Selittämätön kipu pohkeessa

• Viestiketjun aloittaja "Tähtipöly"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Eikö tuollaisissa tapauksissa saa taksimakun kelasta takaisin tai jotain vastaavaa? Voi olla, että joudut menokyydin maksamaan ja hakemaan itse kelasta, mutta paluukyytiä varten saat jo lääkäriltä lapun taksikuskia varten, että taksi hakee kyydin hinnan kelalta. Joku tällainen systeemi on olemassa ja varmaan ne taksikeskuksessa osaa selittää sen oikein. :) Jos ei rahaa ole latin latia niin voiskohan vaikka joku naapuri lainata taksikyydin hinnan hätätapauksessa? Yksi vaihtoehto on toki ambulanssi! Senkun soitat hätäkeskukseen, kyllä toi sen verran huolestuttavaa on.

"Sirkkeli"
Meidän sairaalassa kun ovat sitä mieltä, että aivan hyvin voi vaikka itse autolla ajaa, jos epäilee tulppaa koivessa. En tiedä mitä ne hälytyskeskuksessa on mieltä asiasta. Mutta joo, menee kaks sekuntia, kun tulppa on jalasta mennyt keuhkoihin. Siis sitten ku se lähtee liikkeelle. Siinä sitä on hyvä mahdollisuus päästä hengestään. Ja useimmiten pääseekin.

AP.
[QUOTE="Vieras";28734081]Eikö tuollaisissa tapauksissa saa taksimakun kelasta takaisin tai jotain vastaavaa? Voi olla, että joudut menokyydin maksamaan ja hakemaan itse kelasta, mutta paluukyytiä varten saat jo lääkäriltä lapun taksikuskia varten, että taksi hakee kyydin hinnan kelalta. [/QUOTE]

Eipä auta takaisinmaksut, kun lompakossa on 5senttiä. Ja nähtävästi ei ole edes puheaikaa soittaa taksia, acutaan kyllä sain soitettua. Sisko miehensä kanssa asuisi tuossa vieressä, mutta mies kuulemma liian väsynyt ajamaan...

"jooo"
Eipä auta takaisinmaksut, kun lompakossa on 5senttiä. Ja nähtävästi ei ole edes puheaikaa soittaa taksia, acutaan kyllä sain soitettua. Sisko miehensä kanssa asuisi tuossa vieressä, mutta mies kuulemma liian väsynyt ajamaan...

AIKUISET IHMISET ja puheaikaa ei ole.. hei haloooooooo!!!! :O
Koska vaan voi sattua ja mitä..

Pakko olla nyt provo ja huono sellainen!!!

Suututtaa ihmisen typeryys ja leikkiminen hengellään!!!!!!!!!!!! :(
soita ambulanssi .. siihen et tartte sitä HEMMETIN PUHEAIKAA!!!

"Sirkkeli"
Nyt jos et provoile, niin oikeasti soita vaikka se ambulanssi. Itselläni on kulkeutunut jalasta veritulppa keuhkoihin. Voin kertoa, että siinä on pelleilyt loppu. Jos selviit hengissä, niin on helvetin tuskalliset päivät happimaski naamalla yrittää tukehtua kuoliaaksi.

AP.
Siskolla ei korttia.
Acutaan sain soitettua joo, taksiin tai numeropalveluun kun yrittää soittaa, niin huutaa vain varattua

Aikuiset ihmiset eikä puheaikaa! Aikuinen ihminen, joka on työkyvytön ja elää kirjaimellisesti kädestä suuhun... Jos saldo on loppu, niin se on loppu.

kfkfkf
Siskolla ei korttia.
Acutaan sain soitettua joo, taksiin tai numeropalveluun kun yrittää soittaa, niin huutaa vain varattua

Aikuiset ihmiset eikä puheaikaa! Aikuinen ihminen, joka on työkyvytön ja elää kirjaimellisesti kädestä suuhun... Jos saldo on loppu, niin se on loppu.
Tuossa tilanteessa voit oikeesti soittaa sen ambulanssin, ei ne sua pillit päällä mihkään oo viemässä. Onhan niitä soiteltu jos minkäkin syyn takia. Pelastajat sarjassa mm lapsella helmi nenässä ni soitettiin ambulanssia. Tuo ei ole edes mikään turha syy, vaaan ihan oikea syy jos ei ole rahaa yhtään. Sit on myöhäistä jos se menee keuhkoihin, nyt sille voidaan vielä tehdä jotain

"Sirkkeli"
Sä kun lähet sieltä kakkoskerroksesta alas pomppimaan kyytiin jonka mahdollisesti saat, niin voi tulppa olla jo keuhkoissa ennen kuin ehdit ulko-oven avata. Ja tarkoitan nyt sitä sun omaa asunnon ovea.

provoko
Minusta tuntuu että tämä on provo. Jos ap alkoi testaamaan että väitetäänkö noilla oireillakin täällä luulosairaaksi kuten täällä kaikkia, vai mitä tapahtuu. Ja nyt sitten testaa että välittääkö ne ihmiset yhtään meneekö se lääkäriin vai ei. Oikeasti sillä ei ookaan mitään vikaa

AP.
Kävelin taksitolpalle ja yritin tilanteen selittämällä saada kyytiä laskulle... Tuloksetta. Hätäkeskuksesta sanottiin, että tilanne ei ole niin akuutti, että ambulanssia tarvisi, koska pystyn vielä kävelemään. Kehottivat hommaamaan muun kyydin tai odottamaan aamuun, että tk aukeaa...

"Sirppu"
Tää ketju kyllä huutaa provoa, mutta jos sellainen ei ole, niin ihmettelen kyllä perheen välittämisen tasoa. Siskon mies ei jaksa lähteä kuskaamaan, ja kukaan ei tarjoudu maksamaan/järkkäämään kyytiä. Aikamoista. Itse olen kyllä vissiin sen verran ONNEKAS, että saisin ei-niin-hyvän-kaverinkin yöllä kyydittämään mut sairaalaan jos tarve tulisi.

"keh"
Oli provo tai ei, niin on kyllä pakko puuttua tuohon asperiinin ottoon. JOS jalassa on veritulppa, niin silloin pahinta mitä voi tehdä, on tuon asperiinin otto. Tulppa saattaa lähteä liikkeelle sen voimasta ja silloin on tosiaan leikki kaukana.

Mulla on ollu kolmeen otteeseen tulppa pohkeessa, olin silloin noin parikymppinen nuori eli kyllä senkin ikäisellä noita tulppia esiintyy.

"..."
Ilmeisesti näin nuorella (22v) veritulppa olisi äärimmäisen epätodennäköinen. Viittasivat, että varmaan lihaskramppi/hermo jumissa tjsp.
Kyllä tämä ja se, etteivät muka hätäkeskuksesta lanssia laita paljastavat koko homman provoksi.. Ei se veritulppa ikää katso jos muuten alttius siihen..ikä on vain yksi tekijöistä. Ja taas olisivat terveyskeskuksessakin oikeassa jos sulle tupakoinnista motkottaisivat (lisää meinaan aikalailla tuota tulppariskiä! Varsinkin jos siihen päälle vielä käytössä hormonaalinen ehkäisy)

Ilmeisesti näin nuorella (22v) veritulppa olisi äärimmäisen epätodennäköinen. Viittasivat, että varmaan lihaskramppi/hermo jumissa tjsp.
Näin mullekin sanottiin. Olin 20 tuolloin. Lääkäri epäili, että olisi vain lihaskramppi ja minulla matala kipukynnys. Onneksi isäni oli lääkärissä mukana ja vähän ärähti. Lääkäri laittoi sitten nyrpeänä lähetteen ultraan keskussairaalaan. Mutisi vielä lopuksi, että tuskin siinä mitään on. Veritulppahan se oli. Ja kokemuksesta voin sanoa, että ei kannata leikkiä tuon asian kanssa. Jos lääkäriin on päästävä, niin käyt vaikka yksitellen joka naapurin oven takana tai mitä ikinä teetkään, kunhan hommaat sen kyydin jostain.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä