sektiolla synnyttäneet, onko ollut mitään ongelmia haavan kanssa?

ire
kun ekalta laihduin kaikki kyl lähti ylimääräiset siis ja arpi vaalenee ajan myötä mulla on 4sektiota takana ja kahelta ekalta teipattiin valkoisella tukisiteellä ja siitä oli apua liikkumises yms vaarana on vain tulehdukset kolmannelta ei sidottu mut sidoin itse joten mun pointti on et jos on kipee repäse vanhasta lakanasta leveät kaistaleet jotka sidot liikkumisen esim.vaunulenkin ajaksi mahan ympärille tukisiteeksi anna haavalle paljon ilmaa ja suihkuttele ettei tulehu (jos haisee tai punanen heti terkkarille soitto) ja jos meinaa aueta perhoslaastari auttaa haavaa pitämään kiinni(ne laittaa sairaalassakin perhosii jos aukee) ja hei älä nostele painavia ettei repeä! toivottavasti sait selkoo ja ois apuja sulle!ja kyl se lähtee se ylim.ajan kans pois ja arpi vaalenee ja jos ylim.riekkuja jää ne voi leikata lekuri korjausleikkaukses tai sektios pois (kun vain pyytää ne siistii vinon arvenkin,vanhast arpikudokse pois yms) viimeisimmältä mulle jäi yks tikki mahaan nahan alle lähelle napaa mut ku ei se kipee ole olkoon siellä:)
 
Tattoomamma
Kummalehan puolelle se sektiohaava tehdään?

Iso tatuointi ei välttämättä lantiossa säästy tältä? Olen kuullut että väriaine ei saisi valua hermostoon ym.

Onko se viilto aina samalla puolella? Nykyäänhän se tehdään lantion sivuun ei pystyyn vaan viistoon, näin ainakin kaikilla nuorilla naisilla nykyään mitä olen nähnyt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tattoomamma:
Kummalehan puolelle se sektiohaava tehdään?

Iso tatuointi ei välttämättä lantiossa säästy tältä? Olen kuullut että väriaine ei saisi valua hermostoon ym.

Onko se viilto aina samalla puolella? Nykyäänhän se tehdään lantion sivuun ei pystyyn vaan viistoon, näin ainakin kaikilla nuorilla naisilla nykyään mitä olen nähnyt?
HÄÄH?? :eek: Ei sektioviiltoa tehdä mihinkään sivuun.
 
maikko
Bikinirajaan se viilto tehdään eikä mihinkään viistoon. Mulle tehtiin 5kk sitten sektio,ja arpi alkaa pikkuhiljaa jo häviämään. Tikit otettiin pois 5päivää leikkauksesta ja meinas pikkusen alkaa tulehtumaan, antibioottikuurin söin. Mitään kipuja ym ei ollut ja liikkumaan pystyi jo noin viikon päästä sektiosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Kolme sektiota takana ja viimeisen jälkeen kun tikit poistettiin, hoitaja huomasi, että repsottaa toisesta päästä. Se sitten teipattiin kunnolla ja paranihan se lopulta kunnolla. Kipeä (kirvelyäkin) oli pitkään kyllä.

vieras kysyi "läskinrölläkkeestä", mullaki on. Ja kaksosten syntymästä on kuitenkin jo 1v 5kk. Ja sen löllerön takia arpialue punoittaa ja haisee helposti. :x Kyllähän siinä kestää, ennen kuin iho kiinteytyy ja jos on ylimääräisiä kiloja, ei se kiinteytyskään varmaan auta.
Mulla jäi sellainen "läskinrölläke" tohon vatsalle ja haava sai ekan tulehduksen 2 viikkoa sektiosta. Bakteeri tuli ilmeisesti hakasten poiston yhteydessä kun ensin haava repsotti ja hakasten jäljet punotti. Sen jälkeen haava tulehtui 5 kertaa johon syöty nyt 6 ab-kuuria. Menen viikon päästä leikkaukseen jossa toi rölläke poistetaan. Lääkäri sanoi, että muuta hoitoa ei ole kun antibiootteja ei enää voi syödä eikä sitä rölläkettä saa tuosta mitenkään jumppaamalla pois. Onneksi vakuutus maksaa ja vissiin julkisellakin olisin sen saannu leikattua pois.
 
mulla parani haava ok. Tikkien poisto oli vähän ikävää mutta muuta ongelmaa haavassa ei ollut. Muuten kyllä oli kaikenlaista sektioon liittyvää vaivaa, mm. streptokokki-bakteeritartunta...samoin suolisto tuntui olevan tosi pitkään jotenkin sekamelskassa joka taas vaikutti suolen toimintaan jne...en viitsi selostaa sen yksityiskohtaisemmin :D

mutta kaikenkaikkiaan paranin mielestäni melko nopeasti niinkin isosta leikkauksesta.
 
Tattoomama
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Tattoomamma:
Kummalehan puolelle se sektiohaava tehdään?

Iso tatuointi ei välttämättä lantiossa säästy tältä? Olen kuullut että väriaine ei saisi valua hermostoon ym.

Onko se viilto aina samalla puolella? Nykyäänhän se tehdään lantion sivuun ei pystyyn vaan viistoon, näin ainakin kaikilla nuorilla naisilla nykyään mitä olen nähnyt?
HÄÄH?? :eek: Ei sektioviiltoa tehdä mihinkään sivuun.
Usko tai älä, ammattikoulussa ollessani nuori tyttö oli saanut lapset ja hän näytti sitä haavaa ja se ei ollut keskellä. :O Siitä muistin että tulisi jotenkin latioon, mutta nyt selvisikin muualta että tulee ihan bikinirajaan, karvotuksen yläpuolelle, ns. keskelle.

 
vieras
Kaksi sektiota takana, haava pystyyn. Mitään ongelmaa ei ole kummallakaan kertaa ollut, haavat parantuneet noepatsi, olleet siistejä eikä ollenkaan kipeitä. Kiinnikkeitä ei oiekastaan ole, ja mahakin aika ok, kun ei roiku tuo pystyhaava missään.. =) Ainoo, että biksut päällä mun navasta lähtee juova alas, joka no, on nyt siinä sitten.. onneksi siisti ja vaalea, joten ei sitä kaikki edes huomaan, vatsa on muten kiinteä ja lihaksikas. Mutta ei ne itsestään palaudu.
 

Yhteistyössä