Sen lisäksi että olen huono äiti, olen myös huono ihminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lunacy sioux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lunacy sioux

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
6 381
0
36
Anopin suututin jo melkein 3 vuotta sitten. Eikä sen jälkeen ole käynyt kylässä.
Ja nyt sitten suututin apenkin.
Miten ihmeessä muut televat appivanhempien kanssa toimeen? Nielettekö tyynesti kaikki törkeydet mitä he sanovat? Vai annatteko takaisin?
Ihan kiva fiilis taas olla syntipukkina :ashamed:
Lapsetkin ihmettelee miksi toinen mummu ei käy koskaan. Ja nyt jatkossa miksi pappa ei tule kylään.
Mä varmaan kohta eroan koko ukosta, niin asia on sillä ratkaistu :(

:hug: ikävä kyllä miehen sukulaisia EI voi valita :/

tosin mulla on ollut hyvä tuuri, anopin kanssa soitellaan joka viikko ja appea kestän just ja just kun nähdään - silloin onneksi suurin osa ajasta menee lasten kanssa touhutessa eikä tartte kuunnella jatkuvaa kälätystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Ei ne ole mitään törkeyksiä sanoneet, niin että eipä oo tarvinnut mitään ihmeempää niellä. Ja silloin harvoin kun nähdään, mä osaan kyllä käyttäytyä.

No kyllä mäkin osaan käyttäytyä, vaikka appi ei osaisikaan.
En vaan tykkää siitä jos lapsiamme kutsutaan eri nimillä mitä me olemme heille antaneet. Se että mieheni ystävällisesti asiasta on huomattanut, ei ole tepsinyt. No minäpä siotten sanoin saman hieman äreämmin. Tosin sitä en olisi saanut tehdä.

Mun appivanhemmat ei onneksi latele törkeyksiä, ja muutenkin ovat ok tyyppejä. Joten toimeen tullaan, varsinkin kun välimatkaa on muutama sata kilsaa ja nähdään parisen kertaa vuodessa. :saint:

Mutta, kaikilla ei valitettavasti käy yhtä hyvä tuuri kuin mulla. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Ei ne ole mitään törkeyksiä sanoneet, niin että eipä oo tarvinnut mitään ihmeempää niellä. Ja silloin harvoin kun nähdään, mä osaan kyllä käyttäytyä.

En vaan tykkää siitä jos lapsiamme kutsutaan eri nimillä mitä me olemme heille antaneet. Se että mieheni ystävällisesti asiasta on huomattanut, ei ole tepsinyt. No minäpä siotten sanoin saman hieman äreämmin. Tosin sitä en olisi saanut tehdä.

Meidän mummo kutsuu pienintämme Tytiksi, vaikkei se ole hänen nimensä. Ei minua haittaa ollenkaan. Mä olen sen tulkinnut hellittelyksi. En ole loukkaantunut.

Appiukko on hyvä tyyppi mutta anoppi... huh huh... Nielen kaikki törkeydet ja ärsyttävyydet ihan lasten ja miehen takia... :ashamed:

Mutta kyllä mä pelkään, että joskus tulee mitta täyteen ja sitten annan palaa täydeltä laidalta! |O

Onneksi mies ymmärtää ja kuuntelee sitten mutinoitani anopin mentyä. Yritämme siis yhdessä kestää anopin loukkaavaa käytöstä. Se auttaa jaksamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Känkkäränkkä:

tosin mulla on ollut hyvä tuuri, anopin kanssa soitellaan joka viikko ja appea kestän just ja just kun nähdään - silloin onneksi suurin osa ajasta menee lasten kanssa touhutessa eikä tartte kuunnella jatkuvaa kälätystä.

Ukko tulee mainioisti toimeen mun vanhempien kanssa. Äitini kanssa sanailevat hyvinkin sujuvasti :D
Harmi vaan ettei mulle ole samaa suotu :ashamed: Mä en pysty sanomaan mitään ilman että katotaan karsaasti. Niillä on jo valmiiksi ennakkoluulot mua kohtaan koska en dokaa, polta, syö lihaa. Ja kestoilukin niitä kauhistutti :snotty:

Tuosta olisin hiiltynyt minäkin. :| Siis sinuna, appiukollas ei ollut aihetta hiiltyä.

Jaa... En ole vetänyt nenukkiin palkokasveja noin pienistä. Isoisäni (tuolloin 70v) kuuli esikoiseni nimen ensimmäisellä kerralla väärin ja siitä jäi käyttöön eräs esikoiseni lempinimi. Vaikkei nimi olekaan sama kuin lapsen oikea nimi, en todellakaan ole pistänyt välejä moisen takia poikki, vaikka itse en tuota "väärää" nimeä lapsestani käytäkään.

Ihmisten kanssa toimeentuleminen vaatii puolimatkaan menoa. Etenkin vanhempien ihmisten kohdalla. Olisi aivan silmittömän typerää kiistää lapsilta isovanhemmat jonkun moisen hassun seikan takia. Periaatteet eivät vanhana lämmitä, etenkään jos omat lapset alkavat syyttää sinua huonoista väleistään isovanhempiinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Känkkäränkkä:

Ukko tulee mainioisti toimeen mun vanhempien kanssa. Äitini kanssa sanailevat hyvinkin sujuvasti :D
Harmi vaan ettei mulle ole samaa suotu :ashamed: Mä en pysty sanomaan mitään ilman että katotaan karsaasti. Niillä on jo valmiiksi ennakkoluulot mua kohtaan koska en dokaa, polta, syö lihaa. Ja kestoilukin niitä kauhistutti :snotty:

oma on häpeänsä jos susta eivät pidä. siinä menettävät sitten lastenlastensa kasvuvuodet jos eivät pysty olemaan tekemisissä oman pikkumaisuutensa takia. ei sun todellakaan tartte kestää mitä tahansa jaskaa siltä suunnalta.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jaa... En ole vetänyt nenukkiin palkokasveja noin pienistä. Isoisäni (tuolloin 70v) kuuli esikoiseni nimen ensimmäisellä kerralla väärin ja siitä jäi käyttöön eräs esikoiseni lempinimi. Vaikkei nimi olekaan sama kuin lapsen oikea nimi, en todellakaan ole pistänyt välejä moisen takia poikki, vaikka itse en tuota "väärää" nimeä lapsestani käytäkään.

Ihmisten kanssa toimeentuleminen vaatii puolimatkaan menoa. Etenkin vanhempien ihmisten kohdalla. Olisi aivan silmittömän typerää kiistää lapsilta isovanhemmat jonkun moisen hassun seikan takia. Periaatteet eivät vanhana lämmitä, etenkään jos omat lapset alkavat syyttää sinua huonoista väleistään isovanhempiinsa.
peesi

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:

Meidän mummo kutsuu pienitämme Tytiksi, vaikkei se ole hänen nimensä. Ei minua haittaa ollenkaan. Mä olen sen tulkinnut hellittelyksi. En ole loukkaantunut.

No appi on antanut kaikille lapsillemme nimet joita käyttää heistä. Poikien nimet ei mitenkään liity heidän oikeisiin nimiin. Tytön nimi sentään on lyhenne tytön oikeasta nimestä. Lapsista hän eis suostu käyttämään heidän sukunimeään vaan mieheni :kieh:
Kyllä musta se on loukkaavaa.
Sama kun antaisin apelle uuden nimen, sukunimeä myöten. Ja alkaisin häntä kutsua sillä.

Voi nimi sentään. Ilmeisesti ap:lle tämä nimiasia on nyt tosi herkkä. Ja mitä tarkoittaa sanoa "vähän äreämmin"? Ja kuinka eri nimellä lapsia on nyt kutsuttu?

Meillä anoppi vieläkin välillä höpöttelee kuopukselle tämän olevan "Ruusu Orvokki". Pikkuvauvana tytöllä kun oli orvokinsiniset silmät ja pikku ruusunnuppusuu ;). Mitäpä tuosta, heidän juttunsa, mun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Siis mä en ole pannut väliä poikki mieheni vanhempiin! Vaan mieheni vanhemmat ovat panneet välit poikki minuun.
Jos se että sanon apelle että meillä ei asun piip-nimistä lasta, riittää syyksi sanoa välit poikki, niin syy on siis minun? :o

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:

Meidän mummo kutsuu pienitämme Tytiksi, vaikkei se ole hänen nimensä. Ei minua haittaa ollenkaan. Mä olen sen tulkinnut hellittelyksi. En ole loukkaantunut.

No appi on antanut kaikille lapsillemme nimet joita käyttää heistä. Poikien nimet ei mitenkään liity heidän oikeisiin nimiin. Tytön nimi sentään on lyhenne tytön oikeasta nimestä. Lapsista hän eis suostu käyttämään heidän sukunimeään vaan mieheni :kieh:
Kyllä musta se on loukkaavaa.
Sama kun antaisin apelle uuden nimen, sukunimeä myöten. Ja alkaisin häntä kutsua sillä.

No huh. Tuo on kyllä aika paksua jo. En ihmettele, että kimpaannuit.

Teillä on lapsilla niin erikoiset nimet että en ihmettele jos miehesi vanhemmat kutsuu lapsenlapsiaan joillain suuhun sopivammilla nimillä. Älä ota siitä itseesi, kyllä ne viralliset nimet silti pysyy.

No meillä appivanhemmat on kyllä sellaisia, ettei ne mitään törkeyksiä lauo. Ovat melkein kuin toiset vanhemmat minulle. Meillä on kyllä lämpimät välit ja täytyy myöntää, että joskus ihan ihmetellen luen näitä juttuja miniän ja appivanhempien ristiriidoista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi nimi sentään. Ilmeisesti ap:lle tämä nimiasia on nyt tosi herkkä. Ja mitä tarkoittaa sanoa "vähän äreämmin"? Ja kuinka eri nimellä lapsia on nyt kutsuttu?

Meillä anoppi vieläkin välillä höpöttelee kuopukselle tämän olevan "Ruusu Orvokki". Pikkuvauvana tytöllä kun oli orvokinsiniset silmät ja pikku ruusunnuppusuu ;). Mitäpä tuosta, heidän juttunsa, mun mielestä.

No jos poikasi nimi oisi vaikka Samueli ja appesi kutsuis häntä nimellä Mikko. Niin onhan tuossa nyt pikkasen eroa :whistle:
Ja jos appesi olisi soitellut raskausaikanasi teille ehdotellakseen sitä Mikko nimeä vauvalle.

Meillä lapsilla on paljon lempinimiä. Mutta tässä asiassa ei ole siitä kyse.

Sano niille appivanhemmille että menisivät hoitoon. Hitto mitä narsistikusipäitä. Tuollaista ihmisen alistamista harrastavat. Tulee vähän mieleen natsiajat.

Mikä ihmistä oikein riivaa? Nyt he ovat hylänneet lapsenlapsensa vain sen takia että "ovat oikeassa" miten rumasti saa ihmisiä kohdella. Vitun sairaat paskat. Ainoa hyvä tässä on, ettei lapsiisi tartu heidän kiero maailmakuvansa.

Yhteistyössä