selkä kipeä-saako mistään apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argghh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

argghh

Vieras
Nyt on taas selkä niin kipeä etten saa nukuttua. Kunpa olis vaan "tavallisen"
kipeä kuten yleensä, mutta nyt mua stressaa.
Juhannus tulossa ja piti lähteä matkalle.
Saako tänään enää mistään apua selkävaivaan?
Vielä päivällä olis aikaa, ip lähdetään jos lähdetään matkalle.

Stressaa ja ahdistaa kun en tiedä minne/kelle soittaisin?

Kokemuksia?

Juimii ja kiskoo toiselta puolelta. Se ei ole pelkästään lihasperäistä
kuten tk-lääkäri väittää. Se kipu menee pakaraan saakka lonkasta.

lääkärille, ja koita "jumpauttaa" selkääsi ota luudanvarsi ja pistä käsillä se tuonne olkapäiden taakse vaakasuorassa asennossa silloin keppi ja tee "pyörivää" liikettä. :) vähän hellittää.

Oon käyny kolme kertaa jo lääkärissä, eivät tee mitään muuta kuin lääkereseptin antavat.
Se vaiva on tuolla alaselässä, lähellä lonkkaa, mutta vain toisella puolella.
Kehtaanko vielä tänään kysellä aikoja jonnekin hoitopaikkaan?
tuskallista kun tuo juhannus tulee tuohon väliin!

mä kyllä sain pari viikkoa sitten pe ajan lääkäriin tunnin päähän, on siis ihan tuurista kiinni. Kuvattiin samalla ja vimppa viikolla sain diagnioosinkin ja respetin kouraan ja lähetteen fysioterapiaan. Minulla löytyi selkeä syy rangasta, sinulla kuulostaa just mitä muut jo sanoikin eli iskias vaivaa. Tarviit todellakin nyt alkuun kipulääkettä, eli soita ihmeessä ja yriitä saada aika.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en usko että on iskiasta, se kipu ei mene jalkaan saakka. Vaiva on ristiselän vieressä
ja säteilee kylkiin. En voi kantaa mitään painavaa, siitä pahenee.

ei se aina jalkaan asti säteile, voi toki olla ihan vain noidan nuolikin, mutta sama juttu eli lääkettä tarvii ja varmaankin paria eri jopa. Mutta me täällä mitää lääkeräitä olla ja osata auttaa, soita ja varaa aika yksityiseltä tai julkiselta.

Yleensä noihin selkä ym. vaivoihin ei oo sellaista hokkus-pokkus-hoitokeinoa, vaan ne prosessit ovat pidempiaikaisia hoidettavia... eli en usko, että juhannukseksi ehdit saada juurikaan muuta kun särkylääke- ja mahd. jotain lihaksistoa rentouttavaa lääkitystä.

Hieronta ja / tai fysioterapia voisivat auttaa, mutta nekin vaativat useampia käyntikertoja, kerta ei tunnu vielä missään.

Musta tuntuu että vaivani on syntynyt kantamisesta, kun olen retuuttanut kauppakasseja
maalla pari kilometriä ja täällä kaupungissakin. Selässä jokin on mennyt vikaan eikä tokene
itsestään.
Otan nyt yhteyttä sähköpostilla yhteen tyyppiin ainakin ja katson saanko vastausta.
Tietysti lääkettä oon jo ottanut.

Laitan tekstarin yhdelle hoitoihmiselle, jos pääsen, menen.
Se on kumma ainakin itselläni kun en tee mitään, sitten vasta kun vaiva
on tarpeeksi kamala ja stressaava, alan toimia!!
Juhannuksen tulo stressaa, silloinhan ei voi oikein tehdä mitään
kuin syödä lääkettä...

Se on totta, yksityisellä tutkivat. Nyt olis ollu kiva kun olis saanu ihan konkreettista
apua, kyselen vielä. Tuolla maalla kun ei niin paljon ole mahdollisuuksia sitten taas..

Yhteistyössä