sektion jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mm

Vieras
Eli te joilla kokemuksia sekä alatiesynnytyksestä että sektiosta. Miten "jälkitila" eroaa? Tietysti yksilöllistä, mutta tuleeko esim. vuotoa enemmän vai vähemmän. Sektiohaava tietysti kipeä, mutta miten alapää muuten? Mulla takana yks alatiesynnytys jossa repesin pahasti ja nyt tulossa sektio (perätilan ja ahtaan lantion takia).

Vuodon määrä oli aika samoissa, kesto myös. Sektiohaava oli aluksi niin kipeä että meinasi itku päästä kun nousi sängystä ylös. Alatiesynnytyksen jälkeen oli tietysti pyrstö kipeä mutta ei siinä montaa päivää mennyt kun pystyi jo istumaan normaalisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Vuodon määrä oli aika samoissa, kesto myös. Sektiohaava oli aluksi niin kipeä että meinasi itku päästä kun nousi sängystä ylös. Alatiesynnytyksen jälkeen oli tietysti pyrstö kipeä mutta ei siinä montaa päivää mennyt kun pystyi jo istumaan normaalisti.
Ai, kyllä mä oon alatien jälkeen istunut ihan normaalisti jo salissa. "Vähän" oli turvotusta häppäreissä mutta ei muuta. Seuraavaksi päiväksi laski kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ei se aina niin paha ole:
Ai, kyllä mä oon alatien jälkeen istunut ihan normaalisti jo salissa. "Vähän" oli turvotusta häppäreissä mutta ei muuta. Seuraavaksi päiväksi laski kokonaan.
Mä istuin muutaman päivän toisella pakaralla. Mutta repesinkin aika reippaasti ja moneen suuntaan.

Ap:lle vielä pakko lisätä että en mä ainakaan sektion jälkeenkään pitkään kipuillut. Meniköhän kaksi viikkoa kun haavakohta oli jo täysin kipuilematon.
:)

Sektion jälkeen ekat pari päivää olivat minusta pahimmat. Eka yö etenkin. Mutta aika nopeasti se helpotti, piti vain sitkeästi lähteä liikkeelle. Mulle tulikin paljon "liikuntaa" kun ravasin keskolassa monta kertaa päivässä :) Alateitse syntyneen jälkeen istuminen teki tiukkaa muutaman päivän, vasta kotiuduttuani (neljä päivää olin sairaalassa) pysty istumaan ilman pehmusteita joten kuten :) Molemmista kyllä mielestäni toivuin nopeasti, eikä sektio niin paha ollut kuin kuvittelin. Se liikkuminen on siinä avainasemassa...

Kiitos vastauksista! Mua vaan niin jännittää.. ja kun etukäteen ei yleensä kerrota mitään.. Yleensä neuvolassakin kaikki informaatio loppuu siihen että vauva syntyy ja sitten keskitytäänkin vaan vauvaan. Eka synnytyksen jälkeen oli ihan yllätys ettei se oma olo ollutkaan vaan pelkkää autuasta vauvan ihastelua =)

Yhteistyössä