Selällään nukkumisesta raskaana

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
mii
Alkuperäinen kirjoittaja Myrskynmerkki:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Neuvolassa kiellettiin nukkumasta selällään. Sikiö ei saa tarpeeksi happea tms. :/ tiedä sitten...
Niin just tota mä aattelinki!! Voi ei..

Mua taas ohjeistettiin neuvolassa, että jos itselle tulee huono olo, se on pahasta, mutta jos oma olo on hyvä, missä tahansa asennossa, niin sitten siitä ei ole haittaa.
 
Minen pystynyt nukkumaan yhtään seljällään enkä edes istumaan soffalla jos en ollut aivan pystyasennossa. Tuli nopeaa tosi paha olo, siinä olisi ennen pitkää pyörtynyt, kun hapensaanti huononi. Ultrassa oli tuskaa maata varttitunti, hiki valui ja tuli niiiin paha olo. Kyselin tähän syytä, selitettiin että sikiö painaa isoja verisuonia, verenkierto ja hapensaanti siis estyy.
 
huh, kylläpäs tuli selvästi mieleen viime raskauden loppuajat, kun en saanut kunnolla nukuttua oikein mitenkään.. :/ Kyljellään oli ainoa vaihtoehto ja sänky täynnä tyynyjä ja peittomakkaroita joilla koitin saada asentoa siedettäväksi. Ja ne yölliset vessareissut :eek: Seinästä tukien hitaasti hiippaillen ja häpyliitos paukahteli ällöttävästi ja vessassa sai nostaa mahaa että sais edes pissittyä... |O Sori, mä nyt vaan innostuin muistelemaan :D
 
Sanna
Alkuperäinen kirjoittaja Tiipi81:
Neuvolassa kiellettiin nukkumasta selällään. Sikiö ei saa tarpeeksi happea tms. :/ tiedä sitten...
Näin minäkin olen kuullut, ja elimistö "varoitelee" sillä että tulee huono-olo, ja ettei vauvalla ole silloin hyvä olla.
Oliko se niin, että laskimot menee tukkooon ja happi ei kulje?
 
Silloin, kun itsestä tuntuu pahalta niin luulisin silloin ettei se ole enää hyväksi. Itse nukuin kaikkia neljää odottaessa aika pitkään mahalleen (nukun muulloinkin) tai oikeastaan sillai puoliksi mahallaan.
 

Yhteistyössä