Sektion viiltosuunta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysylevä äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla eka sektioa oli kiireellinen ja toinen hätä. Molemmat viillot vaakaan tehtyjä. Kolmas, nyt suunniteltu tulossa ja luulisi ainakin että sekin vaakaan tehdään.

Tuokin riippuu tilanteesta..
Mulla suunniteltu, ja pystyyn. Syynä lapsen koko ja lapsiveden määrä.
Ja yhden sektion jälkeen kuulemma suosivat samaa tapaa, jottei vatsa ole kuin risti-nolla-pelissä.

Mulla kysyttiin suunnitellussa sektiossa kummin päin haluan ja halusin pystyyn. Äitini sanoi sillon et huonompi vaa'assa kun maharemppa kasvaa ja alkaa roikkua just sen arven yli, on vähän kuin taittokohta.

Eka oli pystyviilto, hätäsektio nukutuksessa ja toka kiireellinen samaan kohti. Tulossa kolmas suunniteltu, samaan edelleen. Pystyviilto käsittääkseni tehdään jos on todella kiire saada lapsi heti ulos ja siksi myös nukutetaan.

Hätäsektio tehdään nukutuksessa ellei ole jo epiduraalia laitettu. Nopeampi tapa nukuttaa kuin alkaa laittaa puudutetta. Hätäsektiossa kun on kiire. Yleensä myös pystyyn.
Kiirellinen pudutuksessa ja jos ei aiempaa sektioo takana niin vaakaan.

Suunniteltu puudutuksessa ja jos ei aiempaa sektioo takana niin vaakaan.

Itsellä ekä hätäsektio nukutuksessa pystyyn, toinen suunniteltu puudutuksessa, pystyyn vanhan viillon takia.

Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Mulle tehtiin suunniteltu sektio...tai no siis...hmmm... olisko se nyt sit ollu kiireelinen? Kun vedet meni yllättäen viikkoa ennen tuota suunniteltua. Enivei, viilto on pystyyn.

Minulla sama tilanne, suunniteltu syntyikin 2vrk ennen leikkausikaa ja vaakaan tehtiin.

Alkuperäinen kirjoittaja muppe-78:
Mulla kysyttiin suunnitellussa sektiossa kummin päin haluan ja halusin pystyyn. Äitini sanoi sillon et huonompi vaa'assa kun maharemppa kasvaa ja alkaa roikkua just sen arven yli, on vähän kuin taittokohta.

Samalla tavalla se taittokohta on tässä pystyssäki. Näyttää vähän perseeltä :heart: Okei, mulla kurottiin ehkä ihan inasen liian piukkaan noi tikit toisella kierroksella :D

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:

Samalla tavalla se taittokohta on tässä pystyssäki. Näyttää vähän perseeltä :heart: Okei, mulla kurottiin ehkä ihan inasen liian piukkaan noi tikit toisella kierroksella :D

Tarkoitti varmaan sitä että haava jää sinne makkaroiden alle piiloon,ja sittenpä se hiostuupi siellä aika mukavasti ja ehkä tulehtuupi.
Mun rellukan sais tukea kepeillä ylös ettei haava jäis makkaroiden alle piiloon.

Onneksi on tehty pystyyn,niin sai toisen perseen tosiaan kaupan päälle;)

Alkuperäinen kirjoittaja pyllyltä näyttää:

Tarkoitti varmaan sitä että haava jää sinne makkaroiden alle piiloon,ja sittenpä se hiostuupi siellä aika mukavasti ja ehkä tulehtuupi.
Mun rellukan sais tukea kepeillä ylös ettei haava jäis makkaroiden alle piiloon.

Sanos muuta! Ei oo monella tuplapyllyä!

Alkuperäinen kirjoittaja pyllyltä näyttää:

Sanos muuta! Ei oo monella tuplapyllyä!

..sama mistä päin panee niin aina saa pitää perseestä kiinni..

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Alkuperäinen kirjoittaja eke:
kiireellinen-vaaka
suunniteltu-vaaka
päivystys-vaaka
suunniteltu-pysty

Tarkoitit varmaan tuolla viimeisellä HÄTÄ ? =)

en tarkoittanut : )
kolmatta leikatessa lääkäri sanoi, että on niin paljon kiinnikkeitä matkalla kohtuun että seuraava viilto tehdään pystyyn.
Itse kohtulihaksen sanoi olevan hyvässä kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
kiireellinen-vaaka
suunniteltu-vaaka
päivystys-vaaka
suunniteltu-pysty

Tarkoitit varmaan tuolla viimeisellä HÄTÄ ? =)

en tarkoittanut : )
kolmatta leikatessa lääkäri sanoi, että on niin paljon kiinnikkeitä matkalla kohtuun että seuraava viilto tehdään pystyyn.
Itse kohtulihaksen sanoi olevan hyvässä kunnossa.

Niin siis tarkoitit että sinulle on tehty nuo!
Voi anteeksi, käsitin väärin :laugh:

Hahhaa, mullakin on kaks pyllyä pitää huppelissa varoa ettei mies pane vahingossa napaan :D
samanlainen perse siinä on vaikka laihutin omiin mittoihin :/

Vaihtelee tosiaan tuo viillon suunta monen syyn takia. Joskus on ihan tekijästäkin kiinni, muita syitä esim. kiinnikkeet. Yleisimmin kuitenkin tehdään suunnitellussa/kiireellisessä vaakaan, hätäsektiossa pystyyn.

(itsekin tästä säännöstä poikkeus, mulla oli tosi kokenut synnytyslääkäri, joka hätäsektioviillonkin teki vaakaan.)

Yhteistyössä