen saa hellittelyinnossaan hyökätä. Onkohan muut törmänneet vastaavaan?

Voi justiina, on on!!

En enää muista mikä ketju se oli ja taisi siitä olla aikaakin, mutta odottajien foorumilla oli keskustelu siitä miten ihmiset hyökkäävät kädet ojossa jo raskausmahaankin kiinni, puhumatta vauvasta. Joku totesikin, että pitäisikö vastavuoroisesti siis hyökätä toisen vyötäröön jotta menisi viesti perille:D Noin huumorimielellä sitä voisi joskus sitten kokeillakin, kaikkiin älyttömyyksiin mitä ihmiset kysyvät samalla mitalla vain takaisin

No ootteko saanu nukuttua?
-joo mites sulla monelta meet nukkumaan?
entä kuinka usein tuo syö?
-aika usein, taidat itsekin syödä liian usein vai?
Hyvinkö synnytys meni?
-ihan kivasti, entä mites sun haaroväli, onko jo toipunut vaihdevuosista... jne jne

Joku tuolla totesikin että läheltä liippasi etteikö joku täti kysellyt siitä koska seksielämä taas alkoi. huh huh.

Me taidetaankin sinkku, justiina ja minä olla ainoat jotka ei vielä kulje käytännön toteutus-vaiheessa, joten ehkä tässä viisastumme kun @nna ja inkku alkavat koekäyttää nokkelia vastauksiamme päivän kysymyksiin ;) mikä mahtaisi olla vastaanotto.. mutta hei, jos me ensin keksittäisi sellaisia vähemmän pahoja, esim. raskausuteluihin liittyviä, joita voisi sitten itsekin koeajaa, luulisin että ainakin mulle ja justiinalle niitä taas kesän mittaan kertynee. Ja raivostuttavinta on, kun ei just sillä hetkellä keksi mitään nokkelaa tai edes asiallisen nokkelaa, vaan kiemurtelee ja väistelee kun ei halua intiimeimmistä asioistaan suoraankaan raportoida. Eikö jeh??

Kekseliästä päivää kaikille!

Elisalle kiitos päivän nauruista! :) Ja jos joku tosiaan koekäyttää erilaisia nokkeluuksia tyhmiin kysymyksiin, kaikki kokemukset otetaan avosylin vastaan, ellei muuta, niin epäilemättä ainakin pidentävät ikää naurun voimin.

Mutta tosiaan, toistaiseksi (koputtaa puuta) olen välttynyt erilaisilta raskauusteluilta, kaipa kun lähipiirissä tämä 'vauvavastenmielisyyteni' on sen verran tunnettu asia ja muutenkin ymmärtävät kunnioittaa toisen yksityiselämää. Oma perhe (vanhemmat) ymmärtää myös olla kyselemättä mutta vieraammat ja juuri nämä 'täti-ihmiset' ovat kyllä ruvenneet vihjailemaan siihen suuntaan... Nämä tietyt tapaukset tuntien joku kahvitunti varmaan ottavat ja kysyvät suoraan. Pitääkin varmaan miettiä valmiiksi kohtelias ja napakka vastaus. Ideas, anyone?

Toisaalta huomaan kyllä myös sellaisten ei-ihan-parhaiden-kavereiden suhtautumisessa selvästi tällaisen: 'no katsotaan sitten parin vuoden päästä kuinka sun mieli muuttuu' -tyyppisen asenteen. Se itseasiassa ärsyttää täti-ihmisiä enemmän, jotenkin kai oletan heiltä hienovaraisempaa suhtautumista. Yksikin omasta perheenlisäyksestään kertonut tokaisi, että: 'kyllä sunkin ne lapset joskus on tehtävä, joten parempi aloittaa hyvissä ajoin.' Huh huh. Mistä lähtien naisten oikeuksien ja lääketieteen kehittymisen jälkeen lapsia on ollut 'pakko tehdä'. Ja ihan kuin niitä edes tehtäisiin... Murh.

Mutta nyt takaisin aurinkoon nauttimaan keväästä.

Hitto tätä koulua, en jaksais enää yhtään!

Vähän on sekava olo vieläkin tuon uuden käänteen tiimoilta. Hirvittää ihan yhtä paljon kuin innostaakin! Miehen pitäisi sitten siirtää opiskelusuunnitelmiaan vieläkin myöhempään ja minulle jäisi vielä pari vuotta opiskelua jäljelle... vaan kaippa sitä selviäisi...
Siinä mielessä tämä tilanne on tietysti oikein hyvä, ettei ainakaan ole sen suhteen stressiä, että pitäisi tärpätä heti. Melkein parempi olisikin kun kotvan saisi tässä vielä jännitellä ja kypsytellä. Varmasti sitten muutaman kuukauden päästä alkaisi jo kääntyä ajatus ""hui jos se onkin plussa"":sta ""voi * jos taas nega"":an. Vaan saas nähdä kuinka käy.

Jotenkin vähän hassua että tässä kävi tälleen, että mies hurahti nyt täysin - osti mulle vauvalehden tänä aamuna ihan yllättäen (aiemmin sanoi ettei ilkeisi ikinä. :D ). Minä oon ehkä liian järkityyppi ja mietin kaikkea rahahommaa vähän liikaakin. Vaikka onhan se niin, ettei koskaan ole eikä tule olemaan se täysin oikea aika. Kuitenkaan en nyt vielä uskalla ihan vapautuneesti olla, pesen itseni huolella puuhien jälkeen jne, vähän niinkuin varovaisesti liikenteeseen siis... Ei mulla tosiaan siis olisi mitään plussaa vastaan, mutta jotenkin vaan korvienvälin täytyy vähän tottua nyt tähän aikataulun nopeutumiseen. Lisäjänskää tuo tietysti vielä sekin, etten tiedä ollenkaan kiertoni pituutta saati säännöllisyyttä. Siinähän sitten hikoilen jos menkkoja ei tule puoleen vuoteen ja testit näyttää negaa. :D

Täytyy tunnustaa, että mittasin kyllä aamulla ihan piruuttani lämmön, ja taidan sitä mittailla muistaessani muutenkin nyt. :) Mitähän kaikkea sitä sitten keksiikään kun oikeasti alkaa yrittämällä yrittämään! Koulukin loppuu kohta, niin joutaa kehittelemään kaikkea. :D

Että tämmöistä, on omat ajatukset vähän solmussa vielä... mutta eiköhän se siitä piakkoin. :)

Annalle pahoittelut tädistä, vaan on tämäkin ihan mukavaa, että saa jännätä mutta ei kuitenkaan ole veren maku suussa tyyliin PAKKO plussata!

Pakko muuten vielä kommentoida tuota Elisan ja Justiinan keskustelua: Se on muuten ihan oikeesti aivan yliröyhkeätä ja ärsyttävää, että ihmiset katsoo oikeudekseen klähmiä puolituttuja lapsia ja vauvamahoja! Vitsi jos joku joskus käy minun mahaan käsiksi niin minä alan hivellä sen selluja... Vähän pienenä ärsytti kun mulle tuntemattomat tyypit (vanhempien tutut) tuli puristelemaan poskista ja hypistelemään... voi itku oikeesti...
Pitää kyllä kehitellä noita vastaiskurepliikkejä jo valmiiks, kun ei niitä kuitenkaan muuten keksi siinä tilanteessa! Joko ootte keksiny hyviä? :D

Ai niin, tuli muuten mieleen et etkö Elisa voisi lähteä äippäilemään sinne maahan minne miehesi menee töihin? :o)

Löytyihän tää ketju sentään... Onkohan kaikilla kevät/kesäkiireitä - tai mistä kiikastaa moinen hiljaiselo? :)

En ole kyllä itsekään jaksanut, on ollut niin vetämätön fiilis koko viikon. Masentaa, väsyttää ja tuelvaisuus ahdistaa.

Kertookapa muut joitakin hyviä uutisia tai parempia kuulumisia, jospas se taas piristäisi!

HOhoi!!

Kävin kiertelemässä Suomenmaata sukulaisissa, kyllä on kiva olla kotona!!! Ja ketjukin on vielä hengissä:)

Voi itku, minä kun niin polleasti sanoin että nyt lähtee ne kolme kiloa... Ehdin ennen tuota sukulaisturneeta yhden pois saadakin mutta arvatkaa vaan nyt *murrrr!!!* Siinähän se vararengas, entistäänkin pulleampana. höh.

Mutta arvatkaas mitä! Ei YHTÄÄN utelua koko reissulla! Ei edes yhtään vilkuiluja tuon renkaan suuntaan! Tosin aika näyttävästi otin viiniä kun sitä tarjolla oli:) Sukulaiset tietävät tuosta synkästä eroajasta, joten se varmaan niittenkin päässä jotain ajatusketjuja katkaisee. jotain hyvää sentään siitäkin.

Yksi hyvä juttu sattui.... (nyt kyllä jos tutut lukevat niin tunnistavat)

Anoppi tuli töistä ja hihkaisi keittiössä:
Tiedätkö mä toin sulle Lah-JaN!

Ja käsilaukusta löytyi..

tadaa...

deodorantti!!!!!!!

Että semmoista:)

Elisa

Minäkin olen nauttinut opiskelun loppumisesta ja töiden alkamisesta, eli vapaista illoista. Ihan euforinen olo! Vihdoinkin aikaa tehdä jotain kivaakin illalla ainaisen lukemisen sijaan.

Rahapulan hoksasin tuossa juuri kylläkin olevan pahemman kuin osasin kuvitellakaan, joten haluan siirtää vauvavisiot visusti vuodenvaihteen toiselle puolelle. Eipä silti, en kyllä ole vielä mitään ovikseen viittaavaakaan bongannut, ja saa nähdä mitenkä kierto muutenkaan asettuu. Ihan hyvä vaan että lopetettiin pillerit, saattaa siihen uuteen vuoteen mennessä olla vaikka jo jotain tolkkua tässä kropan toiminnassa.

Että tämmöttistä täällä, ja ei oo minunkaan dieetti vielä edes yrittänyt alkaa. :D

Heipä hei taas!

Elisan anoppitarina sai hymyn palaamaan naamalle :)

Pillereiden jättämisestä: kuulkaa, enpä ollut tuota(kaan) huomioinut: ei sitä välttämättä heti (tietenkään) tärppää kun jättää pillerit pois. Se nyt kyllä vielä puuttuisikin, että kesän aurinko saisi tämän tytön yht'äkkiä ja kaikesta huolimatta muuttamaan mielensä ja sitten menisikin vuositolkulla ennen kuin raskautuisi.
Tosin kokeilin jo kertaalleen miltä pillereidein jättäminen kropassa tuntuu. Mies oli viime vuonna puolen vuoden työkeikalla ulkomailla joten oli hyvä sauma 'kokeilla' olisiko jotain eroa. Kun on (jestas) napsinut pillereitä 10 vuotta, teki mieli nähdä tulisiko kokonaan eri ihminen jos ne jättäisi pois. Ei tullut :) Kierto oli ensin vieläpä yhtä kellontarkka kuin aiemminkin, sitten kyllä jäi yhdet menkat kokonaan välistä (mikä paniikki!) - ja sen paniikin jälkiin palasin kiltisti pillereihin.

Voi kunpa olis mullakin lomaa mutta heinäkuulle asti pitää sinnitellä.

Hiljaista on ollut tässä keskustelussa, mutta eiköhän tämä tästä vilkastu kun yritykset pääsevät kunnolla vauhtiin. Minulla jäi ovis bongaamatta, tosin en hirmu säntillisesti jaksanutkaan sitä kyylätä. Ekat luomumenkatkin alkoi, kierto sama jämpti 28 pv, eli sen suhteen olen tyytyväinen. Tätä tässä nyt seuraillaan seuraava puoli vuotta, vuoden 2007 aikana minusta varmaankin kuulee jo sitten useamminkin. :)

Heippa!

Ja hyvää mennyttä juhannusta, toiv. olette nauttineet näistä lämmöistä! Meillä on kesä aina kiertämistä ympäriinsä, nyt olen taas kotona mutta sitten kohta taas lähdetään. Kyllä kotona on kivaa!! Ja kunnostauduinhan tuossa ihan kunnon naisihmisen tapaan viettämällä päivää kaupoissa, jotain puseroa ja housua mukaan tarttuikin.

Joku joskus kysyi äippäilystä matkalla mukana. Se ei harmi sinänsä onnistu, olishan se kivaa kotirouvailla rauhassa siellä kahdestaan..

Mitäs jännittävää vielä. olit Inkku viisas kun luomualoitit nyt. Itse jätin pillerit puolitoista vuotta sitten, ja moni asia muuttui tosi paljon parempaan suuntaan. Kroppa jotenkin hakee rataansa, nyt on muutamana kuukautena ollut kaikki mahdolliset kierron vaiheet just kuin oppikirjasta, esim. jos tänään jättäisi muovipussit pois, saattaisi hyvinkin... *haaveilee* :)

No, ei auta. Onneksi kesällä on kaikkea muuta kivaa myös!

Huhuu, missäs te kaikki olette ja mitkä tuntemukset?

Olen seuraillut (ns taustaillut) sivussa, kun erityisesti Justiinan ajatukset ovat tismalleen samoja kuin allekirjoittaneella, ja mieli velloo laidasta laitaan. Miehellä on vauvakuume, ihastelee kaikkien muiden lapsia ja osti jo isomman autonkin koska "sinne mahtuu sitten rattaat kätevästi" ja minä siihen, että "???mitkä rattaat???". Hän puhuu aina muodossa "kun meillä on lapsi...", mutta ei kuitenkaan mitenkään painosta. Pikemminkin joskus jos minä otan asian puheeksi, menee ikäänkuin takapakkia, että ei kai ihan NYT sitä lasta.
Hän tosin välillä kommentoi hieman ikävään sävyyn raskaana olevia naisia ("valaita") ja venyviä vatsanahkoja jne, eli itse lähinnä välillä ajattelen sitä, että sitten jos/kun olisin raskaana, loppuisiko kiinnostus siihen (olemme kyllä naimisissa:)). Samoin hän on tosi huono kestämään mitään itkuja tai hormoniheittelyjä, eli luulen hänen olevan todella epäymmärtäväinen jos minusta tulisikin joku hirveä itkupilli ja herkistelijä tai potisin jotain baby bluesia tmv. Hän on aina niin menevä ja energinen&reipas, että ei oikein varmaan tajua, että raskaana oleva nainen voi olla väsynyt, yliherkkä tai muutenkin omituinen.
Hänellä on jo tosin ikää sen verran, että on lapsia toivonut jo monta vuotta, joten kaipa hänkin järjellä ajateltuna sen tajuaa, että jos nainen on raskaana, niin sitä on hieman suurikokoisempi kuin anorektikko (hänen naisihanteensa on langanlaihat luurangot). :/

Itse tykkään myös nukkumisesta ja olen aian tottunut tekemään mitä itse haluan. Eli lähinnä pelottaa olisiko minusta toisen huoltajaksi 24h/vrk, jos vaikka vauva olisi itkuinen ja valvottaisi.
Sitten pelkään sitä, että jos lapsi onkin vammainen tai jotenkin sairas, koska mies ei luultavasti oikein kestäisi sitäkään (kellään tutulla ei ole sairasta lasta, eli hänen "standardinsa" on terve lapsi).
Apua, nyt tästä tulee sellainen kuva, että mieheni olisi ihan joku hirviö :D, mutta ei ole. Hän on vain myös aikamoinen kontrollifriikki ja työssään johtavassa asemassa, eli on tottunut, että asiat menevät niin kuin hän haluaa... ja raskauteen ja lapseen liittyy lähinnä vain niitä epävarmuustekijöitä.

Pelkään myös sitä, että hän tekisi tai sanoisi synnytyksessä jotain typerää, tai suuttuisi minulle, jos olisin jotenkin "hankala" ja pahantuulinen, ja lähtisi ovet paukkuen pihalle "kostoksi". Tekee tuollaista välillä normaalielämässä, kun pinna ei kestä sitä, että sanon vastaan tai en tee niin kuin hän sanoo. 8o)

Ja silti mietin, että pitäisikö ostaa tämän vuoden äitiyspakkaus varastoon, kun kerrankin on hyvät värit. :D

täällä ollaan taas raskaana!! :D Ei maltettu odottaa kesän yli...oltiin etelässä koko perhe ja siellä hotellin lakanat pöllysi hyvinkin moneen otteeseen, joten tässä sitä nyt sitten ollaan!!! ;)

ILOISTA KESÄÄ KAIKILLE!!!

Oho, wau!! Onnea!!!!! Täällä on menkat missä sattuu, eli eka kierto oli nätisti 28pv ja nyt sitten ei näy eikä kuulu, vaikka päiviä on jo 34... Perjantaina ennen juhliin lähtöä testasin varmuuden vuoksi, negan siis. Mä jo olin niin innoissani, et kierto toimii kauniisti... phyh!

palasin juuri reissusta, kiva lukea uusia viestejä! @nnalla on loistava asenne, ja inkkukin on päässyt vauhtiin:)

hiukan surettaa, kun meidän suunniteltu aloitus olisi ollut parin viikon päästä.. mutta yksi vuosi vaan, uusia työjuttujakin on, ja meneehän se kun viime vuosikin meni! tuolla aasiaa kierrellessä tuli myös mieleen, että mitä minä oikein valitan, pientähän tämä on siihen verrattuna mitä maailman eri kolkissa muille tippuu niskaan. joten hymy on naamalla ja mieli iloinen:) ensi kesästä sitä aloitusta ei lykkää mikään!

pitemmälti myöhemmin, nyt syömään:)

näin ly

...taas yöllä luen tenttiin... ja päätin tulla tänne morjestamaan teitä myös, kun mies alkoi tänään taas narista vauvakuumeestaan! :) Mitäpä uutta teille kuuluu?
Meillä on yritysaikataulu taas palannut alkuperäiseen kun kesällä pitäisi mahtua hääpukuun (niin, ja se koulu ja raha...). Onneksi sentään tuli nuo pillerit jätettyä, ehkä jo ensi kesään mennessä on tämä kiertokin palautunut järkeväksi... ehkä. (Mutta ainakaan ei anemia vaivaa tällä tahdilla. :) )

Niin, ainahan jollain on huonommin, mm. ystävälläni on poistettu kohtu kasvaimen takia. Mutta itse hän on sanonut, että ainakin tietää, ettei lapsia tule ja kun surutyö käyty läpi, on oppinut elämään asian kanssa. Epätietoisuudenhan sanotaan usein olevan pahinta, odotuksen ja ainaisen pettymyksen..

Hei, olipa kiva huomata että ketju onkin vielä elossa! En oo pitkiin aikoihin käynyt täällä, toisaalta on ollut kaikkea kivaa joka on pitänyt kiireisenä, ja toisaalta ei ole jaksanut vatvoa tätä meidän 'lapsi-ei-lapsi' probleemaa kun haluaisi suhteessakin välillä keskittyä muuhun kuin tähän samaan.

Tähän hätään ei irtoa enempiä tuntoja ja kommentteja, iloist aviikonloppua kaikille!

Heippa!
Sama juttu täällä, tuntuu että viime keväänä sai niin paljon vatkattua tätä asiaa että enää ei tarvitse, odottelemme tästä mukavaa vuotta jolloin puuhataan näin aikuisena pariskuntana kaikkea mukavaa, ja sitten se odotettu vaihe tuleekin, kevään mutkan takaa.

Mukavat fiilikset on ja syksy hyvin lähtenyt käyntiin, eikä anopistakaan ole ollut vaivaa viime aikoina:)

sen sijaan täti on toiminut kuin tilauksesta, eli kaikki sukulaiset ovat löytäneet paikkansa:)

Hauskaa syksyä kaikille! Käyn täällä varmaan lueskelemassa ja kuulumisiakin kirjoittelemassa, mutta on ihan mukavaa että nyt tuntuu olevan rauhallinen vaihe lapsiasian kanssa meneillään.

Elisa

Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta koko poppoolle! Vieläkin pyörin täällä ajoittain, varsinkin kun peräti 4(!!) kaveria on saamassa vauvan ensi keväänä, ja itsekin pääsen synnärille töihin maaliskuulla.
vain 3tätiä jäljellä! :)

Kyl kovasti,Elisa,kiinnostaa tietää mikä tilanne!!Nyt olis aika ainakin viimeisimmän tiedon mukaan alkaa vauvapuuhiin!:) Joko alat tikutteleen?;)Terv.yks utelias palstalle osunut mami

Yhteistyössä