Miltä tuntuu tietää tulevan lapsen sukupuoli? useamman lapsen äidit huhuu :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eebbaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eebbaa

Vieras
Odotan viidettä lastani.
En ole koskaan saanut tietää tulevan lapsen sukupuolta.

Ekan kanssa ei sellaisia oikein edes kerrottu.
Tokan kanssa Kättärillä oli isot plakaatit, että sukupuolta ei kerrota.. paitsi sitten pari viikkoa ennen LA kokoarviossa lääkäri kysyi, että tiedänkö kumpi tulossa, vastasin että en, mutta en enää tässä vaiheessa haluakkaan tietää...
Kolmannen ja neljännen kanssa kysyin useammassakin ultrassa(käyn normaalia useammin ultrassa koska lapset on ollut isoja syntyessään..) että näkyisikö sukupuolta... ei näkynyt, aina sellaisessa asennossa....

Nyt viidennessä raskaudessa ei tässäkään ole näkynyt sukupuolta.. seuraava ultra rv36 ja silloin en enää halua tietää..

Olisin vain mielenkiinnosta halunnut tietää miltä tuntuu odottaa tyttö/poikaa.

Sinä kuka olet kokenut raskauden ilman tietoa sukupuolesta ja toisen raskauden niin että olet tiennyt kumpi tulee. Miltä se tuntuu?

Minulle sanottiin rv 21+0 että sieltä on tulossa tyttö, ''olikohan tutkijassa vikaa'', viikolla 25+0 edelleen tyttö ja 28+0 viikolla poika. Sieltä pullahti lopuksi poika. Oli tullut hankittua kaikkea tytökrääsää, myytin pois ja poika kamoja. Tyttöä toivottiin, mutta ei poikakaan haitannut menoa. Kun poikaa alkoi odottamaan aloin itsekseni pohtimaan, että mitä tuleman pitää ja miten keskustella asioista?. Poika on nyt 4 vanha ja pikkusisko pitäisi syntyä joulukuussa, uudet kujeet taas joulukuussa. Kylläse sillä tavalla on mukava tietää niin osaa miettiä eteenpäin tulevaa

mulle ekasta kerrottiin että tod.näk. tyttö rakenneultrassa ja se vahvistui sitten muutamaa viikkoa ennen synnytystä.

nyt tässä toisessa näkyi rakenneultrassa ihan selvästi pippeli, saa nähdä pitääkö paikkansa kun tässä, toivottavasti, lähipäivinä syntyy.

eli oon tienny molemmista ja onhan se kiva tietää niin nytkin ehti vähän hankkia poikien vaatteita ym. valmiiksi kun esikoiselta on tyttöjuttuja kaikki...

Molempia lapsia odottaessa minulta otettiin lapsivesipunktio, joten 100 % tieto oli tarjolla ja sen tiedon myös mielellämme otimme vastaan.

Monet eivät halua tietää, mutta me koimme sen niin, että tämä tulokas oli jo niin voimakkaasti läsnä, muuttamassa meitä, ja jo tulollaan muuttunut perheenjäseneksi, että tavallaan olisi hassua olla ottamatta vastaan hänestä tietoa, joka kuitenkin on oleellinen osa ihmistä.

Ensimmäinen oli poika. En nyt oikestaan tiedä, minkälaista oli odottaa poikaa. Siinä oli isoja verenvuotoja, keskenmenon uhkaa, verenpainetta sun muuta tärkeämpää. Kieltämättä olin iloinen pojasta, koska olen aina ajatellut olevani poikien äiti, ja kelpasi se poika miehellekin.

Toinen oli tyttö, kun isoveli oli jo 6 v. Siinäkin oli isoja komplikaatioita v28 jälkeen, joten taas meni jännätessä, että tuleeko syliin yleensä mitään. Mutta oli se ajatusmaailma erilainen. Sitä ihmetteli, että minkälainen semmoinen 'tyttö' otus on, kun oli niin poikamaailmaa elänyt. Koska en itsekään mikään kunnon tyttö ole ollut, niin koko tyttöjuttu oli hauska ja omituinen ja jännittävä. Mies oli unelmoinut pienestä tytöstä (itse mies, vain veljiä, serkkuina vain poikia, ei suosittu tyttöjen keskuudessa kouluaikoina), joten hän oli ihastuksissaan ja ihmeissään, ja olin onnellinen voidessani (mahdollisesti) tarjota hänelle tyttären.

Siitä pos raskaustestistä lähtien vauva on jotain sukupuolta ja sillä on jonkinlainen vaikutus myös muuhun perheeseen joka tapauksessa.

Miksei tähän ketjuun saa vastata yhden lapsen äidit? Onko se jotenkin eri asia sen vauvan sukupuolen tietäminen, jos on useampi lapsi? Ei ymmärrä.

Minusta oli itsestään selvä juttu, että jos kerrotaan, niin otetaan selvää. Tekee minusta jotenkin konkreettisemman siitä asiasta. Ja rakenneultrassa annettu tieto piti paikkansa.

hankintojen kannalta se on hyvä asia ja miehelle oli iso asia kuulla 4nenen olevan poika kun oli sitä niin kauan odottanut vaikka tyttäriämmekin on kovasti rakastanut ja rakastaa mutta kai sitä mies osaa jakaa miesten jutut pojan kanssa....kyllä se vähän oli hyvä tuossa kokoarviossakin kun pojat on keskim 200g painavampia ku likat ja meidänkin poika sitte 38 +3 painoi syntyessään 5075g että iso poika oli vaikka onnellisesti syntyikin alakautta.kyllä minä tykkäisin tietää kumpi on tulossa vaikka en enää lapsia saakaan....

Ekassa en tiennyt, mutta vikassa ultrassa olin näkevinä pippelin ja ultraaja käänsi äkkiä ruudun pois. Raskaus aika oli helppo-

Tokaa odottaessa tieisn olevani raskaana jo ennen testiä, koska oli jatkuvaa kuvotusta ja oksensinkin ekat 4kk... Ultrassa siis kysyttiin tavallaan varmennukseksi että onko tyttö kun odotus jo niin erilainen.

Musta oli kiva kertoa esikolle loppu vaiheessa, että saa siskon.

Mulla mennyt aika samalla tavalla kuin sinulla. Neljä ensimmäistä raskautta asiasta ei edes puhuttu, ja muistan juurikin nuo kieltolaput Kättärillä. Viidennestä sain tietää yliaikaiskontrollissa, että poika on tulossa. Silloin se tieto ei juurikaan ehtinyt vaikutta kun vauva sitten syntyi muutaman päivän päästä.

Kuudennessa raskaudessa sain tietää rv 26, että poika on tulossa. Kyllä se mielestäni vaikutti niin, että vauva oli jotenkin "tutumpi". Nimi oli jo valmiina, ja aina puhuttiin Väinöstä eikä vauvasta.

Seitsemännessä raskaudessa halusin sitten tietää sukupuolen, ja yllätys oli, kun lääkäri sen rakenneultrassa kertoikin ilman kysymistä. Jopa heillä oli siellä papereissa eri taulukot tyttö-ja poikasikiöille.

Viimeksi muokattu:
Täytyy sanoa, ettei se sen kummemmalta tunnu, vaikka tietää etukäteen. Esikoisesta en ole tiennyt, kahdesta muusta olen tiennyt sukupuolen varmuudella. Uskaltaa ehkä ostaa uusia vaatteita juuri tiettyä sukupuolta ajatellen :D

Yhteistyössä