Selviäisikö miehesi vastasyntyneen kanssa jos kuolisit?

  • Viestiketjun aloittaja Madma
  • Ensimmäinen viesti
H
Niin no toisaalta kun on jo ennestään lapsia niin ehkä sillon mies jopa paremmin pärjäis, kun että eka vauva eikä ollenkaan kokemusta vauvan hoidosta, ja jos ei tosiaankaan mitään tukiverkostoa vaan ihan kahden vaan vauvan kanssa niin vaikeaa varmaan ois. Meidän tapauksessa kun meillä ennestään kuusivuotias tytär ja jonkinlaista tukiverkkoakin löytyy, niin kai se mies jotenkin pärjäis.
Luulen kyllä että mies yksin vauvan kanssa sais paremmin apua sukulaisilta ja yhteiskunnalta
kun nainen yksin vauvan kanssa.
 
Madma
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kyllähän monet naisetkin joutuvat hoitamaan vauvansa ihan 100% yksin.
Kyllä niitä äitejä on aika vähän, yleensä on kuitenkin sukulaisia tms. jonkinlaisena apuna.
Tässäkin ketjussa moni sanoo että pärjäisi mutta pitäisi muuttaa lähemmäs sukulaisia, anoppilaan tms. Jos sellainen vaihtoehto olisi niin miksipä ei meilläkin mies pärjäisi.

Sitäkin joku sanoi että esikon kanssa ei ehkä olisi pärjännyt, kakkosen kanssa jo pärjäisi. Eli on jo kokemusta. Meillä kyseessä on miehen ensimmäinen.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Madma:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kyllähän monet naisetkin joutuvat hoitamaan vauvansa ihan 100% yksin.
Kyllä niitä äitejä on aika vähän, yleensä on kuitenkin sukulaisia tms. jonkinlaisena apuna.
Tässäkin ketjussa moni sanoo että pärjäisi mutta pitäisi muuttaa lähemmäs sukulaisia, anoppilaan tms. Jos sellainen vaihtoehto olisi niin miksipä ei meilläkin mies pärjäisi.

Sitäkin joku sanoi että esikon kanssa ei ehkä olisi pärjännyt, kakkosen kanssa jo pärjäisi. Eli on jo kokemusta. Meillä kyseessä on miehen ensimmäinen.
Kaikilla yksinhuoltajanaisilla ei ole mitään tukiverkostoja ja silti pärjäävät. En oikein ymmärrä, että antaisi oman lapsen adoptioon sellaisen syyn takia.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Millä tavalla nainen osaa hoitaa vastasyntynyttä paremmin? Ei kaikilla naisilla ole kokemusta ennestään vauvoista.
Se kuuluisa äidinvaisto?
Ei sellasta ole. Isät osaa ihan yhtä hyvin, jos vaan annetaan ja jos ne vaan viittii.
 
jos mä nyt jäisin vastasyntyneen kans yksin jos mies kuolis niin apua tarttisin! henkisesti olisin niin rikki et yksin en pärjäis ja enkä kyllä jäiskään. tukiverkko vaikka on kaukana niin ne tulis lähemmäs
 
gg
Alkuperäinen kirjoittaja Madma:
Tämän sikainfluenssan myötä on juteltu miehen kanssa mitä jos kävisi niin että kuolisin synnytykseen/heti synnytyksen jälkeen vaikkapa sikainfluenssaan tai johonkin muuhun, kuinka mies selviäisi ihan vastasyntyneen kanssa..

No meillä on mies tullut siihen tulokseen että ei selviäisi, nähtävästi vauva menisi adoptioon. Syynä tähän on se että meillä ei ole mitään tukiverkostoa, ei sukulaisia tai tuttavia joilta voisi apuja saada ja ihan yksin joutuisi vauvan hoitamaan.
Täytynee koettaa pysytellä hengissä..
Tämä on luonnollisesti täysin kuvitteellinen tilanne, mutta vastaan, että mies selviäisi vastasyntyneen kanssa. En siis ole edes raskaana nyt (enkä aio enää koskaan ollakaan). Meillä on jo kolme lasta, joita mies on hoitanut tosi paljon ja ollut myös vanhempainvapaalla nuorimman kanssa. Lisäksi meidän turvaverkko on kunnossa. Mies siis selviäisi vastasyntyneen kanssa. Sen sijaan miehen jaksaminen teinien kanssa voisi olla koetuksella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Millä tavalla nainen osaa hoitaa vastasyntynyttä paremmin? Ei kaikilla naisilla ole kokemusta ennestään vauvoista.
Se kuuluisa äidinvaisto?
Ei sellasta ole. Isät osaa ihan yhtä hyvin, jos vaan annetaan ja jos ne vaan viittii.
Varmasti isätkin osaa, mutta se on varmasti aluksi enemmän tiedollista kuin hormonisekamelskaan joutuneella juuri synnyttäneellä äidillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Madma:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kyllähän monet naisetkin joutuvat hoitamaan vauvansa ihan 100% yksin.
Kyllä niitä äitejä on aika vähän, yleensä on kuitenkin sukulaisia tms. jonkinlaisena apuna.
Tässäkin ketjussa moni sanoo että pärjäisi mutta pitäisi muuttaa lähemmäs sukulaisia, anoppilaan tms. Jos sellainen vaihtoehto olisi niin miksipä ei meilläkin mies pärjäisi.

Sitäkin joku sanoi että esikon kanssa ei ehkä olisi pärjännyt, kakkosen kanssa jo pärjäisi. Eli on jo kokemusta. Meillä kyseessä on miehen ensimmäinen.
Kaikilla yksinhuoltajanaisilla ei ole mitään tukiverkostoja ja silti pärjäävät. En oikein ymmärrä, että antaisi oman lapsen adoptioon sellaisen syyn takia.[/quote]

Tätä kohtaa en minäkään ymmärtänyt :eek: Aika järkyttävää itseasiassa, miksi sitten tekee lasta ylipäätään, jos kokee ettei sen kanssa pärjäis.
 
todellakin selviäisi,ekan viikon synnytyksen jälkeen mä vaan makasin sängyssä ja imetin, mies hoiti kaiken muun: kodin, vauvan vaipanvaihdot, kylvetykset, nukuttamiset. Olin niin kipeä, ettei voinut istua, seistä eikä kävellä, joten oltiin vauvan kanssa molemmat täyshoidolla :D Ja hienosti mies homman hoiti, en mä toki sitä epäillytkään. Hyvä isä ja mies on :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Madma:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kyllähän monet naisetkin joutuvat hoitamaan vauvansa ihan 100% yksin.
Kyllä niitä äitejä on aika vähän, yleensä on kuitenkin sukulaisia tms. jonkinlaisena apuna.
Tässäkin ketjussa moni sanoo että pärjäisi mutta pitäisi muuttaa lähemmäs sukulaisia, anoppilaan tms. Jos sellainen vaihtoehto olisi niin miksipä ei meilläkin mies pärjäisi.

Sitäkin joku sanoi että esikon kanssa ei ehkä olisi pärjännyt, kakkosen kanssa jo pärjäisi. Eli on jo kokemusta. Meillä kyseessä on miehen ensimmäinen.
Kaikilla yksinhuoltajanaisilla ei ole mitään tukiverkostoja ja silti pärjäävät. En oikein ymmärrä, että antaisi oman lapsen adoptioon sellaisen syyn takia.
niinpä. miehet osaa hoitaa lasta ihan siinä missä äitikin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
todellakin selviäisi,ekan viikon synnytyksen jälkeen mä vaan makasin sängyssä ja imetin, mies hoiti kaiken muun: kodin, vauvan vaipanvaihdot, kylvetykset, nukuttamiset. Olin niin kipeä, ettei voinut istua, seistä eikä kävellä, joten oltiin vauvan kanssa molemmat täyshoidolla :D Ja hienosti mies homman hoiti, en mä toki sitä epäillytkään. Hyvä isä ja mies on :heart:
Näin muuten meilläkin oli, mies hoiti täysin mun, vauvan, esikoisen sekä kodin, kun mä oin viikon synnytyksen jälkeen melko pahassa jamassa 40 asteen kuumeessa tulehduksen kourissa, enkä päässyt yksin edes suihkuun.
 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja Madma:
Tämän sikainfluenssan myötä on juteltu miehen kanssa mitä jos kävisi niin että kuolisin synnytykseen/heti synnytyksen jälkeen vaikkapa sikainfluenssaan tai johonkin muuhun, kuinka mies selviäisi ihan vastasyntyneen kanssa..

No meillä on mies tullut siihen tulokseen että ei selviäisi, nähtävästi vauva menisi adoptioon. Syynä tähän on se että meillä ei ole mitään tukiverkostoa, ei sukulaisia tai tuttavia joilta voisi apuja saada ja ihan yksin joutuisi vauvan hoitamaan.
Täytynee koettaa pysytellä hengissä..
Ennemmin lapsi adoptioon kun hankkimaan sitä tukiverkostoa vaika viranomaisten avustamana?

No kukin tyylillään. Ilmeisesti sinäkin antaisit lapsen adoptioon jos mies kuolisi/ teille tulisi ero, koska ilman tukiverkostoa joutuisit yksin hoitamaan?
 

Yhteistyössä