Selkäsaunasta vetoa - Olisitko rehellinen

• Viestiketjun aloittaja Riikka
  • Ensimmäinen viesti
Riikka
Alkuperäinen kirjoittaja Helppo se on sanoa:
En usko, että läheskään kaikki, jotka vannovat rehellisyyden nimeen olisivat luitenkaan sitten tosipaikan tulleen valmiita ottamaan selkäsaunaa vastaan. Ihan varmasti ainakin pohtisivat täsmälleen samaa asiaa.
Tätä epäilen kyllä minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Helppo se on sanoa:
En usko, että läheskään kaikki, jotka vannovat rehellisyyden nimeen olisivat luitenkaan sitten tosipaikan tulleen valmiita ottamaan selkäsaunaa vastaan. Ihan varmasti ainakin pohtisivat täsmälleen samaa asiaa.
Tätä epäilen kyllä minäkin.
No pitääkö sitten "sitoutua" tuollaisiin lapsellisiin vetoihin :headwall:

minä olen saanut
Remmistä, vitsasta, hiusharjasta, puukengästä. Noilla nyt ainakin selkääni aikoinaan saanut. Ja sitähän se juuri tarkoittaa ap:nkin kohdalla, että polvien päälle poikittain ja peppu punaiseksi.

sopimus on sopimus
Jos täälaista olisin mennyt sopimaan ja vannomaan, niin kyllä antaisin selkään. Pitäisi tietysti olla valmis myös sitten itse ottamaan selkäsauna, jos itse olisi mokannut.

Puukenkä kuulostaa
Alkuperäinen kirjoittaja minä olen saanut:
Remmistä, vitsasta, hiusharjasta, puukengästä. Noilla nyt ainakin selkääni aikoinaan saanut. Ja sitähän se juuri tarkoittaa ap:nkin kohdalla, että polvien päälle poikittain ja peppu punaiseksi.
aikamoiselta rangaistukselta, tosin en ihmettele kun muistelee 80-luvun alkua, kun kaikilla oli aina puukengät jalassa. Ainakin meidän perheessä oli ja varmaan se oli siitä sitten helppo ottaa jalasta ja antaa selkään.

Noh... varsinaiseen kysymykseen vastaamatta...
Mietin vaan, että väkivallan pelko tuskin on paras muusa tupakoinnin lopettamiseen. Eikä tuo veto hommakaan taida paras vaihtoehto olla.
Kyllä se halu pitää itsestään löytyä. Oma taistelu, joka pitää jokaisen itse voittaa.

Mitä itse...
Alkuperäinen kirjoittaja Puukenkä kuulostaa:
Toi olisi kyllä oikeasti aika inhottava tilanne varsinkin, jos kaveri sitten tosissaan antaisi kunnon selkäsaunan.
Toisaalta, jos on hyvä kaveri ja päätöksen todella oli tarkoitus pitää, niin selkäsaunan antaminen olisi vähän niinkuin pakko. Sopimus on sopimus sitten myös siltä kantilta katsottuna.

Yhteistyössä