Selitetään Jeesuksen sanat!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei Jumala ole joku epämääräinen, vastentahtoinen energiamöllykkä jota ei kiinnostaisi mun tai sun Prisma-ostokset. Jumalaa kiinnostaa oikein paljon, Jeesus sanoi että jokainen hius päästämme on laskettu.
No se on hienoa, että jumalaa kiinnostaa kulkea sun mukana makutuomarina vaatekaupoilla. Selittää sen, miksi maailmassa on niin paljon asioita perseellään.

Mites se auto, oletko kokeillut antaa pois ja miten jumala sen esti?
 
Sitten tulee nykyajan vaatimukset.
-Jos meinaat käydä töissä vaikka 25 km päässä päivittäin, on pakko olla auto. Ei tartte olla ökyauto mutta kestävä, ja joku 500 €:n Datsun voi olla rahareikä kun on aina huollossa. Jos olisin saarnamies jolla tulee vaikka 50 000 km vuoteen niin on oltava hyvä auto.
-Kukaan ei kattele sua hyvällä töissä jos sulla on rikkinäiset tai likaiset vaatteet, jos nyt työnkuva ei käsitä jotain metsähommia tai viemäriverkostoissa uimista.
-Likinäköisellä on oltava rillit.
-Kännykkä on hyvä olla, samoin tietokone on melkein pakollinen jos vaikka opiskelet.
-Talo ei saa olla asuinkelvoton hometalo joka vie oman ja lasten terveyden.
-ai nii jos niitä muksuja muutenkin väännät niin ehjät vaatteet, reput ja kunnolliset urheiluvermeet on niiku ihan suositeltavia. Luokkaretkiin on hyvä satsata.

Jos sit joku kristillinen organisaatio pistää jotain toimintaa pystyyn niin nykyajan standardit vaatii paloturvallisuuden, hygienian esim.ruokien suhteen, lasten kanssa pitää olla turvalliset lelut ja kiipeilyvälineet, jne.
 
vierailija
Sitten tulee nykyajan vaatimukset.
-Jos meinaat käydä töissä vaikka 25 km päässä päivittäin, on pakko olla auto. Ei tartte olla ökyauto mutta kestävä, ja joku 500 €:n Datsun voi olla rahareikä kun on aina huollossa. Jos olisin saarnamies jolla tulee vaikka 50 000 km vuoteen niin on oltava hyvä auto.
-Kukaan ei kattele sua hyvällä töissä jos sulla on rikkinäiset tai likaiset vaatteet, jos nyt työnkuva ei käsitä jotain metsähommia tai viemäriverkostoissa uimista.
-Likinäköisellä on oltava rillit.
-Kännykkä on hyvä olla, samoin tietokone on melkein pakollinen jos vaikka opiskelet.
-Talo ei saa olla asuinkelvoton hometalo joka vie oman ja lasten terveyden.
-ai nii jos niitä muksuja muutenkin väännät niin ehjät vaatteet, reput ja kunnolliset urheiluvermeet on niiku ihan suositeltavia. Luokkaretkiin on hyvä satsata.

Jos sit joku kristillinen organisaatio pistää jotain toimintaa pystyyn niin nykyajan standardit vaatii paloturvallisuuden, hygienian esim.ruokien suhteen, lasten kanssa pitää olla turvalliset lelut ja kiipeilyvälineet, jne.
Ei kukaan halua nyt tässä ketjussa keskustella Jumalan autosta, vaan Jeesuksen opetuksista.
 
No se on hienoa, että jumalaa kiinnostaa kulkea sun mukana makutuomarina vaatekaupoilla. Selittää sen, miksi maailmassa on niin paljon asioita perseellään.

Mites se auto, oletko kokeillut antaa pois ja miten jumala sen esti?
Väännä nyt asiat kuulostamaan siltä että mä vaan shoppailen paitoja ja Jumala kulkee jonain stylistinä vierellä.

Siis kun Jumalaa kiinnostaa kaikki ja Hän valvoo kaikkea, niin se sisältää myös vaateostokset.

Monille tulee yllätyksenä se, että Jumala on antanut jokaiselle ihmiselle oman maun, meitä ei ole luotu samannäköisiksi joten vaatemakukin on eri. Eli Jumala valkkaa mulle vaatteen, pysäyttää mut sen äärelle ja puhuttelee "tuo on sun." Ja se vaate on usein mun tyyliin sopiva, ja kun se tapahtuu Jumalan aloitteesta niin se ostos ei keikauta mun budjettia.

Mut siis, jos ostelen joka päivä jotain rättiä niin sitä Jumala ei siunaa, koska en niitä kaikkia tarvitse.
 
Ei kukaan halua nyt tässä ketjussa keskustella Jumalan autosta, vaan Jeesuksen opetuksista.
Voi äly ja väläys.
Jeesuksen aikana työpaikat oli jossain navetan ja laitumen välillä. Nykyään ne voi olla vaikka 100 km päässä.
Mitähän eroa on kulkemisella? Mieti...

Alleviivaan:Jumala haluaa antaa sen mitä kukin ihminen kulloisenakin maailmanaikana ja elämäntilanteessa TARVITSEE. Ei aina turhia rikkauksia, mutta siten että pärjää.
 
vierailija
Voi äly ja väläys.
Jeesuksen aikana työpaikat oli jossain navetan ja laitumen välillä. Nykyään ne voi olla vaikka 100 km päässä.
Mitähän eroa on kulkemisella? Mieti...

Alleviivaan:Jumala haluaa antaa sen mitä kukin ihminen kulloisenakin maailmanaikana ja elämäntilanteessa TARVITSEE. Ei aina turhia rikkauksia, mutta siten että pärjää.
Ne tuhannet päivittäin nälkään kuolevat lapset ei sitten vissiin tarvitse?
 
vierailija
Väännä nyt asiat kuulostamaan siltä että mä vaan shoppailen paitoja ja Jumala kulkee jonain stylistinä vierellä.

Siis kun Jumalaa kiinnostaa kaikki ja Hän valvoo kaikkea, niin se sisältää myös vaateostokset.

Monille tulee yllätyksenä se, että Jumala on antanut jokaiselle ihmiselle oman maun, meitä ei ole luotu samannäköisiksi joten vaatemakukin on eri. Eli Jumala valkkaa mulle vaatteen, pysäyttää mut sen äärelle ja puhuttelee "tuo on sun." Ja se vaate on usein mun tyyliin sopiva, ja kun se tapahtuu Jumalan aloitteesta niin se ostos ei keikauta mun budjettia.

Mut siis, jos ostelen joka päivä jotain rättiä niin sitä Jumala ei siunaa, koska en niitä kaikkia tarvitse.
Eli kun ihmiset sanoo, että "pakko oli ostaa, se huusi mun nimeä siellä kaupassa", niin jumalahan se vaan puhuttelee.

Mutta mites se auto. Miten jumala esti sua lahjoittamasta sitä tarvitsevalle?
 
Eli kun ihmiset sanoo, että "pakko oli ostaa, se huusi mun nimeä siellä kaupassa", niin jumalahan se vaan puhuttelee.

Mutta mites se auto. Miten jumala esti sua lahjoittamasta sitä tarvitsevalle?
Koska sitten mä olisin ilman autoa.

Vielä tuohon lahjoittamiseen: Jos kaikkivaltias Jumala jotain lahjoittaa jollekulle, niin se on myös Hänen _päätöksensä_. Silloin se lahja on hyvä ottaa myös vastaan (ei ole pakko) eikä liian nöyristellen lykätä sitä heti muille.

Mulla on yks uskova ystävä, monen lapsen stressaantunut äiti jota ollaan tuettu muutoin, mutta kerran ostin hänelle kalliin kasvo-ja käsivoiteen. Se äiti olisi voinut myydä sen vaikka kirpparilla tai antaa lahjaksi eteenpäin, mutta mä halusin että juuri se kyseenomainen äiti saa hemmottelulahjan.
(tietty jos se on ollut ihan ällö rasva niin en oleta että käyttää sitä :p)
 
vierailija
Koska sitten mä olisin ilman autoa.

Vielä tuohon lahjoittamiseen: Jos kaikkivaltias Jumala jotain lahjoittaa jollekulle, niin se on myös Hänen _päätöksensä_. Silloin se lahja on hyvä ottaa myös vastaan (ei ole pakko) eikä liian nöyristellen lykätä sitä heti muille.

Mulla on yks uskova ystävä, monen lapsen stressaantunut äiti jota ollaan tuettu muutoin, mutta kerran ostin hänelle kalliin kasvo-ja käsivoiteen. Se äiti olisi voinut myydä sen vaikka kirpparilla tai antaa lahjaksi eteenpäin, mutta mä halusin että juuri se kyseenomainen äiti saa hemmottelulahjan.
(tietty jos se on ollut ihan ällö rasva niin en oleta että käyttää sitä :p)
Mitäs Raamattu sanoikaan ihmisistä, jotka luettelevat omia hyviä tekojaan?
 
vierailija
Tästä Raamatun kohdasta on kyse:

Muuan korkeassa asemassa oleva mies kysyi Jeesukselta: "Mitä minun pitää tehdä, hyvä opettaja, että perisin iankaikkisen elämän?" Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu. Käskyt sinä tiedät: älä tee aviorikosta, älä tapa, älä varasta, älä todista valheellisesti, kunnioita isääsi ja äitiäsi." "Kaikkea tätä olen noudattanut nuoresta pitäen", vastasi mies. Tämän kuullessaan Jeesus sanoi: "Yksi sinulta vielä on tekemättä. Myy kaikki, mitä sinulla on, ja jaa rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua." Kun mies kuuli tämän, hän tuli murheelliseksi, sillä hän oli hyvin rikas.

Niin että mitä tästä sanoo Echo?

Kohta on Luukkaan evankeliumista.
 
vierailija
En jaksanut lukea viestiketjua läpi joten ANTEEKSI jos tää on ollut jo täällä. Sanonta: joka vitsaa säästää se lastaan vihaa, on ymmärretty väärin. On uskottu että lasta tulee kurittaa fyysisesti, että tämä oppii. Raamatun aikoina "vitsa" oli kuin karttakeppi, eli opetusnuora, jonka avulla lapsille näytettiin (kuten nykyaikana powerpointtina) miten asiat menee ja kuinka pitää toimia. Se ei todellakaan tarkoittanut väkivaltaa, vaan se oli puhdasta opetusta.

Aivan sama juttu oli Paavalin opetus "nainen vaietkoon seurakunnassa". Tähän lauseeseen on perusteltu kielto naispappeuteen. Vaikka tosiasia oli se, että kirkonmenojen aikana Paavali kyllästyneenä naisten kovaääniseen juoruiluun huusi nämä sanat. Ei tosiaankaan tarkoittanu mitään sovinististista. Kunhan halus hiljaisuutta että sai äänensä kuuluviin.

Meidän työpaikan kahvihuoneessa joskus toivois et joku huutais samat sanat! :D
 
ranetietää
Mä olen puhunut tällä palstalla eliitistä enemmän kuin moni muu. Mutta jos ajatellaan että kristinusko on eliitin kehittelemä hallintakeino, niin miksi he olisivat kehitelleet uskonnon joka puhuu kaikkea heidän arvojaan (vallanhimo, rikastumisen halu) vastaan?
No juuri siksi. Sen sijaan että köyhä enemmistö olisi rikkaalle vähemmistölle kateellinen tai alkaisi vaatimaan mitä heille kuuluu, he voivat tuudittautua Jeesukseen. Odotella että puntit tasataan tuonpuoleisessa. Onko nerokkaampaa palkintoa kuin se, joka on luvattu kuoleman jälkeen?

Hämmentävimpiä esimerkkejä lähimenneisyydestä on tapaus äiti-Teresa. Hän otti elämäntehtäväkseen palauttaa pyhyyden köyhien kärsimykseen. Lopputuloksena Teresan kenttäsairaalat olivat lähinnä keskitysleirejä, joissa köyhien sairaiden kärsimykset maksimoitiin ennen surkeaa ja merkityksetöntä kuolemaansa. Minne kerätyt miljoonat menivät? Vatikaanissa tiedetään.

Uskovainen 89-vuotias mummoni on vakuuttunut siitä, että hänen kaksi jo kuollutta lastansa ja mies odottavat taivaassa. Minä en tätä lohtua häneltä viimeisinä päivinään aio kieltää. Uskovaisen vanhuksen käännyttäminen olisi vastenmielistä. Yhtä vastenmielistä kuin lapsikaste.

Lapseni eivät kuulu kirkkoon ja tietävät että kun kuolee, niin silloin kuolee. Elämä pitää elää niin, että tietää että ihmisillä on olemassaolosi ansiosta parempi olla. Muuta elämää ei ole. Jos heiltä kysytään, niin Jeesus soittaa rumpuja Joulupukin ja Thorin bändissä. Eikä muuten ole olemassa yhtään merkittävää bändiä, jonka rytmiryhmä ei olisi omassa kontekstissaan erinomaisen toimiva. Basisteja tai rumpaleita ei tule väheksymän.
 
DeadSeaScrolls
En jaksanut lukea viestiketjua läpi joten ANTEEKSI jos tää on ollut jo täällä. Sanonta: joka vitsaa säästää se lastaan vihaa, on ymmärretty väärin. On uskottu että lasta tulee kurittaa fyysisesti, että tämä oppii. Raamatun aikoina "vitsa" oli kuin karttakeppi, eli opetusnuora, jonka avulla lapsille näytettiin (kuten nykyaikana powerpointtina) miten asiat menee ja kuinka pitää toimia. Se ei todellakaan tarkoittanut väkivaltaa, vaan se oli puhdasta opetusta.

Aivan sama juttu oli Paavalin opetus "nainen vaietkoon seurakunnassa". Tähän lauseeseen on perusteltu kielto naispappeuteen. Vaikka tosiasia oli se, että kirkonmenojen aikana Paavali kyllästyneenä naisten kovaääniseen juoruiluun huusi nämä sanat. Ei tosiaankaan tarkoittanu mitään sovinististista. Kunhan halus hiljaisuutta että sai äänensä kuuluviin.
Kun olet käännösvirheistä ja kulttuurisista sekaannuksista perillä, niin tiesit varmaan senkin että Jeesus on itseasiassa koodinimi hallusinogeeniselle sienelle ja että koko kristinusko pohjaa muinaiseen huume/seksikulttiin?
 
No jumalan mielestä nämä lapset eivät tarvitse, muutenhan jumala antaisi heille. Näinhän sä sanoit.
Aina syytetään Jumalaa mutta itse istutaan läppärin ääressä sipsejä mussuttaen.
Jumala käyttää ihmisiä apureinaan. Mutta ongelmia on, ihmiset itse pystyvät torppaamaan köyhyyden estämisen:
-välistävetäjiä avustusrahoilla on
-porukka lisääntyy kolmansissa maissa hurjaa vauhtia
-ne kohdemaiden ihmiset eivät kaikki ole tottuneet tekemään pitkäjänteistä työtä.
 

Yhteistyössä