Sen lisäksi että olen huono äiti, olen myös huono ihminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lunacy sioux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Siis mä en ole pannut väliä poikki mieheni vanhempiin! Vaan mieheni vanhemmat ovat panneet välit poikki minuun.
Jos se että sanon apelle että meillä ei asun piip-nimistä lasta, riittää syyksi sanoa välit poikki, niin syy on siis minun? :o

Oikeesti sä taidat nyt käydä herkillä. Ei yhden lyhyen viestin perusteella voi tietää mitä on tapahtunut ja valita sitten sitä puolta ja lynkata yhdessä appivanhempiasi. Ehkä ihmiset nyt yrittävät saada selville mistä olet loukkaantunut ja sitten tukea? Tietty :hug:in voi antaa aina mutta siitä oletko sä nyt kamalan paha ihminen, ei voi oikeen mitään ton perusteella kommentoida.

Ehkä appi on valmiiksi loukkaantunut, jos teillä on anopin kanssa ollut riitaa, josta anoppi suuttunut ja sitten hälle riittää pienikin kina isoksi loukkaukseksi?

Harvemmin kahden tai kolmen riidellessä yksi on täysin syytön, mutta niin voi tietty olla, että elät vähän outojen ihmisten keskellä ;).

Ymmärrän kyllä hyvin miehesi vanhempiakin.
Minkäikäisiä ovat? Viisissäkymmenissä?

Ei heille ole varmaankaan luontevaa kutsua lasta Kuuksi, kun ovat kokeneet sen koko ikänsä jonain muuna kuin etunimenä.

Puhumattamaan muista lapsesi nimistä. MILLÄÄN muotoa niitä itse arvostelematta...Minusta otit nokkiisi turhasta.
Eipä ole ensimmäinen kerta, kun törmäät ongelmiin ja ennakkoluuloihin liittyesi lastesi nimiin...Eikä takuulla viimeinenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teillä on lapsilla niin erikoiset nimet että en ihmettele jos miehesi vanhemmat kutsuu lapsenlapsiaan joillain suuhun sopivammilla nimillä. Älä ota siitä itseesi, kyllä ne viralliset nimet silti pysyy.

Niin mutta apella oli nämä nimet valmiina lapsillemme jo ennen kun yksikään oli syntynyt!
Esikoista odottaessani soitteli ja kyselin millos se Piip-poika syntyy |O
Tyttöhän sieltä tuli. Tyttö joka ei edes saa apeltaan paljoakaan huomiota enään, koska meille sitten myöhemmin syntyi ne Piip-pojat, joille apella oli nimet jo valmiina :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Teillä on lapsilla niin erikoiset nimet että en ihmettele jos miehesi vanhemmat kutsuu lapsenlapsiaan joillain suuhun sopivammilla nimillä. Älä ota siitä itseesi, kyllä ne viralliset nimet silti pysyy.

No huh? Vaikka olisi miten erikoiset nimet, pitäisi kunnioittaa vanhempien nimivalintaa. Meillä on perinteisiä nimiä lapsilla: Aleksi, Eevi, Aatu ja Elli. Jos mummi ei tykkäisi noista, vaan alkaisi kutsua vaikkapa Kalleksi, Hannaksi, Samiksi ja Jonnaksi, johan siinä menis muksutki sekaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Siis mä en ole pannut väliä poikki mieheni vanhempiin! Vaan mieheni vanhemmat ovat panneet välit poikki minuun.
Jos se että sanon apelle että meillä ei asun piip-nimistä lasta, riittää syyksi sanoa välit poikki, niin syy on siis minun? :o

Oikeesti sä taidat nyt käydä herkillä. Ei yhden lyhyen viestin perusteella voi tietää mitä on tapahtunut ja valita sitten sitä puolta ja lynkata yhdessä appivanhempiasi. Ehkä ihmiset nyt yrittävät saada selville mistä olet loukkaantunut ja sitten tukea? Tietty :hug:in voi antaa aina mutta siitä oletko sä nyt kamalan paha ihminen, ei voi oikeen mitään ton perusteella kommentoida.

Ehkä appi on valmiiksi loukkaantunut, jos teillä on anopin kanssa ollut riitaa, josta anoppi suuttunut ja sitten hälle riittää pienikin kina isoksi loukkaukseksi?

Harvemmin kahden tai kolmen riidellessä yksi on täysin syytön, mutta niin voi tietty olla, että elät vähän outojen ihmisten keskellä ;).

Appi ja anoppi eivät ole tekemisissä keskenään.

Hmm...

Tässä yksi neuvo joka helpottaa niin sun oloa, kuin lasten oloa, kuin miehesi oloa, kuin appivanhempiesi oloa: TEHKÄÄ SOVINTO! Vaikka se vaatisi joustamista, tulisi nöyryytetty olo tai mitä tahansa, mutta ei se kiva ole riidoissa olla, kenenkään kanssa. Ja puhukaa selväksi, mitä saa ja mitä ei saa tehdä teillä ja teidän lasten kanssa. Ja sitten jos ei vieläkään toimi niin sitten miettikää sitä välimatkaa, mutta rauhan ihmisenä sanon että tehkää sovinto.

Alkuperäinen kirjoittaja nekku:
Hmm...

Tässä yksi neuvo joka helpottaa niin sun oloa, kuin lasten oloa, kuin miehesi oloa, kuin appivanhempiesi oloa: TEHKÄÄ SOVINTO! Vaikka se vaatisi joustamista, tulisi nöyryytetty olo tai mitä tahansa, mutta ei se kiva ole riidoissa olla, kenenkään kanssa. Ja puhukaa selväksi, mitä saa ja mitä ei saa tehdä teillä ja teidän lasten kanssa. Ja sitten jos ei vieläkään toimi niin sitten miettikää sitä välimatkaa, mutta rauhan ihmisenä sanon että tehkää sovinto.

Mielestäni aloitteen pitäisi tulla appivanhemmilta, koska hehän tässä törkeitä olivat. Ap taas ihan aiheesta sanoi ja oli kuitenkin jo jonkin aikaa kestänyt noita appivanhempien tyhmyyksiä nimien suhteen.

Mie pistin välit poikki miehen isän kanssa kun esikoinen oli vauva. Ko. henkilö ei ole nähnyt sen jälkeen esikoista, eikä koskaan muita lapsiamme. Eikä tule tapaamaankaan. Ja tämä sopii meille.

Ei sukulaisuuden takia pidä sietää ihmistä. Ja ap:n tapauksessa varmaan mies voi käydä lasten kanssa kylässä vanhemmillaan, jottei lasten ja isovanhempien välit katkea, mutta ei ap:n pidä väleissä olla appivanhempiensa kanssa, jos niin ei halua.

Hmm...

Miehen ja apen välit ei koskaan ole olleet läheiset. Heidän tähänastiset visiititkin ovat olleet harvassa ja lyhyitä.
Appi on aikoinaan kännipäissään hakannut vaimoaan. Ja uhannut miestäni tämän nukkuessa aseella. Joten tuskin tämä välirikko on suuri menetys.
Toisaalta voi olla ihan hyvä jos lapset eivät tapaa pappaansa. Pappa kuitenkin kohtelee tytärtämme eriarvoisesti. Ja tyttökin sen itse huomaa.
Onneksi lapsillamme on toiset rakastavat isovanhemmat =)

Kyllä olisi alkanut minuakin ärsyttää tuollainen käytös. Ja mikä puolustus ne erikoiset nimet on sille, että niitä ei muka tarvitsisi käyttää? Sittenkö olisi appiukon käytös vasta väärää, jos sanoisi Juhaa Mikoksi?

Hmm...

Miehen ja apen välit ei koskaan ole olleet läheiset. Heidän tähänastiset visiititkin ovat olleet harvassa ja lyhyitä.
Appi on aikoinaan kännipäissään hakannut vaimoaan. Ja uhannut miestäni tämän nukkuessa aseella. Joten tuskin tämä välirikko on suuri menetys.
Toisaalta voi olla ihan hyvä jos lapset eivät tapaa pappaansa. Pappa kuitenkin kohtelee tytärtämme eriarvoisesti. Ja tyttökin sen itse huomaa.
Onneksi lapsillamme on toiset rakastavat isovanhemmat =)

taitaa ollakin parempi ettette olisi tekemisissä apen kanssa; ties milloin vastaa harrastaa (aseleikit). Siinä voitte olla kaikki tulilinjalla joku kerta. Hui.
ymmärrän hyvin ettet halunnut enää nimi-asian edetä, vanhemmat päättävät itse lastensa nimet, muilla ei ole siihen sanomista. Ei taida ihan terve appi olla, kun ei ymmärrä käyttää annettuja nimiä. Johan siinä lapsetkin menee sekasin.
Eivätkö he ole itse ihmetelleet asiaa? Antaneet palautetta apelle?

Ymmärrän ap :hug: Miulla lapsosen mummi sieltä toiselta puolelta on tosi ärsyttävä. Toistaseks ei olla kun synnärillä nähty lapsen syntymän jälkeen, mutta jo siinä 20 minuutin vierailun aikana otti puheeks lapsen nimen ja kirjoitusasun ja alkoi esittää omia näkemyksiänsä asiasta aika ilkeellä tavalla (viittauksia siihen, etten osais tehdä omia päätöksiä, ja että joku muuko sen nimen keksi) mitenköhän menis keskustelu jos vielä sukunimi otettais mukaan? :'(

:hug: sinulle!

Mulla toimi anoppi-appisuhde erittäin hyvin, koska sitä ei ole. Mies on pannut välit poikki sinne suuntaan, ja ymmärrän sen oikein hyvin. Kyllä ihan hyvin pärjää ilman yhteyttä noihin, varsinkin kun on kiva ukki toiselta puolelta. Jossakin välissä oltiin yhteydessä (vuosia sitten) mutta se ei aiheuttanut kuin mielipahaa, kun koko ajan oli jotakin selviteltävää jne. Paljon helpompi näin sanon minä.

Lasken appivanhemmat vähän samaan pakettiin kuin puolisonkin. Eli joko tullaan toimeen tai ei tulla. Mun mies on mahtava tyyppi ja sen vanhemmat on tosi mahtavia. En osaa edes kuvitella että millasta se elo ihmisillä on, jotka ei tule toimeen appivanhempien kanssa. Jos ihmiset on niin törkeitä käytökseltään, niin miksi sun miehesi edes haluaa olla niitten kanssa tekemisissä?

Tästä syystä esim. mun miehellä ei ole appivanhempia :whistle:

Mä olen tässä nyt kuutisen vuotta koittanu päästellä toisesta korvasta pihalle appiukon muka vitsejä. Takasin jos koittaa sanoa, niin tekee niin, et ei kuuntele. Tuntuu aina, et puhun ihan harakoille..

Mut olkoon paska, mä tiedän tässä itse olevani aikuinen ja muutkaan ei appiukon käytöstä hyvällä katso.

Hmm...

On olemassa ihmisiä, joiden kanssa voi tehdä sovinnon ja yrittää puhtaalta pöydältä niin, että kumpikin osapuoli tosissaan yrittää tulla vastaan.

Sitten on ihmisiä, jotka tulkitsevat sovintoeleen niin, että he ovat taas voittaneet ja saaneet tahtonsa läpi, eivät mene itseensä, eivät tule vastaan ja vähän ajan päästä vain yltyvät, koska edelliselläkin kerralla toinen osapuoli "luovutti".

On olemassa sovintoja, ja "sovintoja". Ja sellaisiakin kannattaa toisinaan harkita pitkään ja hartaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Hmm...

On olemassa ihmisiä, joiden kanssa voi tehdä sovinnon ja yrittää puhtaalta pöydältä niin, että kumpikin osapuoli tosissaan yrittää tulla vastaan.

Sitten on ihmisiä, jotka tulkitsevat sovintoeleen niin, että he ovat taas voittaneet ja saaneet tahtonsa läpi, eivät mene itseensä, eivät tule vastaan ja vähän ajan päästä vain yltyvät, koska edelliselläkin kerralla toinen osapuoli "luovutti".

On olemassa sovintoja, ja "sovintoja". Ja sellaisiakin kannattaa toisinaan harkita pitkään ja hartaasti.

Ja sitten on olemassa ihmisiä jotka ei osaa puhua, eikä kuunnella..

Anopin suututin jo melkein 3 vuotta sitten. Eikä sen jälkeen ole käynyt kylässä.
Ja nyt sitten suututin apenkin.
Miten ihmeessä muut televat appivanhempien kanssa toimeen? Nielettekö tyynesti kaikki törkeydet mitä he sanovat? Vai annatteko takaisin?
Ihan kiva fiilis taas olla syntipukkina :ashamed:
Lapsetkin ihmettelee miksi toinen mummu ei käy koskaan. Ja nyt jatkossa miksi pappa ei tule kylään.
Mä varmaan kohta eroan koko ukosta, niin asia on sillä ratkaistu :(

Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Lasten vuoksi pidän hyvänpäivänvälit ja mies on aktiivisemmin yhteydessä vanhempiinsa kuin minä. Alussa loukkaannuin ja yritin ottaa hankalia asioita esiin, mutta välit lähestulkoon menivät. Sittemmin olen ajatellut, että mennään näin.

Nuo kaksi asiaa, olla huono äiti ja olla huono ihminen, vain kuuluvat yhteen. :hug: Eli olet ainakin siinä hyvä, että olet molemmissa huono. Josta seuraa loogisesti se, että et voi olla täysin huono missään. :D
:hug:

Minkäs sille voi, että maailma ei ole valmis paikka ja joutuu keskeneräisten luomusten joukossa pärjäilemään?

Faktahan on että vanhemmat päättää lasten nimet,oli ne sitten muiden mielestä vaikka kuinka ihmeelliset.Ja se asia kuuluu vain ja ainoastaan lapsen vanhemmille,ei mummoille,kummeille jne ja mun mielestä sitä päätöstä on kunniotettava.Meidän lapsilla on hyvät heidän näköiset nimet ja niillä heitä soisin myös kutsuttavan,lempinimi käy jos se on siitä nimestä väännetty,mutta Maijasta ei tule Seijaa,ei sitten millään.

No eipä noi perheen nimivalinnat isovanhemmille kuulu!
Kyllä jos he olisivat aidosti kiinnostuneita teistä ja varsinkin lapsenlapsistaan
niin kunnioittaisivat valintojanne.
Vaikkeivat ne heidän mieleen olisivatkaan.

Mä tiedän, että meidän molempien poikien nimet olivat aluksi "oudot" mun vanhemmille, mutta eivät he tehneet siitä mitään numeroa.
Tuskin enää itsekään muistavat että olivat ekaks vähän :o kun kuulivat nimet.

No jos lapsilla on jotkut ihan supererikoiset nimet, niin tavallaan ymmärrän appivanhempiasi. Heille voi olla tosi kova paikka, ettei lapsenlapsilla ole nimeä jonka myös he mieltäisivät ihmisen nimeksi. Mulla on itselläni erikoinen luontonimi ja tiedän että se oli aikoinaan hankala asia hyvin konservatiiviselle isoäidilleni. Mutta toi sukunimen vaihtaminen on kyllä todella tökeröä, koska sen he tekevät ilkeyttään.

Mä olen haukkunu appiukon pystyyn, mutta ei meidän välit siitä mitenkän muuttunu. Edelleen ne on asialliset ja tosipaikan tullen pyydetän ja sadaan apua. Kai ne sitten jotenkin hankalat on, kun arjessa ne on etäisen asialliset

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Ei ne ole mitään törkeyksiä sanoneet, niin että eipä oo tarvinnut mitään ihmeempää niellä. Ja silloin harvoin kun nähdään, mä osaan kyllä käyttäytyä.

niin osaan mäkin käyttäytyä, mutta jos appi ukko meinaa satuttaa mun lastani niin silloin mun ei tartte ostata käyttäytyä,
laitoin tän koska toi viimenen komentti suoraan sanottuna ärsytti ku alussa kerrot että ovat suht ok

Yhteistyössä