hematooma sektion jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti73

Vieras
Suunnitellusta sektiosta on nyt 3 viikkoa ja viikko sektion jälkeen kotiin päästyäni minulle nousi kuume ja todettiin hematooma (verenpurkauma) vatsaontelossa kohdun ja virtsarakon välissä. Olin vielä n. viikon sairaalassa ja sain antibioottia suoneen, nyt kotona olen syönyt kohta 10 päivää antibiootteja. Vatsa on tietysti vielä kipeä monestakin syystä. Olisin kysellyt onko kellään kokemusta sektion jälkeisestä hematoomasta, miten kauan kesti parantua? Tutkittiinko missä vaiheessa onko hävinnyt kokonaan?

Mulla reilu viikko section jälkeen todettiin ja viikoks uudestaan sairaalaan, jossa 2 antibiootit suoneen ja haavaa avattiin vähän auki. Sitten kotiutumisen jälkeen vielä kaksi 10 pv:n ab-kuuria ja haava umpeutui lopullisesti vasta 4 kk sectiosta. Kontrolleja oli yksi pkl:lla, mutta johtui siitä että haava jouduttiin avaamaan...vatsa tietysti oli pitkään kipeä!

Täällä myös sektio haavan alla hematooma. Sektion jälkeen 5pvänä tulehtui haava ja hematooma todettiin. Sain myös antibiootit suoneen ja sitten 10pvä kuuri kotona. Nyt tulehdus poissa mutta haava edelleen auki 2cm, kun aukaistiin sen verran. Mietityttää, että kuinkahan kauan menee hematooman pehmenemiseen/liukenemiseen? Todella kovettunut tuo haava alue, kun on. Sektiosta n. 1kk.

mulla oli 3 vuotta sitten,leikkuksesta kolmantena päivänä nousi kuume korkealle ja leikattiin hematooma jonka jälkeen jätettiin dreeni haavaan ja haava auki..kunnes kuudentena päivänä sektiosta kaikki tikit olivat leikanneet sisältä auki ja vatsasisustaa pursui dreenistä ja auki olevasta haavasta ulos..ja eikun kolmannen kerran leikkaukseen..kovat lääkkeet ja kaksi viikkoa sairaalassa..nyt on pysyny vatsakasassa mutta toiselle puolelle on ilmaantunut outo isokokoinen möhkäle..on ainakin 20cm pitkä mötikkä..olenkin miettinyt että onko vatsassa vielä arpityrä..parin viikon päästä menen lekurille

Yhteistyössä