sektioäidit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli toinen lapsi 4kk, kun tulin taas raskaaksi, eli 1v 1kk on heillä ikäeroa. Ei ollut suunniteltu juttu, mutta ihana juttu kuitenkin. Mitään ei silloin tarvinnut hermoilla. Ei raskauden kanssa eikä lastenkaan.

Neljännen kanssa tuli sitten jo pidempi väli. 10 vuotta.. Silloin jo vähän odotusaikana hermoilin...

Alkuperäinen kirjoittaja MAR-I:
mulle sanottiin et vuos kannattaa ootella toisen jälkeen ja kolmannen jälkeen ei enää suositella raskautumista ollenkaan. meillä päin ainakin max.3 sektioo suositus.

Mä kuulin, että 5 sektiota voi tehdä, jos kaikki on ok. Varmaan paikkakunta/lääkäri kohtaisia nämäkin asiat!?
Mut tiedän äitejä joille on tehty huomattavasti enemmänkin sektioita kuin tuo 5, mut siinä on riskit tosi suuret!

Alkuperäinen kirjoittaja =):
mulle sanottiin et vuos kannattaa ootella toisen jälkeen ja kolmannen jälkeen ei enää suositella raskautumista ollenkaan. meillä päin ainakin max.3 sektioo suositus.

Mä kuulin, että 5 sektiota voi tehdä, jos kaikki on ok. Varmaan paikkakunta/lääkäri kohtaisia nämäkin asiat!?
Mut tiedän äitejä joille on tehty huomattavasti enemmänkin sektioita kuin tuo 5, mut siinä on riskit tosi suuret!

huh, en uskaltas..vaikka vauvakuume koettelee niin nyt kolmannen kohdalla pelkäsin jääväni sille tielle :x :x

Aiemmin oli suosituksena että max 3 sektiota ja vähintään vuosi ennen uutta raskautta. Nykyisin kuitenkin tilanne tutkitaan potilaskohtaisesti eikä tällaisia yleispäteviä suosituksia anneta, sillä toipuminen on niin tapauskohtaista, samoin kohdun kärsimät vauriot. Itse kuitenkin noudattaisin tuota vuoden taukoa ennen uutta raskautta, ihan jo sen vuoksi että kyseessä on iso leikkaus, ja vaatii aikaa kropan toipua... mm. veritulppariskin vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja =):

huh, en uskaltas..vaikka vauvakuume koettelee niin nyt kolmannen kohdalla pelkäsin jääväni sille tielle :x :x

Juu, kyllä ois itselläkin tuo 3 ehdoton maksimi sektioissa. Mut kukin taplaa tyylillään, ja monesti voi olla usko tms syynä... mut uhkarohkeeta kuiteskin.

Alkuperäinen kirjoittaja sektioäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja huhuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sektioäiti:
Minulla huomenna 6kk sektiosta ja olen raskaana rv 7+0.
Huomenna vasta ilmoitan neuvolassa, saa nähdä, mitä kommentoivat. Imetän lisäksi vielä esikoistani.
Puoli vuotta oli tarkoitus ainakin odotella, mutta aina ei elämässä voi kaikkia asioita itse suunnitella. Nyt jo iloisena pikkusisarta odotellaan ja toivotaan, että kaikki menee arven yms. kanssa hyvin.

Onko järkee tehdä noin peräkanaa lapset ja pian hermoilla

Kuten sanoin aina ei voi kaikkea elämässä suunnitella, siihen sen enempää puuttumatta.
Tapanani ei kuitenkaan ole hermoilla lapsistani. Meillä eletään tavallista perhearkea, johon mahtuu hyvin pikkusisarus pienellä ikäerolla.
En ole ihan nuori, joten jaksan ja pystyn kyllä kaksi lasta hoitamaan ja onhan meillä isäkin.

Meillä tehtiin tarkoituksella lapset peräkkäin.5kk sektiosta uusi raskaus alkoi ja hyvin meni.Sektiolla tuli toinenkin.

Mulle ei leikannut lääkäri ensin maininnut asiasta mitään. Kun erikseen kysyin, koska voi raskautua uudestaan vastasi lääkäri että nykyisin ei enää ole mitään suosituksia, jos kaikki on mennyt hyvin niin vaikka heti. Periaatteessa sanotaan että mielellään ei toista SYNNYTYSTÄ vuoden sisään, mutta se taitaakin olla aika harvinaista.

Yhteistyössä