Selviäisikö miehesi vastasyntyneen kanssa jos kuolisit?

  • Viestiketjun aloittaja Madma
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä selviäisi. Siinäkin tilanteessa että meille nyt tulisi viides lapsi, eli hänelle jäisi se vastasyntynyt ja 4 isompaa lasta. Ohjeita varmaankin tarvitsisi kokeneemmilta (neuvola, vanhemmat, lapsiperhekaverit) vauvan ruokamääriin, mutta luulisin että kaikki muu sujuisi.
 
tositarina
Minä meinasin kuolla heti synnytyksen jälkeen verenmyrkytykseen ja munuaistulehdukseen. Olin 3 viikkoa teholla sairaalassa ja vallan mainiosti mies pärjäsi kotona vauvan kanssa ilman apuja. Eka lapsi oli meille ja ilman minkäänlaista valmennusta ja sossun tätejä sai mies pidettyä tytön hengissä ja hyvinvoivana. Ei kyllä käyny mielessäkään etteikö pärjäis tai että ois lapsi pitänyt sen takia antaa pois!
 
mammaliii
Ihan varmasti selviäisi.. Henkisesti vois tosiaan olla raskasta kun on juuri menettänyt yhden rakkaistaan, mutta voisin vannoa että mies selviäisi jopa paremmin kuin minä siinä tilanteessa, että mies kuolisi juuri kun vauva on syntynyt.. Mutta esikoistakin alusta asti hoitanut ihanasti, vaipanvaihdot oli aina miehen hommia ja miehen hetki vauvan kanssa..
 
Pärjäisi kait, kun on pärjättävä. Voisin silti uskoa että anoppini täällä kovasti olis tekemässä kaikki "taloustyöt" . :D Onhan se silti onni että on joku verkosto, jos näin jostain syystä käykin. Koskaan ei voi tietää... :/
 

Yhteistyössä