Selvittääkö nykyään kaikki tulevan lapsen sukupuolen etukäteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä taidan tosiaan olla dinosaurus (ikää 36v), kun en ole halunnut kummassakaan raskaudessa tietää etukäteen kumpi on tulossa. Nyt en ole raskaana, mutta jos vielä olisin en niin haluaisi tietää sukupuolta etukäteen.

Lääkäri kysyi molemmissa raskauksissa haluanko tietää sukupuolen. Halusin säilyttää yllätyksen synnytykseen. Olenko outo tapaus? :)

Et ole. :)
Meillä menee kaveripiirissä noin fifty-sixty. Itse halusin tietää, vaikka enhän sillä tiedolla mitään teekään. Varmaa kun se ei ole.
Jotenkin se teki raskauden minun kohdallani konkreettisemmaksi. Vaikea selittää.
T. Toinen dinosaurus rv 23

Mä en sen takia menisi 4D-ultraan, että saisin tietää. Esikoisesta en halunnut tietää ennen syntymää. Toisesta lapsesta kysyin rakenneultrassa, mutta sitä ei siinä näkynyt. Oli sitten yllätys sekin syntymäänsä asti.

No mä tiesin pomminvarmasti kumpi tulee kun oli tehty lapsivesipunktio. Halusin palavasti tietää saanko tytön, ja en sitten saanut. Olin niin jotenkin ajatellut että tyttö tulee etten osannut sitten puhelimessa sanoa kuin ai jaa, poika, no sepä kiva.
Kai sitä aina on ollut ja tulee olemaan ihmisiä jotka haluaa "säilyttää yllätysmomentin" synnytykseen asti, kukin tyylillään.

Minä halusin tietää kumpi meille tulee, vaikkei sillä ole merkitystä!
Jokainen varmasti toivoo sitä tervettä lasta kuten mekin!
Mun mielestä jokaisen oma asia haluaako sukupuolen tietää etukäteen, eihän se kuitenkaan ihan kirkossa kuulutettua yleensä silti ole! :)
Ja mun mielestä se ei poista jännitystä syntymästä vaikka sukupuolen tietää etukäteen :)

:wave: Sama täällä en ole kummassakaan raskaudessa halunnut tietää sukupuolta etukäteen-mun mielestä se on täysin yhdentekevää ja kaikki selviää kuitenkin aikanaan synnytyksessä.

Kaikki nää "syyt" et voi sisustaa etukäteen tietynväriseks tai myydä vanhat kamat jos ne on ollu toisen sukupuolen "värejä"..ym. mutta älkää nyt suuttuko tää on vaan mun mielipide.

mutta olen kovasti miettiny sitä että haluaisinko tietää sukupuolen vai enkö?

Toisaalta olis kiva jänskätä loppuun asti tai toisaalta taas jos ottas selvää ja pitäski vaan salassa muilta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Tämän nelosen kohdalla tein poikkeuksen ja todellakin halusin tietää sukupuolen etukäteen, ennestään meillä on kolme poikaa ja kiinnosti jatkuuko samalla linjalla. =)

No miten kävi, tuliko tyttä vai poika?? Nimimerkillä Utelias:)

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGonagall:
Meillä synty kaveriporukkaan vajaas 2 vuodessa 3 lasta. Yhdestä tiedettiin etukäteen kumpi tulee, kaks sit odotti synnärille asti.

Itse tiesin, mutta ystävilleni en kertonut tietäväni =) Näin vältyin turhilta tivaamisilta...

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
täälläpäin ei kerrota että ei tehdä abortin väärän sukupuolen takia

Eipä meilläkään kerrota, eikä ole kerrottu yhdessäkään raskaudessani. Eli tarvis lähteä kauemmas ja maksaa 4D.stä, mutta ihan sitä en taida sukupuolen selvittämisen vuoksi jaksaa tehdä. Jos normaalisti kerrottais, ottaisin kyllä selville;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ???:
täälläpäin ei kerrota että ei tehdä abortin väärän sukupuolen takia

Eikä yksityinenkään kerro? Siis hyvä jos ei kerrota, jos siellä tosiaan tehdään abortteja sukupuolen takia.

Meilläkään ei kerrota samasta syystä, kiitos maahanmuuttajien... ainakin tuo on joskus syyksi sanottu, että kertominen on kielletty.

Yhteistyössä