Selittäkääpäs te uskovaiset

  • Viestiketjun aloittaja Liikaa aikaa
  • Ensimmäinen viesti
Liikaa aikaa
Tulin miettineeksi että miten pelastuvat ne ihmiset jotka elivät maapallolla ennenkuin Raamattua oli edes aloitettu kirjoittamaan? Nehän eivät vielä olleet kuulleet Jeesuksesta.

Tai sitten ne ihmiset jotka elivät kun Raamatun kirjoittaminen oli vielä kesken. Eiväthän he saaneet sitten kaikkea tarpeellista informaatiota.

 
Liikaa aikaa
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ellen väärin muista, niin ne, jotka eivät olleet vielä kuulleetkaan Jeesuksesta, pelastuvat silti.
Eikö se ole vähän epäreilua? Pelastuvatko sitten nekin kansat jotka eivät tänäkään päivänä ole kuulleet sanaakaan Jeesuksesta?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Liikaa aikaa:
Eikö se ole vähän epäreilua? Pelastuvatko sitten nekin kansat jotka eivät tänäkään päivänä ole kuulleet sanaakaan Jeesuksesta?
En mä osaa sanoa, onko se epäreilua vai ei. Mutta kyllä joo, ihmiset, jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta, pelastuvat.

 
sara
Raamatussa sanotaan, että kun Jeesus kuoli, Hän meni alas tuonelaan ja saarnasi vangituille sielulle siellä. Eli voi pelastua. Kyllähän Nooakin eli kauan kauan ennen Jeesusta ja oli hurskas mies.
 
Liikaa aikaa
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Liikaa aikaa:
Eikö se ole vähän epäreilua? Pelastuvatko sitten nekin kansat jotka eivät tänäkään päivänä ole kuulleet sanaakaan Jeesuksesta?
En mä osaa sanoa, onko se epäreilua vai ei. Mutta kyllä joo, ihmiset, jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta, pelastuvat.
Voi niitä onnellisia(?) joiden ei tarvitse tehdä mitään eikä edes uskoa pelastuksensa eteen!
 
sara
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Liikaa aikaa:
Eikö se ole vähän epäreilua? Pelastuvatko sitten nekin kansat jotka eivät tänäkään päivänä ole kuulleet sanaakaan Jeesuksesta?
En mä osaa sanoa, onko se epäreilua vai ei. Mutta kyllä joo, ihmiset, jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta, pelastuvat.
Ei se nyt ihan noin mene. Jumala näkee ihmisen sydämeen ja Hänellä on valta tuomita, joko kadotukseen tai taivaaseen. Ja Jeesus sanoi, että sanomaa Hänestä tulee saarnata kaikille kansoille. Jeesus on ainoa tie Isän luo :heart:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Liikaa aikaa:
Eikö se ole vähän epäreilua? Pelastuvatko sitten nekin kansat jotka eivät tänäkään päivänä ole kuulleet sanaakaan Jeesuksesta?
En mä osaa sanoa, onko se epäreilua vai ei. Mutta kyllä joo, ihmiset, jotka eivät ole kuulleet Jeesuksesta, pelastuvat.
Mutta sittenhän kaikki pelastuvat vaikka eivät uskoisi mihinkään ja vaikka pelastus tulisi vain sellaisille jotka uskovat sellaiseen jumalaan, jonka joku keksii tuhannen vuoden kuluttua.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja sara:
Ei se nyt ihan noin mene. Jumala näkee ihmisen sydämeen ja Hänellä on valta tuomita, joko kadotukseen tai taivaaseen. Ja Jeesus sanoi, että sanomaa Hänestä tulee saarnata kaikille kansoille. Jeesus on ainoa tie Isän luo :heart:
Mutta tämäkin riippuu ihan siitä, kuka milloinkin Raamattua tulkitsee. Enivei olen saanut aikoinaan just ap:n esittämään kysymykseen vastauksen, jossa kadotukseen ei joudu, vaikkei olisi ikinä Jeesuksesta kuullutkaan.

Lisään vielä, että tämä vastaus tuli evankelisluterilaisen seurakunnan kirkkoherralta. Ehkä näkemys eroaa, jos on joku muu kuin evlutti. Tai voi olla, että näkemys oli tämän kirkkoherran henkilökohtainen näkemys.

 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja sara:
Ei se nyt ihan noin mene. Jumala näkee ihmisen sydämeen ja Hänellä on valta tuomita, joko kadotukseen tai taivaaseen. Ja Jeesus sanoi, että sanomaa Hänestä tulee saarnata kaikille kansoille. Jeesus on ainoa tie Isän luo :heart:
Mutta tämäkin riippuu ihan siitä, kuka milloinkin Raamattua tulkitsee. Enivei olen saanut aikoinaan just ap:n esittämään kysymykseen vastauksen, jossa kadotukseen ei joudu, vaikkei olisi ikinä Jeesuksesta kuullutkaan.
hmmm, eikös se vie sitten pohjan koko uskonnolta? se siis, että vaikka ei olisi kuullutkaan ko uskonnosta, niin taivaaseen pääsee. minä olen siinä käsityksessä, että uskonnot ovat juuri sitä varten, että se tietty porukka, joka uskoo, saa etuuksia eli pääsee taivaaseen. mitä etuutta se sitten on, jos se on kaikille mahdollinen?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
hmmm, eikös se vie sitten pohjan koko uskonnolta? se siis, että vaikka ei olisi kuullutkaan ko uskonnosta, niin taivaaseen pääsee. minä olen siinä käsityksessä, että uskonnot ovat juuri sitä varten, että se tietty porukka, joka uskoo, saa etuuksia eli pääsee taivaaseen. mitä etuutta se sitten on, jos se on kaikille mahdollinen?
Raamattua pyhänä kirjanaan pitäviä on monenlaisia eivätkä he kaikki ole keskenäänkään samaa mieltä, miten Raamattua pitäisi tulkita.

 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
hmmm, eikös se vie sitten pohjan koko uskonnolta? se siis, että vaikka ei olisi kuullutkaan ko uskonnosta, niin taivaaseen pääsee. minä olen siinä käsityksessä, että uskonnot ovat juuri sitä varten, että se tietty porukka, joka uskoo, saa etuuksia eli pääsee taivaaseen. mitä etuutta se sitten on, jos se on kaikille mahdollinen?
Raamattua pyhänä kirjanaan pitäviä on monenlaisia eivätkä he kaikki ole keskenäänkään samaa mieltä, miten Raamattua pitäisi tulkita.
ahaa. heimovoimaa on siis monenlaista. uskonnot ovat alachakrojen juttuja, ei kovin henkisesti kehittävää touhua siis.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
ahaa. heimovoimaa on siis monenlaista. uskonnot ovat alachakrojen juttuja, ei kovin henkisesti kehittävää touhua siis.
Kristinusko - ja jos vielä lisätään ylipäätään usko Raamattuun - niin eri uskontoukuntiahan on useita. Varmaan enemmän kuin yhdessäkään muussa uskonnossa.

 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
ahaa. heimovoimaa on siis monenlaista. uskonnot ovat alachakrojen juttuja, ei kovin henkisesti kehittävää touhua siis.
Kristinusko - ja jos vielä lisätään ylipäätään usko Raamattuun - niin eri uskontoukuntiahan on useita. Varmaan enemmän kuin yhdessäkään muussa uskonnossa.
juu, meidän heimo vastaan teidän heimo. tuttua touhua ja monien sotien aloituskimmoke edelleenkin tänäkin päivänä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
juu, meidän heimo vastaan teidän heimo. tuttua touhua ja monien sotien aloituskimmoke edelleenkin tänäkin päivänä.
Näinhän se on. Aika usein tälläkään palstalla ei kristityt pääse yhteisymmärrykseen Raamattua koskevista asioista.

 

Yhteistyössä